زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه
الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام تغییر کرد تا کار دیجیتال مارکترها مشکل تر از قبل شود . درست زمانی که تصور می کنیم تمامی جزئیات یک الگوریتم را دریافته ایم و می توانیم مدیریت صفحات وبلاگ یا پیج های اینستاگرام خود را به خوبی انجام دهیم به ناگهان همه چیز تغییر می کند . البته این موضوع ، ماجرایی است که زندگی همه دیجیتال مارکترها با آن عجین شده است .

اینستاگرام مدعی شده است که تغییرات جدید بر روی الگوریتم خود را از آن جهت انجام داده است تا تجربه کاربری بهتری را به کاربران خود ارائه دهد . اینستاگرام مدعی شده است که قصد دارد محتوایی را در فید خود به مخاطبان نمایش دهد که آنها واقعا به دنبال آن هستند .

تغییرات جدید در الگوریتم جدید اینستاگرام

تغییر در مدت زمان نمایش پست ها

در تغییرات جدید ، پست های اینستاگرام به میزان قبل به مخاطبان نمایش داده نمی شوند . در واقع چیزی در حدود ۱۰ درصد مخاطبان هر پیج یک پست را مشاهده خواهند کرد . جدیدترین الگوریتم اینستاگرام به بررسی لایک و کامنت بر روی همین ۱۰ درصد بازدید کننده می پردازد . اگر پست دارای شرایط خوبی بود آن را به ۹۰ درصد باقیمانده ی فالوورها نمایش خواهد داد . در غیر اینصورت ممکن است پست شما به همه فالوورها نشان داده نشود .

در جدیدترین الگوریتم اینستاگرام کمیّت جای خود را به کیفیت داده است . در واقع میزان تعاملی که شما با مخاطب خود برقرار می کنید در دیده شدن محتواهای شما تاثیر دارد . شما برای این که بتوانید با الگوریتم اینستاگرام رفاقت بهتری ایجاد کنید باید به سراغ محتواهای با کیفیت تر بروید . یک محتوای خوب توانایی ایجاد تعامل خوبی را با کاربران فراهم می آورد و این تعامل باعث می شود تا اینستاگرام محتوای شما را به کاربران بیشتری ارائه دهد .

محتوا محوری در جدیدترین الگوریتم اینستاگرام

لایک ، کامنت ، اشتراک گذاری و ذخیره یک پست آیتم هایی هستند که برای الگوریتم اینستاگرام دارای اهمیت خاصی می باشند . افزایش هر کدام از این آیتم ها (لایک ، کامنت ، اشتراک گذاری و ذخیره) نشان دهنده میزان تعامل موثر با کاربران می باشد . بنابراین اینستاگرام محتوای شما را به مخاطبان بیشتری ارائه می دهد .

برای آنکه بتوانید مخاطبان خود را همیشه همراه داشته باشید باید یک داستان جذاب برای خود یا برندتان داشته باشید . داستانی که توانایی لازم برای ایجاد کشش در مخاطب را داشته باشد و فالوور را تبدیل به پیگیر همیشگی برای شما بنماید . این داستان به کمک محتواهایی با کیفیت ایجاد می شود . محتواهایی که دارای نظم و ساختاری مشخص هستند .

توجه داشته باشید که برخی امکانات در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد که معمولا مغفول مانده اند . یکی از این امکانات دایرکت اینستاگرام می باشد . شما می توانید با کمک دایرکت اینستاگرام به بازاریابی مستقیم اقدام کنید و همچنین تعامل خود را با مخاطبانتان افزایش دهید .

یکی از مواردی که در جدیدترین الگوریتم اینستاگرام لحاظ شده است ، مدّت زمان ماندگاری یک بازدیدکننده بر روی یک پست می باشد . شما می توانید با استفاده از چندین ویدئویی یک دقیقه ای که به صورت اسلایدی در یک پست قرار می دهید مخاطب خود را مدت زمان بیشتری بر روی پست هایتان نگهدارید .

البتّه باید توجه داشت که بازهم کیفیت این ویدئوها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا که پایین بودن کیفیت باعث می شود تا فالوور خیلی سریع پست را ترک کند .

توجه خاص به کپشن های پست ها در الگوریتم اینستاگرام

سعی کنید از کپشن های جذاب و البته کمی بلند در پست هایتان استفاده کنید . اگر پست شما مورد توجه مخاطب شما قرار گیرد یک کپشن جذاب می تواند ماندگاری مخاطب شما را بر روی یک پست افزایش دهد . کپشن های بلند باعث می شوند تا مخاطب مدّت زمان بیشتری را صرف مطالعه و باقیماندن بر روی پست نماید .

یکی از نکاتی که در الگوریتم اینستاگرام مورد توجه ویژه قرار گرفته است ، استوری ها می باشد . هرچه افراد به استوری شما بیشتر توجه کنند و نرخ خروج از استوری کاهش یابد احتمال نمایش پست های شما در فید آنها بیشتر می شود .

همیشه به کامنت ها توجه خاصی داشته باشید . کامنت ها یک مکالمه تعاملی می باشند . سعی کنید پاسخ همه مخاطبانتان را بدهید . حتی اگر کامنتی پرسشی نمی باشد سعی کنید یک اموجی برای آنها ارسال کنید

افراد مطرح در حوزه کاری تان را در پیج های خود شات کنید . این کار به اینستاگرام نشان می دهد شما به صورت واقعی با دیگران در ارتباط هستید . از هشتگ ها به صورت حرفه ای استفاده کنید . توجه به هشتگ های ترند شده می تواند تاثیر بسیاری در دیده شدن پست های شما داشته باشد .

بازنویسی : مسعود معاونی

منبع : سایت بهنام کشانی