صنعت تبلیغات با توجه به ظهور شبکههای اجتماعی و سایتهای اینترنتی توانسته رشد خوبی پیدا کند. در حال حاضر صاحبان کسب و کارها میتوانند با کمترین هزینه تبلیغات موثری را در رسانههای اجتماعی انجام دهند و بهترین نتایج را دریافت کنند. در این مابین آژانس های دیجیتال مارکتینگ به عنوان شرکتهایی خلاق و حرفهای در این زمینه، توانستهاند نقش تعیین کنندهای را در موفقیت کمپینهای تبلیغاتی آنلاین برعهده بگیرند.
- آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
- اهداف یک آژانس دیجیتال مارکتینگ
- خدمات کلیدی در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ
- ابزارهای مورد استفاده در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ
- فهرستی از برترین آژانسهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی
- ۱- تپسل
- ۲- بادکوبه
- ۳- جورچین
- ۴- دیما
- ۵- راتین
- ۶- استودیو دیجیتال مارکتینگ چکاد
- ۷- صباویژن
- ۸- کروشه
- ۹- مدیا اد
- ۱۰- یکتانت
- ۱۱- آژانسدیجیتال مارکتینگ DM360
- 12- آژانس بازاریابی نوین
- ۱۳- شرکت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی وب سیما
- ۱۴- پلتفرم تبلیغاتی، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ تسمینو
- ۱۵- پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تریبون
آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ، شرکتی است که سعی میکند با ارائه راهکارهای خلاقانه و با استفاده از مهارتهای فنی نیروی انسانی خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ، رشد سریعی را برای کسب و کارها رقم بزند.
در شرایط امروزی بسیاری از شرکتها به علّت هزینههای بالایی که امور مربوط به دیجیتال مارکتینگ به آنها تحمیل میکند ترجیح میدهند تا فعالیتهای خود را در این زمینه به آژانس های دیجیتال مارکتینگ واگذار کنند و دغدغههای خود را کاهش دهند.
برونسپاری فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ کاری کاملا مرسوم است زیرا با اینکار مدیران ارشد سازمانی میتوانند تمرکز خود را بر روی کیفیت و عرضه محصولات خود بگذارند و نگران فرآیندهای بازاریابی آنلاین نباشند.
کیفیت و کمیّت دو ابزار مهم در آژانسها
با توجه به نقشی که یک آژانس در رشد یک کسب و کار دارد بسیار مهم است که بتوانند کیفیت و کمیّت خوبی را به مشتریان خود ارائه کند. آژانسهای حرفهای مارکتینگ همیشه به دنبال بروزرسانی دانش خود هستند و در این راه سعی میکنند تا با با جذب پرسنلی مجرب و حرفهای و آموزش مستمر آنها بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهند.
یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بطور عمده با رسانههای اجتماعی و فضای اینترنت سر وکار دارد. بنابراین نیاز است تا مدیران چنین شرکتهایی مهارت قابل قبولی در زمینه مسائل فنی داشته باشند و بتوانند با تحلیلهای دقیقی که از شرایط کسب و کارها ارائه میدهند به آنها بهترین خدمات را ارائه دهند.
هم اکنون بخوانید: آشنایی با تکنیک تایید اجتماعی برای رشد بازاریابی
اهداف یک آژانس دیجیتال مارکتینگ
- توسعه و رشد کسب و کارها با کمک خلاقیت و نوآوری
- شناسایی بازار، رقبا و رفتارهای احتمالی آنان
- ایجاد شرایط لازم برای دریافت پروژههای دیجیتال مارکتینگ از شرکتهای دیگر
- بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی براساس استخراج دادهها و تحلیل اطلاعات
- جمعآوری یک تیم حرفهای از متخصصان حوزههای مختلف دیجیتال مارکتینگ
- کاهش هزینهها برای بیزینسها
- افزایش قدرت رقابتپذیری مشتریان یک آژانس با سایر رقبا
- ارائه خدمات مشاورهای جهت بهبود فرآیندهای کسب و کاری
اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ در یک آژانس
در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ شاهد حضور نقشهای مختلفی هستیم. برای موفقیت یک تیم دیجیتال مارکتینگ، هر عضو باید بتواند وظایفی که به او محول شده است را به درستی انجام دهد. مشاغلی را که معمولا میتوانیم در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ببینیم:
- مدیر پروژه
- طراح گرافیک
- اکانت منیجر
- کارشناس محتوا
- مدیر سئو
- طراح سایت
- برنامهنویس
- کپیرایتر
- ادمین شبکههای اجتماعی
- فیلمبردار و عکاس
- تدوینگر ویدئو
- و..
