زمان مطالعه تقریبی: 6 دقیقه

برای بسیاری از افراد افزایش فالوور اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. در این پست می خواهیم راهکارهایی را مورد بررسی قرار دهیم که به کمک آنها می توانیم در مدت ۶۰ روز به ۱۰K فالوور دست پیدا کنیم. تعداد فالوورهای اینستاگرام معمولا نشان دهنده تعامل خوبی است که شما با کاربرانتان ایجاد کرده اید.

افزایش فالوور اینستاگرام

معمولا زمانی که ما فعالیت خود را در اینستاگرام شروع می کنیم، ۱۰۰۰ فالوور اولیه خود را از بین اعضای خانواده، دوستان و همکارانمان جذب می کنیم. این موضوع می تواند یک چرخه موفقیت برای شما باشد. بدین معنا که شما باید دامنه ارتباطات خود را با افراد مختلف گسترش دهید. در اینجا به معرفی ۱۰ راهکار مهم در افزایش فالوور اینستاگرام می پردازیم که می تواند برای اینفلوئنسرها و برندهای تجاری مفید باشد.

چگونه در شبکه های اجتماعی به یک اینفلوئنسر موفق تبدیل شویم؟

۱- تنظیم لیست ایمیل در صفحه اینستاگرام

بسیاری از کسانی که در لیست ایمیل شما قرار دارند معمولا شناخت خوبی از شما دارند که می توانند هسته اولیه طرفدران شما را شکل دهند. اگر شما قبل از اینستاگرام، در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توئیتر، لینکدین، پینترست و .. هم فعال بوده اید، می توانید لینک پیج خود در اینستاگرام را در این شبکه ها هم انتشار دهید تا کسانی که از شما شناخت قبلی دارند به صفحه شما بپیوندند.

توجه کنید این دسته از افراد از اهمیت زیادی برای شما برخوردارند، چرا که می توان آنها را جزیی از طرفداران شما محسوب کرد که از همان ابتدای کار محتوای شما را به صورت ویروسی بازنشر خواهند داد و لایک و کامنت خوبی را برای شما به ارمغان می آورند.

۲- محتوای با کیفیت

تصاویر با کیفیت می تواند انگیزه مخاطبان شما را در باقی ماندن در پیج تان تقویت کند. همچنین بازدیدکنندگان پیج شما هم با دیدن کیفیت بالای محتواهایتان شما را فالوو خواهند کرد. اینستاگرام یک پلت فرم اجتماعی است. بابراین سعی کنید در این شبکه اجتماعی موضوعات روز را به اشتراک بگذارید تا بدین شکل باعث ایجاد یک حس مشترک با فالورانتان گردید.

پله، پله تا ملاقات محتوا

۳- ایده مخصوص به خود را داشته باشید

این که دیگران در پیج اینستاگرام خود چه کارهایی را انجام می دهند بسیار مهم است. امّا مهمتر از آن این است که شما باید در اینستاگرام خلاق باشید و همیشه ایده مخصوص به خود را داشته باشید. ایده خود را سعی کنید به بهترین شکل پرورش دهید و آن را به مخاطبانتان تحویل دهید.

در مسیر ایده پروری نظم را فراموش نکنید چرا که نظم در انتشار محتوا می تواند مخاطبان شما را پایبند به شما نماید. از بازخورد گرفتن از مخاطب خود نهراسید. به شیوه های مختلف نظرات مخاطبان خود را بررسی کنید و نقاط مثبت آنها را در تقویم محتوایی خود لحاظ کنید.

۴- محتوای منحصربفرد

اوج موفقیت در شبکه های اجتماعی با کمک محتوا بدست می آید. یک محتوای خوب سوخت حرکت در شبکه‎های اجتماعی است. سعی کنید با محتوای منحصربفرد و جذاب مشارکت مخاطبان خود را افزایش دهید و آنها را به سمت اهداف خود بکشانید. افزایش فالوور اینستاگرام یک فرآیند قانونمند است، پس سعی کنید از کپی کاری و فریب مخاطبان جلوگیری کنید.

۵- هشتگ شناسی

یکی از راه های افزایش فالوور اینستاگرام شناسایی هشتگ های ترند شده در شبکه های اجتماعی می باشد. این که مخاطبان شما به دنبال چه هشتگ هایی می باشند و یا این که مخاطبان شما از چه هشتگ هایی به سمت شما می آیند، می تواند خیلی به موفقیت شما کمک کند. هشتگ در اینستاگرام همان نقش کلمات کلیدی در وبلاگ ها را بازی می کند. در هشتگ نگاری سعی کنید استراتژی داشته باشید و بی هدف به اسپم کردن هشتگ ها نپردازید.

راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام

۶- شروع کنید !!!

اگر از ابتدای این متن را خوانده اید و به اینجا رسیده اید و پیج اینستاگرام خود را هنوز راه اندازی نکرده اید، تردید را از خود دور کنید و شروع کنید!!!

“آگاه باشید که همیشه شروع کردن سخت ترین بخش هر کاری است.”

از شروع کردن نترسید !!! مطمئن باشید که پایداری در هرکاری شما را به موفقیت خواهد رساند. سعی کنید در گردنه‎ها و مراحل سخت تنها با دنده سنگین حرکت کنید ولی هیچ گاه توقف نکنید و به عقب برنگردید.

پایداری و نظم شما در شبکه های اجتماعی، ثبات شما را به مخاطبانتان نشان می دهد. شما خواهید توانست به مرور زمان به یک اُسوه برای آنها تبدیل شوید.

۷- ارتباطات

سعی کنید با دیگر کسانی که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند ارتباط برقرار کنید. این ارتباطات می تواند در افزایش فالوور اینستاگرام شما موثر باشد. شبکه‎سازی یکی از اصول مهم در پلتفرم‎های اجتماعی نظیر اینستاگرام می‎باشد. سعی کنید از همه فضاها برای دعوت افراد به پیج اینستاگرامتان استفاده کنید ( حتی دعوت فیزیکی مثلا حضور در همایش ها، نمایشگاه ها و سمینارهای علمی هم می تواند در گسترش شبکه فالوورهای شما موثر باشد).

در انجمن‎ها و گروه‎های مجازی مشارکت داشته باشید و از متخصصان حاضر در چنین فضاهایی برای حل مشکلات، پیشرفت‎های کاری و یافتن ایده‎های جدیدتر بهره ببرید.شما افرادی را در چنین انجمن‎هایی خواهید یافت که به ویروسی شدن (وایرال) محتواهای شما کمک خواهند کرد.

۸- رشد ثابت ولی همیشگی

همیشه به آمار و اعداد توجه ویژه ای داشته باشید. امّا هیچ گاه به دنبال رشد سریع و کوتاه مدت نباشید. جذب هفته‎ای ۵۰۰ فالوور برای شروع کار می تواند خوب باشد. امّا سعی کنید روند روبه رشد شما تنزلی نشود. این تنزل‎ها می تواند باعث کاهش انگیزه شما شود. سعی کنید کاملا هدفمند، فالوور کسب کنید. این فالوورها بایستی در آینده ای نزدیک به علاقمندان شما تبدیل شوند و قسمتی از درآمد شما را تامین کنند.

معرفی شاخص های مهم در رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده از آنها

۹- اعتماد سازی و تاثیر گذاری

در نظر داشته باشید که همیشه تعداد فالوور بالا نمی تواند خیلی مهم باشد. آنچه درجه اهمیت بیشتری دارد اعتماد کاربران به شما می‎باشد . زمانی شما می توانید موفق باشید که بتوانید تاثیر لازم را بر روی مخاطب خود بگذارید. در واقع اینفلوئنسرها از این ویژگی به خوبی بهره می برند. سعی کنید همزمان با افزایش فاوور اینستاگرام، حس دوستی و رفاقت را بین خودتان و فالوورهایتان تقویت کنید.

۱۰- داستان گویی و برندسازی شخصی

سعی کنید یک داستان مخصوص به خود را داشته باشید. داستان‎سرایی می‎تواند موجب جذب فالوورهای بی‎شماری برای شما شود. علاقمندان شما سعی خواهند کرد که داستان شما را به صورت پیوسته دنبال کنند. برقرار ارتباط بین داستان شما و فالورهایتان ضروری است. این ارتباط می تواند باعث ایجاد برند شخصی شما می‎شود.