زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه

امروزه خرده فروشی آنلاین به شکل پیوسته در حال رشد است به طوری که در سال ۲۰۱۴ ، در حدود ۱۰ درصد از کل خرده فروشی ها در آمریکا را در بر گرفت . اگر شما تصور می کنید که می توانید به عنوان یک کارآفرین جوان مطرح شوید و به موفقیت بزرگی دست یابید خواندن ادامه این مقاله به شما توصیه می شود . در این مقاله به چگونگی ورود به بازار کسب و کار الکترونیک  و مراحل ضروری مرتبط با آن و شیوه مناسب برای موفقیت می پردازیم .

مراحل مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار الکتر.ونیک

طرح رویایی شما

قبل از شروع به فکر کردن درباره روش ها و تاکتیک ها (مانن در اختیار گرفتن یک وب سایت ، پیداکردن محصولات و …) باید شما چند لحظه ای را به صورت آرام و متمرکز بر روی ایده ها و استراتژی های خود فکر کنید . شما چه چیزی می خواهید بفروشید و نقطه شروع ایده آل شما از کجا خواهد بود . سعی کنید به صورت توفان مغزی (brain storm) به منافع خود و بازارهای هدف خود فکر کنید و البته علاقه مندی های خود را در نظر بگیرید و همواره  امکان چرخش های استراتژیک را برای مواقع بحرانی در نظر بگیرید .

ایجاد یک طرح کسب وکار (bussiness plan)

سعی کنید در یک فضای آرام و مرتب قرار بگیرید و فکر خود را بر روی نوشتن طرح کسب و کار الکترونیک خود تمرکز کنید .برای انجام این کار شما نیازی به گرفتن تعهّد بزرگی از خود ندارید . سعی کنید نگران موضوعات جزئی نباشید و اهداف خود را واقع بینانه در نظر بگیرید و این اهداف را بر اساس بودجه ، موقعیت و زمانی که در اختیار دارید برنامه ریزی کنید . فرصت ها و امکانات بازار هدف و رقبا را همواره زیر نظر بگیرید و در کنار اهداف بزرگ وعالی ، اهداف کوچک و دم دستی را برای خود در نظر بگیرید . این اهداف کوچک را باید در زمان کوتاه به سودآوری برسانید و در صورت مثبت بودن طرح و برنامه هایتان به سراغ بازارهای بزرگتر بروید .

یافتن تامین کنندگان

اکثر فروشندگان آنلاین دارای محصولات اختصاصی خود هستند و به فروش این محصولات در وب سایت خود می پردازند . آن ها به دنبال مزیت های فروش آنلاین و عمده فروشی هستند و هم چنین می خواهند به جای فروش محصولات به واسطه ها محصولات خود را به طور مستقیم به دست مصرف کننده نهایی برسانند . شما باید در مورد محصول و یا محصولاتی که می خواهید عرضه کنید یک تصمیم قاطع و درست بگیرید .

جستجو ارائه دهندگان خدمات آنلاین مورد نیاز در کسب وکار شما

به عنوان یک کارآفرین شما باید دارای مهارت های بسیاری شوید ، شما باید همواره در کارهایتان خلاقیت و نوآوری داشته باشید و در کار جدّی و پر تلاش باشید تا به موفقیت برسید . اما باید توجه داشت که طراحی یک وب سایت کار پیچیده ای است اما شما می توانید بسیاری از ابزارهای مورد نیاز خود را از اینترنت به صورت آنلاین بیابید و یا این که از یک طراح حرفه ای برای ایجاد وب سایت سفارشی خود استفاده کنید . شما نیاز به یک سیستم با کیفیت در زمینه های خدمات بانکی ، تامین کالا ، حسابداری و سبد فروش دارید که باید به صورت یکپارچه عمل کند و یک راه حل کسب و کاری جامع و کامل را ارائه دهد . چنین محصولی را شما می توانید به راحتی و به صورت آنلاین از بین عرضه کنندگان مختلف بیابید .

معرفی و گسترش فروشگاه شما

هنگامی که شما کالای خود را ایجاد کردید و تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کردید شما نیاز به گسترش عنوان و نام فروشگاه خود در بین رقبای تجاری دارید . شما باید نام وب سایت خود را برای موتورهای جستجو ارسال کنید و با پراخت به ازای کلیک و سایر روش های تبلیغاتی و ایجاد کمپین های تبلیغاتی به معرفی کالا و خدمات خود بپردازید . سعی کنید یک استراتژی مطمئن را در پیش بگیرید و به صورت مستمر عملکرد خود را بررسی کنید . ارزیابی استراتژی با بازار هدف باعث می شود تا سرمایه شما بیشتر و بارزش تر شود .

شاید یک سئوال هم این باشد که یک فروشکاه فیزیکی یا آنلاین راه بیندازیم ؟ برای دریافت پاسخ این سئوال به این لینک مراجعه کنید.

ارائه بهترین سرویس ها به مشتریان

سعی کنید بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهید و پشتیبانی خوبی از خدمات و سرویس هایتان داشته باشید . این ویژگی می تواند موجب متمایز شدن شما از سایر رقبایتان شود و سبب تشویق کاربران به مراجعه مجدد به شما شود و سود کسب و کار شما افزایش یافته و تضمین شود .

همواره خود را به روز نگهدارید

سعی کنید همواره خط تولید ، وب سایت ، و روش های ارتباطاتی با مشتریان خود را بروزرسانی کنید و ساختار فروش خود را با توجه به نیازهای مشتریان خود تغییر دهید. یک کسب و کار الکترونیک نیاز به دانش روز دارد. همچنین بایستی با مدل های درآمدی در کسب و کارها آشنا باشید. اگر شما به طور جدی به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستید، به شما توصیه می شود پست مرتبط با “معرفی مدل های کسب و کار الکترونیک” را هم مطالعه کنید

نویسنده و گردآورنده : مسعود معاونی

منبع :http://www.wikihow.com/Start-an-eBusiness