خدمات کلیدی در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ
آژانسهای دیجیتال مارکتینگ برحسب بازاری که در اختیار دارند تعدادی خدمت مشخص را به مشتریان خود ارائه میدهند. در اینجا به برخی از این خدمات اشاره میکنیم:
۱- مدیریت شبکههای اجتماعی
امروزه شبکههای اجتماعی و بخصوص اینستاگرام به عنوان ابزاری مهم در جذب مخاطب محسوب میشوند. به همین دلیل کسب و کارها به خوبی متوجه شدهاند که میتوانند از طریق اینستاگرام مارکتینگ خیلی سریع رشد کنند و به درآمد برسند.
آژانسهای دیجیتال مارکتینگ، بر همین اساس به برنامهریزی برای ارائه خدمات در زمینه مدیریت شبکههای اجتماعی به مشتریان خود نمودهاند.
۲- طراحی سایت
یک سایت، اعتبار یک کسب و کار در بین رقبا میباشد. درست است که شبکههای اجتماعی میتوانند نرخ تبدیل مناسبی را برای بیزینسها فراهم بیاورند، امّا واقعیت ان است که نقطه نهایی در جذب مشتری و فروش آنلاین سایت هر کسب و کاری میباشد.
پس اگر یک شرکت یا فروشگاه اینترنتی بخواهد به موفقیت برسد باید به فکر طراحی یک سایت حرفهای و البته متناسب با نیازهای خود باشد.
۳- سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
داشتن یک سایت برای کسب و کار شما ارزشمند است، امّا سایتی که ترافیک ارگانیک خوبی داشت و مشتریان بالقوه را به سمت شما جلب نماید. سئو سایت و تولید محتوای حرفهای کمک میکند تا ترافیک به سمت یک سایت بیاید و شانس افزایش فروش یک کسب و کار به شدت افزایش پیدا کند.
آژانسهای دیجیتال مارکتینگ میتوانند خدمات متنوعی را در زمینه سئو و تولید محتوا به کسب و کارهای نوپا ارائه کنند.
۴- خدمات گرافیکی
هر کسب و کاری برای برندینگ نیازمند داشتن یک هویت بصری منحصربفرد برای خود میباشد. برندسازی را نمیتوان بدون داشتن یک برنامه مدّون برای گرافیک تصور کرد. به همین دلیل یکی از خدماتی اصلی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ ارائه میدهد کارهای گرافیکی نظیر تهیه پوستر، بنرهای تبلیغاتی، اسلایدر، لوگو، پست اینستاگرامی، کاور ویدئو و.. است.
۵- ویدئو مارکتینگ
یکی از محتواهایی که میتواند ارتباط موثری با مخاطبان برقرار کند ویدئو است. یک ویدئو مناسب، نرخ تعامل بالایی را در جذب مخاطبان به همراه خواهد آورد. در سالیان اخیر، آژانسهای دیجیتال مارکتینگ حرفهای توانستهاند با کمک ویدئو مارکتینگ تجربه خوبی را در تبدیل مخاطب به مشتری در بیزینسها تجربه کنند.
۶- مشاوره و استراتژی
کسب و کارها در هر سطحی که باشند نیاز دارند تا در استراتژیهای خود بازنگری کنند و برنامههای اجرایی دقیقی را برای پیشبرد اهداف خود در آینده تدوین کنند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ میتواند با ارائه خدمات مشاورهای مناسب به کسب و کارهاف زمینه رشد سریع آنها را فراهم بیاورد.
