شما اینجا هستید
اخبار » کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی های آنلاین

مراحل طراحی کمپین

باید همواره به این نکته توجه داشت که صنعت بازاریابی به صورت مستمر در حال تغییر و دگرگونی است . در بازاریابی همواره شاهد یک رابطه مستقیم بین هزینه صورت پذیرفته و سود حاصل شده وجود دارد و مقیاس پذیری تبلیغات تابعی از هزینه است و همین دلیل باعث می شود که همه صنعتگران و افرادی که به بازاریابی نیاز دارند به دنبال هدفمندی تبلیغ و شناسایی نیازها و سلیقه مشتریان خود قبل از ارائه تبلیغ به مشتری می باشند . این موضوع باعث می شود که برنامه ریزی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی اهمیت بسیاری را بیابد .

در شرایط کنونی بازار ، بسیاری از متخصصان صنعت بازاریابی معتقدند که بهترین شیوه بازاریابی ، حفظ مشتریان کنونی می باشد . این متخصصان توصیه می کنند که تا می توانید از مهندسی داده به عنوان ابزاری مهم برای هدفمندی تبلیغات و تاثیرگذاری بیشتر برروی مشتریان خود استفاده کنید . صنعت بازاریابی در بازه های ۱۰ ساله با تغییرات شگفتی مواجه می شود . ما در آینده ای نه چندان دور در صنعت بازاریابی شاهد ترکیبی از بازاریابی شبکه های اجتماعی ، هوش مصنوعی و داده کاوی می باشیم که این سه تکنولوژی در کنار هم صنعت بازاریابی را به غول عظیم اقتصادی تبدیل خواهند کرد .

تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی در کمپین های تبلیغاتی

امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی توانسته به خوبی بر روی ظرفیت های اجتماعی افراد متمرکز شود . در هر فعالیتی ، اگر شما بتوانید تاثیر خوبی بر روی افراد بگذارید آن ها خودشان به راحتی اطلاعات شما و محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت و باعث ایجاد موقعیت مناسب در کسب و کار شما خواهند شد . تِرند شدن در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی ذکاوت و هنرمندی خود را با کمترین هزینه در معرض دید و قضاوت همگان قرار دهید .

این واقعیت در صنعت بازاریابی که هزینه صورت پذیرفته باید درآمد متناسب با آن را برای تبلیغ کننده فراهم آورد باعث شده است ، تا افراد و صنایع مختلف به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی متناسب با محصولات و مشتریان خود توجه نمایند . کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطبان است . بسترهای مختلف تبلیغاتی که می توانند به صورت هدفمند ، باعث بهتر دیده شدن یک محصول یا خدمت به مشتریان هدف شوند ، در کمپین های تبلیغاتی از اهمیت فزآینده ای برخوردارند .

قبل از راه اندازی هر کمپین تبلیغاتی ، شما باید مراحل تحقیق بازار و شناخت مخاطبان هدف خود را انجام داده باشید و هم چنین میزان بودجه خود را که برای آن کمپین در نظر گرفته اید را تامین کنید . برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی باید حتما چند گام زیر را دنبال کنید .

گام های مطرح در طراحی یک کمپین تبلیغاتی

گام صفر : هدف خود را از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مشخص کنید . مثلا بدانید که به دنبال ثبت نام افراد در وب سایت خودتان می باشید و یا به دنبال افزایش فروش می باشید .

گام یک : قبل از شروع راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی ، شاخص های اندازه گیری کمپین خود را تعیین کنید تا بتوانید در هر مرحله ای میزان موفقیت کمپین تبلغاتی خود را به سادگی تعیین کنید . به عنوان مثال نرخ تبدیل مطلوب را برای خود تعیین کنید و بر اساس همین نرخ تبدیل به  طراحی صفحات فرود (Landing Page)  خود بپردازید تا بتوانید میزان پرش از صفحات فرود خود را کنترل کنید .

گام دو : پلتفرم خود را انتخاب کنید و از همان ابتدا تصمیم بگیرید که از چه نوع بنری و یا مدل های HTML و یا تبلیغات همسان (Native) می خواهید استفاده کنید . شما می توانید در این زمینه از کتاب “ایده یابی و تبلیغات” ژان بقوسیان استفاده کنید . (پ.ن : تبلیغات همسان ، تبلیغاتی می باشد که سعی می کند با همانند سازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن ، باعث توجه بیشتر کاربر شود . تبلیغات همسان جریان درآمدی بیشتری را برای تبلیغ دهنده ایجاد می کنند و همزمان کمترین آزار و آسیب را برای کاربر فراهم می آورند ) .

گام سوم : اندازه گیری مستمر و تحلیل رفتار کاربران .(یکی از ابزارهای مهم در این زمینه ماژول رهگیری کمپین های تبلیغاتی گوگل یا UTM می باشد . UTM به شما اجازه می دهد تا بتوانید بهترین استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید) . همچنین می توان از ابزارهای نظیر گوگل آنالیتیکس و Smartlook (به ضبط ویدئو از رفتار کاربران می پردازد) و Hotjar (نقشه هایی از کلیک های کاربران را می دهد ) و سرویس Wistia (که در وسط ویدئو نمایشی از کاربر ایمیل دریافت می کند) اشاره کرد .

همواره به نرخ تبدیل تبلیغات خود توجه داشته باشید چرا که موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به شدت به آن وابسته است ، به طوری که متخصصان بازاریابی معتقدند که اندازه گیری های کمپین های تبلیغاتی باید به بی رحمانه ترین شکل ممکن صورت پذیرد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مهندس مسعود معاونی | آموزشی، تحلیلی،کارآفرینی،فناوری