زمان مطالعه تقریبی: 6 دقیقه

استفاده درست از هشتگ ها در اینستاگرام می تواند شانس مشارکت بیشتری را از سوی فالورها برای شما فراهم کند . هشتگ ها به عنوان یک دسته بندی کننده محتوا در اینستاگرام محسوب می شوند . آنها محتوای شما را برای علاقمندان به آن موضوع قابل شناسایی می نمایند .

هرکسی که برروی یک هشتگ کلیک نماید صفحاتی را که با آن هشتگ برچسب گذاری شده اند را مشاهده خواهد کرد . این که با استفاده از هشتگ ها در چه جایگاهی در صفحه جستجو اینستاگرام قرار گیرید به عوامل زیادی بستگی دارد . از جمله این عوامل می توان به چگونگی استفاده از هشتگ ، تعداد نظرات پست ، زمان ارسال و .. اشاره کرد . هنگامی که شما پستی را به اشتراک بگذارید میزان فعالیت فالورهای شما ، بر روی پست تان می تواند آن پست را به صدر نتایج ببرد .

ما در اینجا سعی داریم به بیان نکاتیی بپردازیم که به شما کمک خواهد کرد تا با کمک هشتگ ها ، فالورهای جدیدی را برای خود جذب کنید . هشتگ هایی که باعث اشتراک گذاری بیشتر محتوای شما و افزایش ترخ تعامل محتواهای شما خواهند شد .

(مطلب مشابه : ۱۱ نکته مهم در طراحی هشتگ های اینستاگرام)
(مطلب ارزشمند : تاریخچه هشتگ و استراتژی هشتگ)

راهنمای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

نکاتی درباره هشتگ ها در اینستاگرام

”  مردم هم اکنون هشتگ ها را در اینستاگرام به طور جدّی دنبال می کنند” . بدین صورت که محتوای شما می تواند توسط کسانی که شما را فالو نمی کنند هم دیده شود . بنابراین شما باید سعی کنید بهترین محتوا را تولید کنید و مرتبط ترین هشتگ ها را برای بهتر دیده شدن انتخاب کنید . مطمئن باشید در صورتی که هشتگ های مناسبی را انتخاب کنید عدّه زیادی شما را دنبال خواهند کرد و به لیست علاقمندان شما افزوده خواهند شد .

استفاده از هشتگ های تکراری و نامناسب ، بدترین استراتژی است که می توانید در پیج اینستاگرام خود دنبال کنید . کاربران معمولا از هشتگ های تکراری ، خسته می شوند و دیگر به هیچ عنوان حاضر به دنبال کردن آن نمی باشند .

به طور کلی همانطور که استفاده از تعداد زیاد هشتگ در یک پست توصیه نمی شود ، ارسال نظرات تکراری یا محتواهای مشابه نیز توصیه نمی شود . هنگامی که یک پست ایجاد می کنید فقط از هشتگ های معنی دار استفاده کنید و سعی کنید هشتگ مرتبط با موضوع محتوایتان را انتخاب کنید .

شما در استراتژی هشتگ گذاری خود نباید به دنبال بیشتر دیده شدن یک پست توسط افراد مختلف باشید بلکه باید به دنبال دیده شدن توسط مناسب ترین افراد باشید . در صورتی که این مورد را به درستی به کار گیرید شما می توانید تعامل بهتری را با کاربران خود برقرار کنید و فالورهای بیشتری را به سوی خود بکشانید .

هشتگ ها در پروفایل های تجاری

پروفایل های تجاری (Business Profile) توانایی اندازه گیری مقدار تاثیرگذاری هشتگ ها را دارند . برای این منظور ابتدا بر روی پست مدنظر بروید و سپس به روی دیدن اطلاعات آماری کلیک کنید و صفحه را به بالا بکشید و به تعداد بازدیدهای که از هشتگ شما بوجود آمده اند دقت کنید (شکل ۱). با ردیابی این داده ها می توانید به این نتیجه برسید که کدام هشتگ ها برای بهبود وضعیت شما موثرتر هستند .

استفاده از هشتگ ها در استوری ها

شما می توانید با قرار دادن هشتگ در استوری های خود ، مخاطبان خود را به سمت خود بکشید . شما می توانید هشتگ را به صورت معمولی ( همانطور که در پست استفاده می کنید) در استوری نیز به کار ببرید . هم چنین می توانید از برچسب هشتگ استفاده کنید . شما می توانید تا ۱۰ هشتگ را در استوری های خود داشته باشید . بهتر آن است که برخی از هشتگ ها را در استوری های خود مخفی کنید تا باعث اذیّت شدن کاربر نشوند .

استفاده از هشتگ ها در بیو

شما می توانید هشتگ های موردنظر خود را در بیوی پیج تان قرار دهید . هنگامی که یک کاربر بر روی یک هشتگ ضربه می زند به صفحه آن هشتگ منتقل خواهد شد . این راه یک شیوه مناسب برای تعامل با مخاطب یا جمع آوری محتوای تولید شده توسط شما می باشد .

استفاده از هشتگ ها در کامنت ها

شما در یک پست می توانید حداکثر تا ۳۰ هشتگ را به کار ببرید . ولی نگران نباشید ، شما امکان استفاده از هشتگ را در کامنت های پست های خودتان و دیگگر افراد را دارید . شما با استفاده از هشتگ در کامنت های پست های افراد دیگر ، نظر خود را پررنگ تر و چشم نوازتر خواهید کرد .

پیداکردن بهترین هشتگ ها برای کسب و کار شما

هشتگ هایی که می خواهید استفاده کنید باید با فضای کسب و کار شما متناسب باشند . ولی همیشه سعی کنید یک لیست کامل از هشتگ های موردنیاز خود را تهیه کنید . سعی کنید هشتگ هایی متناسب با برند خود بوجود آورید . شما می توانید از کمپین های هشتگی برای برند خود استفاده کنید و کاربران خود را ترغیب به استفاده از یک هشتگ خاص نمایید .

انتخاب هشتگ یک کار فنی و تخصصی است . همواره به دنبال خلاقیت در به کاربردن هشتگ ها باشید . خلاقیت و نوآوری در تولید هشتگ های جدید و جایگزین کردن آن ها با هشتگ های پرکاربرد رقبایتان ، یک شانس برای پیروزی شما در جنگ هشتگ ها و ترند شدن می باشد .

شما می توانید هشتگ مورد نظر خود را در صفحه جستجو هشتگ ها وارد کنید ، اینستاگرام یک لیست کامل از هشتگ های مرتبط با کلید واژه شما را ارائه می دهد . شما می توانید از این هشتگ ها و یا ترکیب های نوآورانه و حتی عجیب و غریب آنها استفاده کنید .

و در پایان …

پست هایی که روند موفقیت آمیزی داشته اند (در لیست اکسپلور در صدر قرار می گیرند) را زیر نظر بگیرید و هشتگ های آنها را مورد بررسی قرار دهید . درنهایت همیشه دقت کنید که هشتگ هایتان با موضوع کاری شما مرتبط باشند و مراقب باشید که دچار پراکندگی هشتگی نشوید .

نویسنده : مسعود معاونی