شما اینجا هستید
استارتاپ و کارآفرینی » ۱۲ نوع تیتری که باعث افزایش ترافیک یک وب سایت می شوند

12 نوع تیتری که باعث افزایش ترافیک یک وبسایت می شوند

وقتی که شما شروع به خواندن یک مقاله ، یک صفحه روزنامه و یا پستی در وبلاگی می نمایید ، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند تیتر می باشد . تیتر نمای یک محتوا می باشد که می تواند باعث ایجاد کشش در شما برای خواندن آن متن شود . اکثر متخصصان معتقدند تیتر می تواند بیشترین تاثیر را برای جذب مخاطبان برعهده گیرد . در ادامه این پست به بررسی ۱۲ نوع تیتری می پردازیم که می تواند برای وب سایت شما ترافیک قابل توجهی را ایجاد کند .

لیستی از تیترهای پربازدید

  • بهترین راه : عبارت ” بهترین راه ” در بسیاری از جستجوها استفاده می شود . بنابراین داشتن این عبارت در عنوان می تواند شانس شما را در بیشتر دیده شدن در جستجوگرها افزایش دهد .
  • ساده ترین راه : عبارت ” ساده ترین راه ” هم جزء مهم ترین گزینه های مورد استفاده در جستجوگرها می باشد . معمولا افرادی که دچار مشکلی شده اند و سعی دارند به آسان ترین شکل ممکن از آن مشکل رهایی یابند از این کلمه استفاده می کنند .
  • سریع ترین راه : معمولا افراد دوست دارند کارها را با بیشترین سرعت به پیش ببرند ، بنابراین عبارت ” سریعترین راه ” می تواند ترافیک قابل توجهی را برای شما فراهم آورد .
  • کاری که ما انجام می دهیم : امروزه افراد و شرکت ها به دنبال شفافیت هستند و سعی می کنند اطلاعات و راهکارهای مختلفی را که در موضوعات مختلف و حوزه های کاری گوناگون بدست می آورند را با دیگران به اشتراک بگذارند . مدیران شرکت ها به درستی دریافته اند که صداقت می تواند به عنوان پلی برای حرکت به سوی موفقیت بیشتر باشد .
  • منبع علمی : وقتی که در مورد یک موضوع مطالعاتی انجام می دهیم برای ما یافتن منابع علمی درباره آن موضوع اهمیت دارد ، بنابراین استفاده از این کلمه در تیتر می تواند در جذب مخاطب تاثیر داشته باشد .
  • نکات مهم : معمولا مطالبی ه به صورت فهرست وار به نکات مهمی در موضوعات مختلف می پردازند از بازدید بالایی برخوردار هستند . البته سعی کنید در چنین پست هایی هر نکته را به صورت کوتاه و خلاصه بنویسید .
  • علت انجام برخی از کارها : معمولا مردم جستجوگر و به نوعی “کنجکاو” هستند . آن ها می خواهند بدانند که دیگران چه کارهایی را و به چه شکلی انجام می دهند و علّت انجام آن چیست ؟ بنابراین تیترهایی که با عناوینی نظیر چرا و چگونه شروع می شوند می توانند برای جذب مخاطب موثر باشند .
  • بیان تجربیات : مردم همواره به دنبال تجربه کردن می باشند و با توجه به اینکه تجربه همه مسائل برای آن ها هزینه بر است ، تمایل دارند تا از تجربیات دیگران بهره ببرند . شنیدن تجربیات موفق و ناموفق اشخاص مطرح و یا شرکت های بزرگ نیز معمولا برای مردم جذاب می باشد . بنابراین پست هایی که در آن ها به انتشار تجربیات واقعی پرداخته می شود معملا بازدیدخور مناسبی دارند .
  • اشتباه نکنید : همه از اشتباه و شکست به شدت بیمناک هستند . متونی که با عناوینی نظیر ” اششتباه نکنید ” ارائه می شوند معمولا بسیار مورد خوانش و توجه قرار می گیرند .
  • بی خبر نمانید : معمولا همه دوست دارند از آخرین اخبار و رویدادهای مختلف آگاه شوند . بنابراین تیترهایی که حاوی اخبار می باشند و یا به یافته های جدیدی اشاره می کنند معمولا بسیار مورد توجه قرار می گیرند .
  • حس رقابت : همه افراد عاشق رقابت اند . سعی کنید در عناوین خود حس رقابت را در مخاطب خود برانگیزید . این کار در محتواهای ورزشی می تواند بسیار مفید واقع شود .
  • طعمه گذاری : حس کنجکاوی افراد را تحریک کنید . افراد را با کمک عناوین تحریک کنید تا آن ها وارد متن شما شوند و بدین شکل پیام مدنظر خود را به آن ها القاء کنید . البته باید توجه داشته باشید که هرگز سعی نکنید مخاطب خود را فریب دهید ، چرا که در دراز مدّت مخاطب اعتمادش را به شما از دست خواهد داد و نتیجه معکوس خواهید گرفت .

توجه داشته باشید که شما می توانید در طراحی یک عنوان از ۱۲ راه حل فوق به فراخور نیاز و ساختار محتواهایتان استفاده کنید . هم چنین با گذشت زمان و با توجه به روحیات مخاطبانتان به کلیدواژه های حیاتی دیگری نیز دست خواهید یافت .


گردآوری : مسعود معاونی


 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مهندس مسعود معاونی | آموزشی، تحلیلی،کارآفرینی،فناوری