معرفی شاخص های کلیدی عملکرد در اینفلوئنسرمارکتینگ

اینفلوئنسرها، اشخاصی هستند که در یک حوزه خاص می‌توانند بر روی مخاطبان تاثیر بسزایی بگذارند. تاکنون شما در شبکه‌های اجتماعی با اینفلوئنسرهایی که در حوزه‌های گردشگری، رستوران‌گردی، استندآپ، بازاریابی و فروش، عکاسی، شعر، نویسندگی و.. فعالیت می‌کنند، مواجه شده‌اید. اینفلوئنسرها ظرفیت بالایی برای تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه را دارند. امروزه کسب و کارهای مختلف و برندهای مطرح با اجرای کمپین‌های مختلف اینفلوئنسرمارکتینگ سعی در برندینگ و افزایش فروش خود دارند. کنترل دقیق شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) می‌تواند موفقیت یک کمپین را تضمین نماید.

شاخص های کلیدی عملکرد

اگر یک شرکت قصد دارد از اینفلوئنسرمارکتینگ برای افزایش فروش خود بهره ببرد بایستی به شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) در این حوزه توجه داشته باشد. چرا که KPI ها نشان‌دهنده میزان موفقیت یا عدم موفقیت یک کسب وکار می‌باشند.

چگونه یک اینفلوئنسر موفق شویم؟

۶ شاخص تاثیرگذار در اینفلوئنسرمارکتینگ

در این‌جا قصد داریم به معرفی شاخص‌هایی بپردازیم که در طراحی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی دارای اهمیت می‌باشند. اندازه‌گیری دقیق کمپین‌های تبلیغاتی برای کنترل و بهبود مستمر آن‌ها بسیار مهم است. قبل از شروع فعالیت‌های اینفلوئنسرمارکتینگ بایستی لیستی از اینفلوئنسرهای موفق در هر کسب و کاری را استخراج کرد. این لیست بایستی به صورت دوره‌ای بروزرسانی و بهبود داده شود.

۱- افزایش ترافیک وب سایت

افزایش ترافیک سایت

بعد از اجرای هر کمپین تبلیغاتی به طور طبیعی انتظار داریم تا ترافیک سایت هدف افزایش پیدا کند. افزایش ترافیک و دریافت ورودی به عنوان یک معیار مهم در موفقیت کمپین‌های اینفلوئنسرمارکتینگ محسوب می‌شود. با کمک گوگل آنالیتیکس می‌توان کاربران جدید، تعداد کل نشست‌ها، زمان ماندگاری در سایت و … را بدست آورد. همچنین بهتر است اهداف(Goals) خود را از قبل در گوگل آنالیتیکس تعریف کنیم تا بتوانیم بهتر وضعیت کمپین خود را مورد بررسی قرار دهیم.

۱۲ نوع تیتری که باعث افزایش ترافیک یک وب سایت می شود؟

۲- تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر روی کمپین‌های تبلیغاتی

پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، مکانی مناسب برای اجرای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌باشند. افزایش تعداد فالورها، افزایش مشاهده پست‌ها، بهبود نرخ لایک و تعداد کامنت از جمله مهمترین سنجه‌های عملکردی در شبکه‌های اجتماعی می‌باشند.

تغییر در بازاریابی رسانه های اجتماعی توسط اینترنت اشیا

۳- میزان درگیر شدن

نرخ تعامل

یکی از موضوعاتی که در کمپین‌های تبلیغاتی باید مدنظر قرار گیرد میزان درگیر شدن یا نرخ تعامل کاربر(engagment rate) با یک برند می باشد. تبلیغات اینفلوئنسرها زمانی تاثیرگذار خواهد بود که کاربران با یک برند درگیر شوند و با بهبود نرخ تعامل میزان فروش آن برند افزایش پیدا کند.

پرسونای مخاطب و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

۴- افزایش Call to Action

مهمترین معیاری که در یک کمپین باید مورد توجه قرار گیرد میزان Call to Action می‌باشد. قبل از شروع کمپین‌های تبلیغاتی بایستی action های مختلفی را تعریف کرد. مثلا ثبت‌نام، جذب ترافیک، افزایش بازدید کننده، فروش بیشتر و.. . بعد از طراحی کمپین‌تبلیغاتی بایستی با استفاده از ابزارهای مختلف میزان تحقق هر کدام از این اقدامات را به دقت مورد ارزیابی قرار داد و نتایج آن را در کمپین‌های بعدی لحاظ کرد.

کال تو اکشن یا CTA چیست؟

۵- نرخ بازگشت سرمایه ROI

در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی اینفلوئنسری بایستی به نسبت هزینه انجام شده به درآمد بدست آمده نیز توجه داشت. محاسبه دقیق نرخ ROI می‌تواند موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین تبلیغاتی را به خوبی نشان دهد. هدف اینفلوئنسرمارکتینگ تنها تبلیغ کردن برای دیده شدن نیست، بلکه بایستی حتما چنین کمپین‌هایی منجر به درآمد زایی شوند.

آشنایی با شاخص های کلیدی عملکرد در بازاریابی

۶- توجه با تناسب داشتن محتواها با اینفلوئنسرها

یافتن مناسب ترین اینفلوئنسر

محتوا در موفقیت یک کمپین تبلیغاتی نقش پررنگی را ایفا می‌کند. در اینفلوئنسرمارکتینگ نیز محتوا می‌تواند در جذب مخاطب و منجر به اقدام شدن تاثیر زیادی داشته باشد. محتوا بایستی با اینفلوئنسر، برند تبلیغ شده ومحصول عرضه شده تناسب داشته باشد و پیام مشخصی را به سوی مخاطب ارسال کند. بهتر است محتواهای تبلیغاتی با KPI های مختلفی سنجیده شوند و حتی قبل از اجرای رسمی یک کمپین تبلیغاتی، به صورت پایلوت نظر برخی از مشتریان دریافت و در صورت نیاز در محتوا بازنگری صورت پذیرد.

بررسی جایگاه استراتژی در بازاریابی محتوا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *