زمان مطالعه تقریبی: 4 دقیقه

بطور کلی علم بازاریابی دارای بیشترین میزان تغییر در دهه های اخیر به نسبت سایر شاخه های علم مدیریت بوده است. همین واقعیت موجب شده است تا آینده بازاریابی محتوا نیز از این تغییرات مصون نماند.

آینده بازاریابی محتوا

بازاریابی دیجیتال (Digital marketing)، با توجه به ماهیت پویایی که دارد بسیار تغییرپذیر می باشد. بازاریابی محتوا هم به عنوان یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ از این قاعده کلی مستثنی نیست. بنابراین انتظار تغییرات فراگیر در آینده بازاریابی محتوا بسیار محتول است.

در این پست قصد داریم تا به بررسی آینده بازاریابی محتوا بپردازیم. شناسایی تغییرات در بازاریابی محتوا باعث می شود تا یک محتواساز با آمادگی بیشتری خود را آماده مواجه با تحولات نماید.

چگونه یک بازاریابی محتوایی تاثیر گذار ایجاد کنیم؟

در ادامه به بررسی مهمترین تغییراتی که بازاریابی محتوا در آینده ی نزدیک شاهد آن خواهد بود، می پردازیم.

تحولات آینده بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و نتایج آن در درازمدت مشاهده می شود. همین قضیه باعث می شود تا مدیران ارشد سازمانی که معمولا افراد نتیجه گرایی هستند، زمان لازم را به بازاریابان محتوا ندهند. این موضوع باعث شده است تا محتواسازان به دنبال شیوه های موثرتر برای افزایش درگیرکردن مخاطب بروند.

در ادامه به ۶ شیوه ی رایج که باعث افزایش تعامل بین مخاطب و یک برند می شوند می پردازیم. البته شیوه های دیگری نیز وجود دارد که فرصت لازم برای پرداختن به آنها در این پست کوتاه بوجود نیامد. شما می توانید تجارب ارزشمند خودتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۱- افزایش استفاده از ویدئو در پست های وبلاگی

استفاده از ویدئو در پست های وبلاگی به شدت در حال افزایش است. مخاطبان معمولا ترجیح می دهند مسائل و مشکلات خود را از طریق ویدئوهای تعاملی حل کنند. مخاطب با مشاهده یک ویدئو حس بهتری پیدا می کند. ویدئو به عنوان یک ابزار برای افزایش نرخ تعامل و کاهش نرخ پرش در بازاریابی مورد توجه محتواسازان باید قرار گیرد.

بازاریابی محتوایی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای هک رشد محسوب می شود ، برای آشنایی با هک رشد اینجا کلیک کنید

۲- پادکست، ابزاری جدید برای برندسازی و تبلیغات

پادکست و فایل صوتی نیز مانند ویدئو از آینده خوبی در صنعت بازتاریابی محتوا برخوردار هستند. با توجه به اینکه زندگی ماشینی باعث شده است افراد زمان زیادی را در ترافیک،مترو و اتوبوس بگذرانند، پادکست می تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای مخاطبان محسوب شود.

۳- تصویر سازی کلید موفقیت در بازاریابی محتوا

مصوّرسازی یکی از ابزارهایی است که می تواند موفقسیت آینده بازاریابی محتوا را تضمین کند. نمودارها، جداول، اینفوگرافیک ها، انیمیشن ها و … می توانند نرخ تعامل با کاربر را به راحتی افزایش دهند. یک تولیدکننده محتوا بایستی بتواند به خوبی از انواع فرمت های گرافیکی برای جلب نظر مخاطب خود استفاده کند.

۴-محتوا، بزرگترین تامین کننده نیاز مخاطب

محتوای خوب همیشه پادشاه است. یک محتوا می تواند کوتاه،متوسط یا بلند باشد. هرگونه از این محتواها کاربردهای خاص خود را دارند. محتوایی می تواند حداکثر اثر را در آینده بازاریابی محتوا داشته باشد که بتواند نیاز مخاطب را به طور کامل مرتفع سازد. محتواسازان آینده بایستی بیش از هر مهارتی به مخاطب شناسی مسلط باشند.

سرریز محتوا، آیا شما محتوای زیادی تولید می کنید؟

۵- تکنولوژی محوری، مهمترین خصیصه بازاریابان آیند

استفاده از تکنولوژی های جدیدی همچون واقعیت افزوده، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، یادگیری ماشین و … می تواند باعث جذابیّت محتوا شود. آینده بازاریابی محتوا را نمی توان بدون توجه به این تکنولوژی ها در نظر گرفت.

۶- سئو، دروازه ورود به بازاریابی محتوا

الگوریتم های موتورهای جستجو روزبه روز در حال تغییر و بهبود هستند. فرآیند سئو سایت ها، همچون گذشته کاری ساده و کوتاه مدت نمی باشد.در آینده، محتوای موثر می تواند در فرآیند سئو نقش پررنگ تری را بیابد. همانطور که سئو می تواند آینده بازاریابی محتوا را تحت تاثیر خود قرار دهد، بازاریابی محتوایی نیز می تواند آینده سئو را موثر از خود گرداند.