زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه

امروزه مدیران زیادی برای وبلاگ ها و سایت های سازمان خود به دنبال استخدام یک نویسنده می باشند. امّا برای استخدام یک نویسنده محتوا که تسلط کافی به محتواسازی داشته باشد باید نکات زیادی را مدنظر قرار داد.

مطلب کاربردی : اهمیت استخدام نویسنده در صنعت تولید محتوا

استخدام یک نویسنده محتوا

در حال حاضر با ترویج فریلنسری و افزایش دورکاری، شناخت فردی که دارای تمامی مهارت های لازم باشد کاری پیچیده و مشکل گردیده است. در این پست قصد داریم به چند نکته اساسی در این باره اشاره کنیم. اگر شما به دنبال استخدام یک نویسنده هستید و یا اینکه شما یک وبنویس می باشید توجه به قوانینی که در ادامه درباره آنها صحبت می کنیم برای شما ضروری بنظر می رسد:

۱- همیشه سعی کنید پروژه را به صورت شفاف و با جزئیات کامل بیان کنید :

اینکه نویسنده محتوا نداند دقیقا چه کاری را باید انجام دهد باعث خواهد شد تا محتوایی کم اثر را به کارفرما تحویل دهد. مشخص شدن تمامی زوایای یک پروژه باعث می شود نویسنده محتوا محصول مطلوبی را به عنوان خروجی تحویل دهد. وجود ابهام در یک پروژه باعث می شود تا فریلنسر نتواند برنامه ریزی های مالی، زمانی و مهارتی درستی را انجام دهد. آگاه باشید که موفقیت برون سپاری وابسته به رعایت همین نکات ساده می باشد.

۲- شناسایی مهارت های فریلنسر:

اینکه یک فریلنسر مهارت مورد نیاز شما را دارد یا نه، در موفقیت یک پروژه از اهمیت زیادی برخوردار است. هر پروژه نیاز به مهارت های خاصی دارد. مثلا نویسندگی در وب با تولید موشن گرافیک تفاوت های اساسی دارد. شما باید سعی کنید قبل از انقعاد یک قرار داد از توانایی های واقعی افراد مطمئن شوید و به یک شناخت درست از توانایی های فریلنسر دست یابید.

خواندن این پست هم به شما توصیه می شود: چطور یک نویسنده عالی شویم ؟

۳- انتظارات از نویسنده محتوا :

شما از یک نویسنده محتوا چه توقعی دارید؟ آیا فریلنسرمنتخب یک ایده پرداز است یا اجرا کننده ؟ این موضوع در تعامل با تولیدکنندگان محتوا و نویسندگان دورکار مدنظر قرار گیرد. معمولا این دو مبحث از یکدیگر مجزا هستند و هرکدام از آنها نیاز به یک سری مهارت های خاص دارند. اگر شما قصد دارید که خروجی شفاف و مشخصی را از یک پروژه دست آورید باید به این نکته بصورت جدّی توجه کنید.

۴-بررسی رزومه نویسندگان :

برای استخدام یک نویسنده محتوا باید حتما رزومه افراد را مورد بررسی قرار دهید. این که یک فرد مدعی باشد که در یک زمینه خاص دارای مهارت است دلیلی بر واقعیت نمی شود. شما باید از افراد نمونه کار بخواهید و از کارفرماهای سابق آنها درباره توانایی فریلنسرها سئوال کنید.ممکن است یک نفر مدعی باشد که نویسنده محتوا است. امّا باید توجه داشت که نویسندگی هم دارای سطوح مختلفی است و ضرورت دارد که سطح مهارتی نویسنده محتوا را قبل از عقد قرارداد بسنجیم.

۵-تعهد کاری نویسندگان :

سعی کنید هنگامی که یک نویسنده محتوا را استخدام می کنید از متعهد بودن او به وظایفش اطمینان حاصل کنید. سوایق قبلی یک نویسنده تعهد او را به وظایفش نشان می دهد. تعهد یک فاکتور مهم در پیشرفت پروژه های کاری می باشد.

۶- تعریف پروتکل های کاری :

برای کار با یک نویسنده دورکار یا تولید کننده محتوا قوانین خاصی را باید تعریف کرد . این قوانین می توانند شامل قوانین ساختاری و اجرایی باشند. در هنگامی که یک پروژه بین چندین نفر به صورت اشتراکی اجرا می شود این قوانین می توانند موجب هم افزایی افراد در پروژه شوند.

۷-آموزش نیروهای زیرمجموعه :

همیشه به آموزش نیروهای زیرمجموعه خود توجه داشته باشید. حتی اگر یک نیروی فریلنسر را به استخدام خود درآورده اید از آموزش او غافل نشوید. شما می توانید از طریق آموزش به موضوعاتی که در پروژه تان مهم هستند متمرکز شوید. هیچ گاه از هزینه و زمانی که برای آموزش دادن به نیروهایتان می گذارید نهراسید. زیرا که این آموزش در درازمدت خروجی شما را افزایش خواهد داد و کیفیت شما را به حد مطلوب خواهد رساند.

محتوای مناسب برای استارت آپ ها : تیم سازی و تاثیر آن بر کسب و کار

۸- توجه به امور مالی :

در هر پروژه ای یکی از موضوعات حیاتی امور مالی و شیوه پرداخت دستمزدها می باشد. این پرداخت ها می تواند انگیزه نیروها را افزایش دهد. سعی کنید در ابتدای کار به یک توافق اصولی و دقیق درباره شیوه های پرداخت با نیروهایتان دست یابید.

و در پایان …

باید توجه داشت همکاری با یک فریلنسر یا نویسنده محتوا کاری حساس است. هرچند امروزه برون سپاری پروژه ها کاری منطقی و اصولی بنظر می رسد امّا باید به نکاتی که در بالا اشاره شد به خوبی دقت کرد.

۱۰ مهارت لازم برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب محتوا