زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه

کتاب مقدس به عنوان مهمترین راهنمای بازاریابی محتوا مطرح می باشد که همیشه می تواند به شما کمک نماید. در کتاب مقدس ۷۷۳۶۹۲ کلمه وجود دارد. در همه جای این کتاب شما پیام هایی را که به خوبی در درون محتوا جاسازی شده اند را دریافت می کنید. این پیام ها به راحتی و بدون کمترین کنکاشی به مخاطب انتقال پیدا می کنند.

کتای مقدس راهنمای بازاریابی محتوا

کتاب مقدس؛ بهترین راهنمای بازاریابی محتوا

کتاب مقدس سرشار از استراتژی های تولید محتوا می باشد. هر کسی که به حوزه تولید محتوا علاقمند است می تواند خیلی چیزها را از آن یاد بگیرد. در ادامه ما به شکل موردی به بیان آیتم هایی که می تواند براساس کتاب مقدس، راهگشای ما در تولید محتوا باشد را بررسی خواهیم کرد.

لیست آموزه های کتاب مقدس در تولید محتوا

  • کتاب مقدس یک برند با نام مسیحیت را توسعه می دهد. کتاب مقدس با داستان های خود با پیروان خود (مشتریان) ارتباط برقرار می کند و این ارتباط در طول سالیان متمادی باعث گسترش مسیحیت گردیده است.
  • کتاب مقدس دارای ۱۰ فرمان کلیدی است که این ۱۰ فرمان به عنوان قوانین مسیحیت محسوب می شوند. در واقع این ۱۰ فرمان همان استراتژی های تولید محتوای دین مسیحیت می باشند. مسیحیت تعدادی باور را در قالب استراتژی محتوای خود به پیروانش انتقال می دهد. استراتژی شما باید دارای قوانینی در زمینه نحوه نگارش، شناخت مخاطبان هدف و نیازهای آن ها، شیوه پیام سازی و ایده یابی باشد.
  • در کتاب مقدس ما همواره شاهد یک ایده خلاق هستیم که محتوا سعی در پرورش و رشد دادن آن دارد. کتاب مقدس از داستان سازی برای مطرح کردن برند تجاری خود به خوبی استفاده می کند. شما باید در تولید محتوای خود همواره چنین ایده ای را داشته باشید و با تمرین بسیار به پرورش و بزرگ شدن آن ایده کمک کنید.
  • چرخه بازاریابی خود را هرگز متوقف نکنید. همان گونه که کتاب مقدس یک نقطه شروع برای مسیحیت محسوب می شود و برند مسیحیت را پایه گذاری می کند، امّا این برند هیچ گاه محدود به محتوای کتاب مقدس نشده و نمی شود. سعی کنید برای مصرف کنندگان محتوای خود نقاط لمس چندگانه‎ای را در نظر بگیرید تا آن ها بتوانند با شیوه‎های ارتباطی مختلف پیام محتوای شما را دریافت کنند.
  • سعی کنید همواره محتوای خود را در رسانه های مختلف انتشار دهید و از طریق انتقال بین رسانه ای مخاطبان خود را به سوی وب سایت خود انتقال دهید. محتوای خود را با استدلال های قوی به مخاطبانتان عرضه کنید. همان طور که دین مسیحیت هیچ گاه محدود به یک روش تبلیغی و جذب مخاطب نگردید و با استدلال سازی های مستمر به ترویج این دین در نقاط مختلف جهان پرداخت.
  • شعر، ادبیات و هنر می تواند باعث جذب مخاطبان شما شود. همان گونه که در کتاب مقدس از این صنایع ادبی و هنری به خوبی برای جذب مخاطب استفاده گردیده است. امروزه بازاریابان محتوا نیازمند این هستند که توانایی خود و تیم کاری شان را در زمینه های نگارشی، سمعی و بصری توسعه دهند. ابزارهایی هم چون اینفوگرافیک، انیمیشن، پادکست و کلیپ‎های تصویری می توانند با کمک رسانه هایی هم چون فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، توئیتر و یوتیوب فرصت بسیار ارزشمندی را برای برندسازی و ارتباط‎ گیری بهتر با مشتریان برای بازاریابان محتوا فراهم آورند .
  • بازاریابان محتوا اغلب فراموش می کنند که بازاریابی آن ها می تواند به صورت آفلاین هم اجرا شود. مگر تمام مسیحیان جهان تنها از طریق کتاب مقدس با این دین آشنا شده اند؟ مسلما عده زیادی از مسیحیان از طریق تبلیغات چهره به چهره به این دین گرویده اند. شما هم باید برای بازاریابی محتوای خود از کنفرانس های مطبوعاتی، رویدادهای وبلاگ نویسی، ملاقات های کاری، آموزش و انتشار کتاب بهره ببرید. ابزارهای فوق راهی برای انتقال پیام شما به مخاطبانتان می باشند و از این شیوه‎ها می توانید نام تجاری‎تان را بر سر زبان ها بیندازید.
  • از کتاب مقدس می توان یاد گرفت که نام تجاری(برند) را باید از طریق اشخاص قابل نفوذ (مانند عیسی) ترویج داد. معمولا مردم به افراد مطرح راحت تر اعتماد می کنند. به عنوان مثال مارک زاکربرگ فیسبوک را ارتقاء داد و یا نقشی که استیو جابز و بیل گیتس در مجموعه هایشان داشتند. اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ را هرگز فراموش نکنید.
  • در کتاب مقدس ما شاهد مراسم مذهبی مانند عید پاک ، کریسمس و … هستیم. این مراسم مذهبی براساس تعطیلات و جشن های قدیمی پایه گذاری شده اند. شما هم باید در تقویم تولید محتوای خود نگاهی به تعطیلات و مراسم مذهبی و ملی داشته باشید. سعی کنید برخی از تعطیلات را بر پایه برند خود ترویج و گسترش دهید. تولید کنندگان محتوا باید با کمک توانایی قلم خود و امکانات سمعی و بصری، برخی از ایام را برای مشتریان و برندشان پررنگ تر نمایند.
  • از شکست نترسید. بسیاری از استراتژی‎های محتوا با شکست مواجه می شوند چرا که آن ها نمی توانند به خوبی تمامی نیازهای مخاطباان خود را پوشش دهند. توجه داشته باشید که اگر شما بتوانید یک استراتژی درست برای محتوای خود انتخاب کنید، مصرف کنندگان محتوای شما، پاداش های مناسبی را به شما خواهند داد. کتاب مقدس نیز چنین رویکردی را دارد و از چندین استراتژی محتوا بهره می برد.

محتواهای مفید و پیشنهادی برای مطالعه:


تهیه و گردآوری : مسعود معاونی