۷- تبلیغات و خدمات رپورتاژآگهی
آژانسهایی هستند که با داشتن رسانههای قدرتمند شرایط را برای تبلیغات آنلاین کسب و کارها فراهم میآورند. این رسانهها در شبکههای اجتماعی، سایتهای اینترنتی و نرمافزارهای موبایلی فعال هستند و میتوانند نرخ تبدیل خوبی را برای کسب و کارها فراهم بیاورند.
نرخ تبدیل بالایی که این نوع تبلیغات به بیزینسها ارائه میدهد باعث میشود تا سرمایهگذاری در پلتفرمهای تبلیغاتی کاملا توجیه پذیر باشد.
ابزارهای مورد استفاده در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ
مدیریت پروژه یکی از موضوعات مهم در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است. اینکه یک آژانس بتواند پروژههای خود را در زمان مشخصی به مشتریان تحویل بدهد، میتواند نقطه اتکا و قوت یک آژانس باشد. به همین دلیل استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه مانند ترللو، میزیتو، تسکلو، آساناو.. برای هر آژانس دیجیتال مارکتینگ یک ضرورت است.
برحسب پروژههایی که یک آژانس برعهده میگیرد استفاده از ابزارهای تخصصی دیگر نیز ممکن است لازم شود. ابزارهای ردیابی، سئو، آنالیز تبلیغات، کنترل هزینه و.. از مهمترین نرمافزارهایی هستند که میتوانند عملکرد یک آژانس را به شکل قابل توجهی بهبود دهند.
یک مقاله کاربردی برای شما: آشنایی با مفهوم تقویم محتوا و ابزارهای مدیریت تیم تولید محتوا
فهرستی از برترین آژانسهای دیجیتال مارکتینگ ایرانی
دیجیتال مارکتینگ موضوعی نسبتا جدید در حوزه بازاریابی میباشد. در سالیان اخیر، بازاریابی آنلاین در ایرتان هم مورد توجه برندها و کسب و کارها قرار گرفته است. همین موضوع باعث شده تا متخصصان بسیاری در این حوزه آموزش ببینند ووارد بازار کار شوند.
هماکنون آژانسهای زیادی در ایران فعال هستند که هر کدام در یک حوزه خاص به ارائه خدمات به مشتریان خود میپردازند. در اینجا قصد داریم به معرفی تعدادی از این آژانسها بپردازیم:
۱- تپسل
این آژانس خود را یک شرکت تبلیغات دیجیتال معرفی میکند که در حوزههای فروش و مارکتینگ، تولید محتوا و رسانههای اجتماعی فعال است. تپسل در حوزه آموزش نیز فعال است و با انتشار محتواهای کاربردی توانسته نیاز متخصصان ایرانی را به دانش روز را به خوبی تامین کند.
۲- بادکوبه
بادکوبه یک آژانس تبلیغاتی خلاق که تمام خدمت است و به بیش از ۲۰۰ برند ایرانی و جهانی همکاری دارد. بادکوبه تنها یک آژانس نیست، بلکه بستری برای تغییرات در کسب و کارها است.
۳- جورچین
این آژانس دیجیتال مارکتینگ ، تمرکز خود را بر روی تولید محتوای دیجیتال گذاشته است. جورچین جایی است که خلاقیت و استراتژیها بارها به چالش کشیده میشود و لذّت بخش ترین کار آنها نتیجهگیری از بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها است.
۴- دیما
آژانس و شبکه تبلیغات دیما، دریایی از ایدههای نو را با همکاری و همفکری اعضای خوش فکر تیم خود، تبدیل به خدماتی نتیجه بخش برای کسب و کارها مینمایند.
۵- راتین
اگر به دنبال یک آژانس خلاق و پیشرو هستید، راتین میتواند با بکارگیری نیروهای جوان و متخصص بازویی توانمند برای تمام سازمانهای نیازمند به حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد.
۶- استودیو دیجیتال مارکتینگ چکاد
تیم جوان و متخصص چکاد، توان خود را برای ارائه خدمات متناسب با هر مشتری معطوف کرده است. این شرکت با سفارشی سازی خدمات خود برای مشتریان، سعی دارد تا تمامی نیازهای مشتریان خود را برآورده سازد.
