زمان مطالعه تقریبی: 12 دقیقه

مشاغل کم هزینه

امروزه تامین سرمایه برای یک کسب و کار جدید یکی از معضلاتی است که افراد بسیاری با آن مواجه هستند . در این مقاله تصمیم داریم تا درباره ی مشاغلی صحبت کنیم که می توان با کم ترین هزینه آن ها را راه اندازی کرد و به کسب درآمد پرداخت . البته باید توجه داشت که برخی از این مشاغل در حد یک ایده اولّیه خام می باشند و برای اجرایی شدن نیاز به بررسی بیشتر دارند .
  1. فروش سرگرمی های هنری : بسیاری از افراد در وقت های آزاد خود به ایجاد سرگرمی های هنری می پردازند . در واقع آن ها صنایع دستی نوآورانه ای را تولید می کنند که ممکن است هرگز قصد فروش آن را نداشته باشند . اما با کمی دقت و خلاقیت بیشتر می توانند مشتریان بالقوه ای را برای این محصولات خود بیابند . این محصولات می توانند شامل زیور آلات ، نقاشی های ساده و حتی محصولات ساخته شده از مواد بازیافتی باشند .
  2. طراحی داخلی یا دکوراتور : معمولا طراحی داخلی منازل ، ادارات و شرکت ها کار پیچیده ای است . اما برخی افراد ذاتا دارای هنر طراحی می باشند . این افراد می توانند با استفاده از این استعداد درونی خود به کسب درآمد بپردازند . شما هم اگر احساس می کنید چنین توانایی دارید می توانید کار خود را با کم ترین هزینه شروع کنید . سعی کنید در ابتدا برای آشنایان و دوستان ، با کم ترین هزینه به طراحی بپردازید . نگران کسب درآمد خودتان نباشید ؛ اگر طراحی مناسبی انجام دهید پس از مدّت کمی می توانید به درآمد قابل توجهی دست یابید .
  3. مشاوره خلاقانه : اگر شما فکر می کنید دارای ایده های خلاقانه و نوآورانه ای هستید ولی سرمایه لازم برای تحقق آن ها را ندارید هیچ نگران نباشید شما می توانید با کمی تلاش ایده های خود را به شرکت ها و صنایع مختلف ارائه دهید(در واقع ایده خود را به فروش برسانید) . البته این کار ممکن است در ابتدا پیچیده و مشکل به نظر آید اما به مرور شما می توانید به موفقیت های قابل توجه ای دست یابید .
  4. کسب در آمد از طریق تجاربتان : اگر شما در یک زمینه خاص دارای تجارب قابل توجهی هستید می توانید از آن تجربه ها به کسب درآمد بپردازید . مطمئن باشید مهارت های شما می تواند برای افراد بسیاری ارزشمند باشد . پس با کمی جستجو و دقت می توانید به درآمد ایده آلی دست پیدا کنید .
  5. پول های سرگرم کننده : شما می توانید از طریق انجام بازی های ویدئویی و یا جمع آوری عتیقه جات و کلکسیون های مختلف برای خود یک شادی و نشاط ایجاد کنید و هم زمان از آن به کسب درآمد هم بپردازید . سرگرمی های شما می تواند تبدیل به یک کسب و کار با پاداش بی پایان شود .
  6. ورزش های خوب : شما می توانید کسب و کارتان را براساس یک ورزش حرفه ای قرار دهید . شاید هم شما یک روش ورزشی و تفریحی برای خودتان ابداع کرده باشید که برای شما جذابیت زیادی دارد . شاید این شیوه برای دیگران هم بتواند جالب و جذاب باشد و شما از این طریق بتوانید به ایجاد یک کسب و کار جدید بپردازید و درآمد قابل توجهی را کسب کنید .
  7. خرده فروشی : در جهان امروزی خرده فروشی محصولات می تواند سود زیادی را برای افراد به ارمغان آورد . اگر شما امکان تهیه یک محصول را به صورت کلی و با قیمت مناسب دارید و مشتریان بالقوه ای برای خرده فروشی دارید می توانید به عنوان یک شیوه کسب درآمد به آن فکر کنید .
  8. فروش گزارشات خبری : در جهان امروزی که اخبار و اطلاعات به سرعت در حال انتقال هستند و همه افراد علاقمند به داشتن آخرین اخبار روز جهان هستند . شما هم می توانید به عنوان جزئی از این مجموعه انتقال خبری قرار گیرید . شما باید با کمی خلاقیت به تهیه گزارش ، عکس ، فیلم و خبر از موضوعات مختلف بپردازید و آن را به سایت ها و شبکه های مختلف خبری بفروشید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید .
  9. فروش اشیاء و محصولات بلا استفاده تان : ممکن است در اطراف شما محصولات و اشیایی قرار گرفته باشد که برای شما کاربرد و مزیتی نداشته باشد اما دیگران تمایل زیادی به آن ها داشته باشند . شما می توانید این محصولات را در سایت های مختلف به فروش بگذارید و از این طریق به سرمایه و درآمد قابل توجهی برسید .
