زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه

باید همواره به این نکته توجه داشت که صنعت بازاریابی به صورت مستمر در حال تغییر و دگرگونی است . در بازاریابی همواره شاهد یک رابطه مستقیم بین هزینه صورت پذیرفته و سود حاصل شده وجود دارد و مقیاس پذیری تبلیغات تابعی از هزینه است و همین دلیل باعث می شود که همه صنعتگران و افرادی که به بازاریابی نیاز دارند به دنبال هدفمندی تبلیغ و شناسایی نیازها و سلیقه مشتریان خود قبل از ارائه تبلیغ به مشتری می باشند . این موضوع باعث می شود که برنامه ریزی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی اهمیت بسیاری را بیابد .

کمپین‎های تبلیغاتی

در شرایط کنونی بازار ، بسیاری از متخصصان صنعت بازاریابی معتقدند که بهترین شیوه بازاریابی ، حفظ مشتریان کنونی می باشد . این متخصصان توصیه می کنند که تا می توانید از مهندسی داده به عنوان ابزاری مهم برای هدفمندی تبلیغات و تاثیرگذاری بیشتر برروی مشتریان خود استفاده کنید . صنعت بازاریابی در بازه های ۱۰ ساله با تغییرات شگفتی مواجه می شود . ما در آینده ای نه چندان دور در صنعت بازاریابی شاهد ترکیبی از بازاریابی شبکه های اجتماعی ، هوش مصنوعی و داده کاوی می باشیم که این سه تکنولوژی در کنار هم صنعت بازاریابی را به غول عظیم اقتصادی تبدیل خواهند کرد .

بررسی نقش بازاریابی محتوا در کمپین های تبلیغاتی

تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی در کمپین های تبلیغاتی

امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی توانسته به خوبی بر روی ظرفیت های اجتماعی افراد متمرکز شود . در هر فعالیتی ، اگر شما بتوانید تاثیر خوبی بر روی افراد بگذارید آن ها خودشان به راحتی اطلاعات شما و محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت و باعث ایجاد موقعیت مناسب در کسب و کار شما خواهند شد . تِرند شدن در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی ذکاوت و هنرمندی خود را با کمترین هزینه در معرض دید و قضاوت همگان قرار دهید .

این واقعیت در صنعت بازاریابی که هزینه صورت پذیرفته باید درآمد متناسب با آن را برای تبلیغ کننده فراهم آورد باعث شده است ، تا افراد و صنایع مختلف به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی متناسب با محصولات و مشتریان خود توجه نمایند . کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطبان است . بسترهای مختلف تبلیغاتی که می توانند به صورت هدفمند ، باعث بهتر دیده شدن یک محصول یا خدمت به مشتریان هدف شوند ، در کمپین های تبلیغاتی از اهمیت فزآینده ای برخوردارند .

قبل از راه اندازی هر کمپین تبلیغاتی ، شما باید مراحل تحقیق بازار و شناخت مخاطبان هدف خود را انجام داده باشید و هم چنین میزان بودجه خود را که برای آن کمپین در نظر گرفته اید را تامین کنید . برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی باید حتما چند گام زیر را دنبال کنید .

گام های مطرح در طراحی یک کمپین

گام صفر : هدف خود را از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مشخص کنید . مثلا بدانید که به دنبال ثبت نام افراد در وب سایت خودتان می باشید و یا به دنبال افزایش فروش می باشید .

گام یک : قبل از شروع راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی ، شاخص های اندازه گیری کمپین خود را تعیین کنید تا بتوانید در هر مرحله ای میزان موفقیت کمپین تبلغاتی خود را به سادگی تعیین کنید . به عنوان مثال نرخ تبدیل مطلوب را برای خود تعیین کنید و بر اساس همین نرخ تبدیل به  طراحی صفحات فرود (Landing Page)  خود بپردازید تا بتوانید میزان پرش از صفحات فرود خود را کنترل کنید .

گام دو : پلتفرم خود را انتخاب کنید و از همان ابتدا تصمیم بگیرید که از چه نوع بنری و یا مدل های HTML و یا تبلیغات همسان (Native) می خواهید استفاده کنید . شما می توانید در این زمینه از کتاب “ایده یابی و تبلیغات” ژان بقوسیان استفاده کنید . (پ.ن : تبلیغات همسان ، تبلیغاتی می باشد که سعی می کند با همانند سازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن ، باعث توجه بیشتر کاربر شود . تبلیغات همسان جریان درآمدی بیشتری را برای تبلیغ دهنده ایجاد می کنند و همزمان کمترین آزار و آسیب را برای کاربر فراهم می آورند ) .

گام سوم : اندازه گیری مستمر و تحلیل رفتار کاربران .(یکی از ابزارهای مهم در این زمینه ماژول رهگیری کمپین های تبلیغاتی گوگل یا UTM می باشد . UTM به شما اجازه می دهد تا بتوانید بهترین استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید) . همچنین می توان از ابزارهای نظیر گوگل آنالیتیکس و Smartlook (به ضبط ویدئو از رفتار کاربران می پردازد) و Hotjar (نقشه هایی از کلیک های کاربران را می دهد ) و سرویس Wistia (که در وسط ویدئو نمایشی از کاربر ایمیل دریافت می کند) اشاره کرد .

همواره به نرخ تبدیل تبلیغات خود توجه داشته باشید چرا که موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به شدت به آن وابسته است ، به طوری که متخصصان بازاریابی معتقدند که اندازه گیری های کمپین های تبلیغاتی باید به بی رحمانه ترین شکل ممکن صورت پذیرد .

کمپین تبلیغاتی چیست؟ (آشنایی با مفهوم کمپین تبلیغاتی از دیدگاه سایت متمم)