زمان مطالعه تقریبی: 5 دقیقه

با توسعه استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای فنّاورمحور در شهر مشهد شاهد رشد دورهمی‌هایی هستیم که هدف آن‌ها شبکه سازی و آشنا کردن افراد با توانایی‌های یکدیگر می‌باشد. در این پست کوتاه قصد داریم تا به معرفی مطرح‌ترین دورهمی های که به هدف شبکه سازی در مشهد برگزار می‌شوند بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

۱- همفکر مشهد

همفکر در مشهد یک رویداد هفتگی است که عصرهای چهارشنبه و به میزبانی شرکت‌های مختلف در مشهد برگزار می‌شود. در ابتدای همفکر هر کدام از حاضرین به مدّت ۱ دقیقه به صورت کوتاه(Fast Networking) به معرفی خود، توانمندی‌ها و نیازهایشان می‌پردازند.

آشنایی با دورهمی های شبکه سازی در مشهد – همفکر مشهد

افراد حاضر در این دورهمی‌ها با اتیکت‌هایی که به جلوی خود نصب می‌کنند، نام و نام خانوادگی، نام مجموعه و حوزه کاری خود را می‌نویسند تا تعامل و ارتباط با دیگران به سادگی امکان‌پذیر شود.

شبکه سازی در همفکر مشهد

در همفکر مشهد بعد از فست‌نتورکینگ یک پذیرایی ساده توسط میزبان انجام می‌شود و سپس فرآیند شبکه‌سازی شروع می‌شود. افراد سعی می‌کنند تا با یافتن افراد مرتبط با نیازمندی‌های خود، امکان تعامل و استفاده از ظرفیت‌های آنان را برای خود فراهم سازند.

۲- محفل کتاب پانوآ

پانوآ(پایگاه نوآوری) یک دفترکار اشتراکی در شهر مشهد می‌باشد. در محفل کتاب پانوآ که یک جلسه ماهیانه می‌باشد، افراد تاثیرگذار بر اکوسیستم استارتاپی مشهد دور هم جمع می‌شوند و به بررسی یک کتاب تخصصی در حوزه کسب وکار می‌پردازند.

درهریک از جلسات این دورهمی، ابتدا یکی از اعضا به ارائه‌ای از یک کتاب می‌پردازند، سپس نقدی کوتاه بر ارائه و محتوای کتاب توسط سایر اعضا صورت می‌پذیرد. در ادامه این جلسه و بعد از پذیرایی در قسمت پنل گفتگو، صاحبنظران حوزه استارتاپی مشهد به انتقال تجربه‌های خود می‌پردازند و بحث‌های داغ و جالبی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

در زمان پذیرایی محفل کتاب یک فست‌نتورکینگ انجام می‌شود و افراد امکان شبکه سازی را پیدا می‌کنند.

۳- گفتمان رشد

گفتمان رشد یک محفل دوستانه است که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود. گفتمان رشد به همت کالج رشدانا و مصطفی پورعلی(مشاور ومنتور کسب و کارها) به صورت ماهیانه برگزار می‌شود.

در این سلسله نشست‌ها از افراد شاخص و تاثیر گذار در حوزه کسب و کاری یا آکادمیک در شهر مشهد برای ارائه و بیان نظرات دعوت می‌شود. هر جلسه دارای یک تم(موضوع) مخصوص به خود می‌باشد. ابتدا سخنران دعوت شده نکاتی را در باب موضوع جلسه بیان می‌کند، سپس بقیه اعضا به بیان نظرات خود می‌پردازند.

در گفتمان رشد درتایم پذیرایی امکان شبکه‌سازی وجود دارد. همچنین حاضرین در بازی‌های گروهی شرکت می‌کنند تا امکان تعامل و همکاری آن‌ها بیشتر شود و اصطلاحا یخ آن‌ها باز شود. در انتهای این سلسله نشست‌ها هم یک پنل گفتگو و انتقال تجربه با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه کسب و کاری مشهد برگزار می‌شود.

۴- میتاپ وردپرس مشهد

میتاپ وردپرس مشهد

میتاپ دورهمی‌هایی را می‌گویند که در آن متخصصین و دوستداران یک موضوع دور هم جمع می‌شوند و به تبادل نظر و تجربه با یکدیگر می‌پردازند.

میتاپ وردپرس مشهد نیز دورهمی است که در آن توسعه‌دهندگان و استفاده‌کنندگان از این سیستم مدیریت محتوا دور هم جمع می‌شوند و بعد از یک یا دو ارائه تخصصی به شبکه‌سازی با یکدیگر می‌پردازند. معمولا اکثر برنامه‌نویسان افرادی هستند که به صورت فریلنس کار می‌کنند. بنابراین حضور در چنین جمع‌هایی می‌تواند کمک زیادی به توسعه دانش و توانایی‌های آن‌ها بنماید.

۵- کافه دیجیتال مشهد

کافه دیجیتال مشهد یک نشست ماهیانه می‌باشد که موضوع اصلی آن دیجیتال مارکتینگ و سایر زیرشاخه‌های وابسته به آن می‌باشد. در این سلسله جلسات یک ارائه کننده به آموزش موضوعی تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌پردازد. ارائه‌کننده معمولا یکی از افراد شاخص در حوزه کسب و کارهای آنلاین شهر مشهد می‌باشد.

سپس افراد به یک فست‌نتورکینگ می‌پردازند و در حین پذیرایی فرآیند شبکه‌سازی نیز صورت می‌پذیرد. بعد از پذیرایی و شبکه‌سازی تمامی اعضا در یک پنل گفتگو حاضر می‌شوند و به انتقال تجارب خود در زمینه مورد بحث می‌پردازند.

۶- بلاک‌میت مشهد

بلاک میت یک دورهمی ماهیانه در حوزه بلاک‌چین و تکنولوژی‌های مالی می‌باشد که هر ماه در مشهد و به همت انجمن بلاک‌چین مشهد و آکادمی کسب و کار فردوسی برگزار می‌شود. در این سلسله نشست‌ها علاوه بر آموزش بلاک‌چین، ماینینگ و بازارهای مالی سعی می‌شود تا شبکه‌ایی از افراد متخصص، علاقمندان به این حوزه و سرمایه‌گزاران دور هم جمع شوند.

۷- استارتاپونه مشهد

استارتاپونه مشهد، مجموعه‌ای از جلسات است که به هدف افزایش خلاقیت و تفکر استارت‌آپی برگزار می‌شود. در این نشست‌ها سعی می‌شود تا اعضای اکوسیستم استارتاپی مشهد به بیان تجربیّات خود بپردازند و با شبکه‌سازی فرآیندهای کسب و کاری خود را تسریع و بهبود دهند.

اگر شما هم دارای یک دورهمی مرتبط با کسب و کارها در شهر مشهد هستید یا دورهمی را می‌شناسید که در لیست بالا معرفی نشده است، اطلاعات دورهمی خود ا برای من ارسال کنید تا در لیست بالا قرار بگیرد. همچنین شما می‌توانید در باکس پایین اسپانسر این محتوا شوید.