جایگاه استراتژی در بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا بدون توجه به مفهوم استراتژی هرگز معنا نمی یابد. داشتن استراتژی در بازاریابی محتوایی می تواند شما را به مقام یک امپراطور بزرگ در قلمرو پادشاهی محتوا برساند.

نقش استراتژی در بازاریابی محتوایی
نقش استراتژی در بازاریابی محتوایی

شما هنگامی که به دنبال یافتن یک گنج نهفته می روید، سعی می کنید از قبل یک نقشه مطمئن را برای خود تهیه کنید. محتوا و بازاریابی محتوایی همان گنج نهفته است و استراتژی همان نقشه ایی است که شما را در یافتن گنج واقعی کمک می نماید.

سایت متمم در یک مقاله مفصل به بررسی جایگاه استراتژی در بازاریابی محتوا پرداخته است.

نگاهی به گذشته‌‎ی استراتژی در بازاریابی محتوا

محتوا همواره در طول تاریخ توانسته است نظرات را به سوی خود جذب کند. یک محتوای خوب می تواند بردل هر‎کسی بنشیند.

شاید شعرای ایرانی را بتوان بزرگترین محتواسازان تاریخ دانست. آنها علاوه بر ادیب بودن، یک استراتژیست محتوا بوده اند.

فردوسی،مولانا، حافظ و سعدی محتوایی را تولید کرده اند که در طول تاریخ ماندگار شده و به راحتی توسط مردم ترویج و انتشار یافته است. قطعا این شعرا به عنوان موفق ترین افراد در برندینگ شخصی (Personal Branding) در طول اعصار تاریخ محسوب می شوند.

نگاهی به تصورات نادرست درباره استراتژی را در اینجا بخوانید!!!

عصر حاضر و نقش استراتژی در بازاریابی محتوایی

در عصر حاضر یک استراتژی در بازاریابی محتوایی بایستی براساس موتورهای جستجو پیش رود. امروزه محتوایی موفق‎تر است که در موتورهای جستجو و البته در شبکه های اجتماعی بیشتر دیده شود.

استراتژی درست در بازاریابی محتوایی می تواند مزایای بسیاری را برای محتواساز و صاحبان کسب‎وکارها ایجاد کند. در ادامه به بررسی چند مورد از این مزایا می پردازیم.

نگاهی به مزایای یک استراتژی قوی در بازاریابی محتوا

  1. با کمک استراتژی می توانید یک محتوای منسجم،با‎ثبات و مرتبط تولید کنید.
  2. استراتژی یک ساختار اختصاصی و مشخص به برند شما اهداء خواهد کرد.
  3. استراتژی درست محتوایی، کسب و کار شما را هدفمند و پربازده خواهد کرد.
  4. استراتژی به آنالیز داده های کسب و کار شما هدف می دهد. استراتژی و آنالیز داده ها دو ابزاری قوی برای قراردادن شما در مسیر درست می باشند. یک استراتژی اصولی، انحرافات شما را به وضوح فریاد خواهد زد.
  5. ROI یا همان نرخ بازگشت سرمایه یک موضوع بسیار مهم در بازاریابی محتوا است. یک استراتژی قوی به شما کمک می کند تا بتوانید کنترل بهتری بر روی ROI داشته باشید.
  6. لحن بیان، یک موضوع بسیار مهم در بازاریابی است. یک استراتژی محتوا بایستی دارای سند تولید محتوا باشد. این سند تولید محتوا موارد مهمی را درباره لحن، نحوه نگارش، قلم و.. را تعیین می کند.

مقاله ای درباره استراتژیست کیست با عنوان : “آیا من یک استراتژیست هستم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *