زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه

امروزه دریافت بک لینک از سایت هایی که با موضوع سایت شما در یک حوزه قرار دارند از اهمیت خاصی برخوردار است. شیوه های گوناگونی برای دریافت بک لینک وجود دارد. یکی از این شیوه ها پست مهمان (Guest Post) می باشد.

پست مهمان و نقش آن در سئو

بسیاری از وبمسترها برای بهبود لینک های ورودی به وبلاگ خود به سراغ لینک سازی خارجی می روند. یکی از شیوه های نسبتا ارزان و کاربردی برای وبمستران پست مهمان می باشد. در این شیوه وبمستران، محتوایی که خود تهیه کرده اند را در یک وب سایت میزبان انتشار می دهند. وبمسترها در درون محتوا دو یا سه لینک (بستگی به شرایط سایت میزبان) به لندینگ پیج های وبلاگ خود می دهند.

پست مهمان و تاثیر آن بر سئو

در برخی مواقع خرید بک لینک از بعضی سایت ها فاقد وجاهت لازم برای سئو می باشد(تبدیل به سئو سیاه شدن). همچنین خرید بک لینک هزینه های سنگینی را برروی دوس مدیران وبلاگ ها می گذارد. معمولا سئوکاران در چنین مواقعی به سراغ رپورتاژ آگهی می روند. امّا واقعیت این است که رپورتاژ آگهی بیشتر جنبه تبلیغات دارد و معمولا ارزش چندانی در سئو ندارد.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ بررسی مفهوم سئو از دیدگاه ۲۰ سئوکار بزرگ دنیا در سایت وبمسترفا

انتخاب سایت میزبان برای انتشار پست مهمان از اهمیت خاصی برخوردار است. شما باید در سایتی پست انتشار دهید که DA (اعتبار دامنه) بالاتری از سایت شما داشته باشد. همچنین هم موضوع بودن سایت میزبان با وبلاگ شما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

مواد لازم برای تهیه یک Guest Post

معمولا بسیاری از وبمسترها بصورت همکاری و تبادل با یکدیگر به انتشار پست مهمان می پردازند. امّا بعضی از سایت ها، امکان انتشار پست با شرایط خاص را برای همگان فراهم می آورند. شما می توانید با جستجو در گوگل چنین سایت هایی را بیابید.

تبادل پست

در چنین شرایطی باید دقت داشت که طراحی یک محتوای هدفمند که منجر به کلیک برروی لینک ها شود بسیار مهم است. زیرا که هر چه لینک شما بیشتر دیده شود و برروی آن کلیک شود از لحاظ موتورهای جستجو، لینکی قوی تر محسوب می شود.

تاثیر لینک های موجود بر روی وضعیت کلی یک وبلاگ

قطعا لینک های موجود در پست مهمان باعث بهبود رنک یک سایت خواهند شد. چنین شیوه بک لینک سازی از بهترین شیوه ها می باشد(البتّه به نسبت رپورتاژ و خرید بک لینک).

بهتر است لینک هایی که در پست مهمان ایجاد می کنید برروی پرسنال برند شما تاکید داشته باشند. همچنین این پست ها بایستی حتما با نام خود شما منتشر شوند.

شما می توانید محتواهایی که قبلا در سایت خود منتشر کرده اید را در یک پست مهمان بازنشر دهید(مشابه کاری که خود من در ویرگول انجام می دهم). البتّه اگر شما سعی کنید یک محتوای اختصاصی و هدفمند برای پست مهمان تولید کنید و لینک سازی انجام دهید، نتایج موثرتری خواهید گرفت.

چگونه یک بازاریابی محتوایی موثر ایجاد کنیم؟

نکات مهم در طراحی یک پست مهمان

در یک پست مهمان شما باید به دنبال ایجاد ارزش باشید و از این موقعیت برای معرفی برندتان توجه کنید. در انتشار پست های مهمان حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. موضوع فعالیت سایت میزبان با موضوع وبلاگ شما یکسان باشد.
  2. سایت میزبان اسپم نباشد (نمره اسپم زیر ۳ داشته باشد) و نمره DA قابل قبولی را داشته باشد(اعتبار دامنه یا همان DA را می توانید از سایت MOZ پیدا کنید. بهتر است اعتبار دامنه در سایت میزبان بین ۲۰ تا ۴۰ باشد).
  3. بر سرموضوع محتوا با مالکان سایت به توافق برسید و سعی کنید محتوایی هم راستا با سایر محتواهای سایت میزبان منتشر کنید.
  4. در پست مهمان حتما اصول سئو را به درستی رعایت کنید.
  5. پست مهمان شما کپی نباشد، همچنین از تصویرسازی متناسب با موضوع نیز بهره ببرید.
  6. در پست مهمان سعی کنید متنی که لینک می دهید (Anchor Text) با موضوع محتوا و موضوعی که به آن لینک می دهید متناسب باشد. همچنین بهتر است Anchor Text از طول مناسب بهره ببرد (بین سه تا ۸ کلمه)
  7. در پست مهمان، اسم نویسنده باید حتما اسم شما باشد.
  8. در ترویج پست مهمان در شبکه های اجتماعی کوشا باشید. هر چه پست مهمان شما بیشتر دیده شود لینک شما ارزش بیشتری خواهد یافت.
  9. در Guest Post زیاده روی نکنید. دلیلی وجود ندارد که در هرکجا و هرزمانی پست مهمان انتشار دهید.
  10. سعی کنید شما هم پست هایی متناسب با نوشته هایتان را در وبلاگتان بپذیرید(تبادل پست انجام دهید). از لینک دادن به محتواهای دیگران ترسی نداشته باشید. همیشه ساختار تارگونه شبکه اینترنت را بخاطر داشته باشید. البتّه افراط در لینک سازی هم هرگز توصیه نمی شود.