استودیو دیجیتال مارکتینگ چکاد در زمینه شبکههای اجتماعی و ویدئو مارکتینگ از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و میتواند پروژههایی حرفهای را در سرتاسر کشور برای مشتریان خود اجرا نماید.
۷- صباویژن
آژانس تبلیغاتی که خود را بزرگترین شرکت در حوزه تبلیغات آنلاین میداند. این شرکت بیشترین توان خود را بر روی تبلیغات کلیکی و تبلیغات بنری گذاشته است.
۸- کروشه
کروشه یک کانون تبلیغاتی است که خداتی در زمینه برندینگ و مشاوره، دیجیتال مارکتینگ، طراحی گرافیک و چاپ، عکاسی و فیلمهای تبلیغاتی، طراحی سایت و اپلیکیشن و اجرای کمپینهای تبلغاتی را به مشتریان خود ارائه میکند.
۹- مدیا اد
مدیااد یک پلتفرم تبلیغات دیجیتال است که به تبلیغدهندگان و صاحبان کسب و کارها کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را در فضای وبسایتهای معتبر فارسی زبان به مخاطبان هدف نمایش دهند و ترافیک با کیفیتی را جذب نمایند.
۱۰- یکتانت
شعار یکتانت صداقت، همدلی و نوآوری مستمر است. یکتانت به عنوان شبکهایی برای تبلیغات و درآمدزایی منصفانه برای رسانههاست تا بتوانند محتوایی غنیتر را برای مخاطبان فارسیزبانان تولید کنند.
۱۱- آژانسدیجیتال مارکتینگ DM360
DM360 را میتوان پرنفوذترین آژانس تبلیغات در شبکههای اجتماعی دانست که به مشتریان خود کمک میکند تا تبلیغات خود را به بیش از ۴۰ میلیون مخاطب فعال نمایش دهند. همچنین این آژانس دیجیتال مارکتینگ برای کانالهای تلگرامی با ایجاد ترافیک دائمی امکان درآمدزایی را برای آنها فراهم میآورد.
۱۲- آژانس بازاریابی نوین
این آژانس بیش از ۱۰ سال است که در حوزههای فناوریهای دیجیتال فعالیت میکند و هدف آن بهبود کیفیت زندگی شهروندان به کمک فناوری میباشد. آژانس نوین خدماتی در زمینه تبلیغات گوگل، رپورتاژ خبری، تبلیغات نصب اپلیکیشن، طراحی استراتژی سئو و محتوا، تبلیغات کلیکی و خدمات مشاورهای ارائه میدهد.
۱۳- شرکت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی وب سیما
وبسیما مجموعهای قدرتمند در زمینه طراحی سایت، فروشگاه اینترنتی و ارائه خدمات سئو است که به هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت توانسته است تعداد زیادی مشتری در خارج از کشور جذب نماید و خدمات خود را به آنها ارائه نماید.
وبسیما هماکنون در کشورهای ترکیه، امارات، کانادا و استرالیا دفتر فعال نمایندگی دارد.
۱۴- پلتفرم تبلیغاتی، خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ تسمینو
تسمینو یک پلتفرم انتشار و توزیع رپورتاژ خبری است که به کسب و کارها کمک میکند تا با انتشار اخبار خود در رسانههای خبری، سایت قدرتمندتری را بسازند و جایگاه خود را در نتایج گوگل بهبود ببخشند.
۱۵- پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی تریبون
کسانی که در حوزه سئو فعالیت میکنند به خوبی میدانند که رپورتاژ آگهی میتواند کمک زیادی به بهبود رتبه سئو سایت آنها بنماید. ثبت رپورتاژ آگهی یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی محتوایی موثر در کسب و کار شما است که توسط تریبون بصورت کاملا حرفهای انجام میشود.
لیست آژانس های دیجیتال مارکتینگ در حال تکمیل است. اگر شما مالک یک آژانس هستید یا آژانس مطرحی را میشناسید که در حوزه کاری خود سرآمد است با معرفی آن آژانس به من، امکان قرار گرفتن نام آژانس مدنظرتان را در لیست بالا فراهم آورید.