  10. سرویس فروش هدیه : هدیه های خلاقانه می تواند افراد را بسیار ذوق زده کند . اگر شما فردی خلاق هستید می توانید یک سرویس ارائه هدیه های خلاقانه ایجاد کنید و از این طریق استعداد و توانایی های خود را به ظهور برسانید .
  11. پرورش حیوانات خانگی : امروزه حیوانات خانگی دارای علاقه مندان زیادی هستند . شما می توانید با پرورش انواع پرنده های زینتی ، ماهیان آکواریومی و یا حتی گربه های خاص و فروش آن ها به درآمد قابل توجهی برسید . هم چنین می توانید با فروش ابزار و تجهیزات مرتبط با حیوانات خانگی از جمله انواع قفس ، آگواریوم و غذاهای ارگانیک به کسب درآمد بپردازید .
  12. ایده های خاص کسب درآمد در اوقات فراغت : ممکن است شما دارای یک شغل ثابت با درآمد معین باشید . امّا تمایل داشته باشید که اوقات فراغت خود را به گونه ای پر کنید و هم زمان به یک درآمد مناسبی هم برسید . شما باید ظرفیت های خودتان و اطراف تان را به خوبی بشناسید . شما می توانید از فضای مجازی برای کسب درآمد استفاده کنید . شبکه های اجتماعی امروزه بستر مناسبی را فراهم می کنند تا هم شما بتوانید اوقات فراغت خود را بگذارانید و هم به کسب درآمد برسید .
  13. کسب و کارهای آخر هفته ای : بسیاری از کسب و کارها را می توان در تعطیلات آخر هفته به وجود آورد . شما می توانید به راحتی یک کسب و کار کم هزینه را برای آخر هفته خود ایجاد کنید . حضور در ک بازار فروش محصولات هفتگی و یا پاک سازی محیط دشت و جنگل می تواند از جمله این موارد باشد .
  14. ساماندهی کسب و کارها : بسیاری از افراد در ساماندهی کسب و کارشان و نگهداری سوابق مالی و رسیدگی به امور مالیاتی دچار مشکل هستند . در واقع این یک فرصت برای کسانی است که در این زمینه دارای مهارت می باشند . دفتردارهای مستقل می توانند به عنوان یک شغل قابل توجه مطرح شوند .آن ها علیرغم رسیدگی به مسائل مالی ، به مسائل بازار و رقبا ، زنجیره تولید و کاهش هزینه ها نیز باید توجه کنند . این شغل می تواند در سطح گسترده تری به یک سرویس پشتیبانی کسب و کار تبدیل شود .
  15. نشر رو میزی (تولید محتوا) : شما می توانید با ترکیبی از طراحی و مهارت های نوشتاری خود به شروع یک کسب و کار در زمینه تولید محتوای ناب  بپردازید . شما می توانید به صورت مستقل برای خودتان کار کنید و یا به تولید محتوا برای سایر کسب و کارها بپردازید . نشر رومیزی در واقع به معنای تولید محتوای چاپی و الکترونیکی از جمله کاتالوگ ، دفترچه راهنما ، دایرکتوری ، روزنامه و مجله و رزومه های آماده می باشد .
  16. دریافت نمایندگی فروش : شاید شما در حال حاضر امکان تولید و عرضه یک محصول را نداشته باشید ؛ اما ممکن است قدرت بازاریابی و چانه زنی قابل توجهی با مشتریان خود را داشته باشید ، پس شما می توانید به عنوان یک نماینده فروش در یک کمپانی بزرگ مشغول به کار شوید و شانس خود را در فروش محصولات آن کمپانی بیآزماید و به موفقیت دست یابید .
  17. پردازش امور تجاری پزشکان : معمولا اکثر پزشکان در حرفه خود موفق و کارآمد ستند ، اما در زمینه های مرتبط دیگر چندان توفیقی ندارند . شما می توانید به امور مالی و اداری پزشکان سروسامان دهید و مکانیزم های مناسبی را برای آنان طراحی کنید . امروزه اکثر پزشکان در مسائلی نظیر نوبت دهی ، کنترل سلامت بیماران ، ثبت و بروزرسانی پرونده های پزشکی و … دچار مشکلات مختلفی هستند که می تواند برای شما یک راه کسب درآمد باشد .
  18. متخصص امنیت : مسائل امنیت فیزیکی و سایبری یک زمینه خاص در حال رشد است و اگر شما در این قسمت دارای تخصص باشید می توانید کسب و کارتان را بر این اساس پایه گذاری کنید . امنیت امروزه بر سیاست های سازمانی  ، استخدام پرسنل وحتی طراحی های ساختمانی تاثیر می گذارد . شما برای این شغل نیاز به مهارت های خاصی دارید تا از شما به عنوان مشاور امنیت فیزیکی و یا امنیت سایبری استفاده شود .
  19. متخصص تولید سمینار : امروزه از سمینارها و کنفرانس های به وفور برای ارائه مباحث علمی و محصولات تجاری استفاده می شود . یک سمینار موفق می تواند تضمین کننده یک فعالیت تجاری جدید و حتی معرفی یک محصول و یا تکنولوژی مدرن باشد . شما اگر در زمینه برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی دارای مهارت باشید می توانید به پایه گذاری یک شغل جدید فکر کنید . متخصص تولید سمینار شغلی است که شامل مشاوره تا اجرا و برگزاری یک سمینار و دریافت بازخورد از مخاطبان می شود .
  20. دستیار مجازی تجاری : شما می توانید به راه اندازی یک کسب و کار خانگی بپردازید . شما می توانید د مباحث تجاری و قوانین مرتبط با آن به صاحبان کسب و کارهای دیگر مشاوره دهید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید .
  21. راه اندازی سرویس مراقبت از کودکان و سالمندان : زندگی دیجیتالی و پر مشغله امروزی باعث شده است تا مراقبت از کودکان و افراد مسن کاری سخت و تخصصی به نظر بیاید . اگر شما دارای مهرت های لازم در این زمینه می باشید می توانید با کم ترین هزینه نسبت به راه اندازی چنین سرویسی اقدام کنید . این شغل امروزه در اکثر نقاط جهان به عنوان شغلی مطلوب و پردرآمد محسوب می شود .
  22. نگهبانی و دربانی : یکی از مشاغلی که نیاز به تخصص خاصی ندارد نگهبانی و دربانی از املاک شخصی دیگران می باشد . هر چند در بسیاری از کشورها این شغل از مقبولیتی برخوردار نمی باشد اما در بسیاری از کشورها دارای درآمد قابل توجهی است . شما می توانید از منازل ، باغ ها ، دفاتر شرکت ها ، انبار ها و حتی آپارتمان های که مالکان آن ها در داخل آن حضور ندارند نگهداری کرده و درآمد مناسبی را کسب کنید .
  23. مشاور خرید : بسیاری تصور می کنند که خرید یک کار کاملا شخصی می باشد و نیازی به مشاوره و راهنمایی وجود ندارد . اما باید توجه داشت که علاوه بر نیاز به مشاوره در خرید ملک و ماشین در خریدهای روزمره هم نیاز به مشاوره وجود دارد . بسیاری از افراد (مخصوصا خانم ها) در موقع خریدهای روزانه نیز با مشکلات متعددی مواجه می شوند . یک مشاور خرید باید بتواند با توجه به بودجه افراد بهترین پیشنهادات برای خرید را به آن ها بدهد و جلوی ولخرجی و هدر رفت پول افراد را بگیرد . (برای این منظور حتی می توان از یک اپلیکیشن موبایلی استفاده کرد ) .
  24. پیمانکار بازسازی ساختمان : در شهر های بزرگ ، معمولا ساختمان های فرسوده ای وجود دارند که خالی از سکنه می باشند و یا قیمت آن ها بسیار پایین تر از قیمت واقعی می باشد . شما می توانید با کم ترین سرمایه و با حمایت مالک ساختمان به بازسازی و تعمیر و مدرن سازی این ساختمان ها و مکان های فرسوده بپردازید و از طریق خدماتی که ارائه می دهید به کسب در آمد بپردازید .
  25. راه اندازی یک سرویس آموزشی : آموزش از مباحثی است که همواره مورد نیاز همه می باشد . شما با توجه به دانش و تجارب و آموخته های خود و هم چنین شرایط و نیازهای محیطی می توانید به راه اندازی یک سرویس آموزشی بپردازید .
  26. مشاور برگزاری مراسم (عروسی ، جشن ها و…) : افراد در هنگام برگزاری مراسم مختلف به شدت عصبی و مضطرب می شوند و به همین دلیل نمی توانند کارهای مختلف را به خوبی انجام دهند . شما می توانید به عنوان مشاور ، برگزاری جشن های مختلف را برعهده گیرید .
  27. تمیزکاری منازل و محیط های اداری و تجاری : شما می توانید به عنوان یک مشاور و پیمانکار به تمیزکاری منازل بپردازید . البتّه شما تنها به عنوان یک نظافت کار نباید محسوب شوید بلکه شما باید مباحث علمی از جمله آراستگی محیط ،نظم و انظباط ، تعمیرات و نگهداری تجهیزات ، کاهش انرژی مصرفی در محیط و… را هم در انجام کارهایتان در نظر بگیرید .
  28. عکاسی با تلفن همراه : امروزه افراد زیادی نیاز به عکس های مختلفی از مکان ها و یا رویدادهای مختلفی دارند . شما می توانید با گرفتن عکس های زیبا و فروش این عکس ها به کسب درآمد بپردازید .
آن چه در لیست بالا ذکر شد تنها مواردی محدود بود . شما می توانید موارد زیاد دیگری را با توجه به شرایط محیطی محل زندگی تان و توانایی های شخصی خودتان به این لیست اضافه کنید . لطفا اگر مورد جدید دیگری به خاطرتان می رسد که امکان اشتراک گذاری آن با دیگر خوانندگان نیز وجود دارد آن را درقسمت نظرات اضافه کنید تا سایرین نیز از آن مطلع شوند .

نویسنده و گرد آورنده : مسعود معاونینیلوفر مظفریان
منبع : https://www.entrepreneur.com
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
کد مطلب :A140196.1

https://telegram.me/moaveni_ir