1

کپی رایتری یا نویسنده محتوا بودن ؟

کپی رایتر یا نویسنده محتوا

شما یک کپی رایتر هستید یا یک نویسنده محتوا ؟ برای پاسخ به این سوال باید اول یک تعریف مشخص از محتوا ارائه کنیم . در تعریف محتوا عنوان می شود که هرگونه متن ، تصویر ، ویدئو ، صوت ، انیمیشن و هرگونه فایل گرافیگی و ترکیبی از موارد ذکر شده یک محتوا را شکل خواهد داد .

نویسندگی محتوا شباهت بسیار زیادی با کپی رایتینگ دارد . در هر دو با نوشتن سر و کار داریم و شما باید در هر دو این شغل ها با فوت و فن های نویسندگی آشنا باشید .

مهمترین تفاوت یک کپی رایتر با یک نویسنده محتوا در نوع محصولی می باشد که ارائه می دهند . یک کپی رایتر کاملا محصولی با هدف تجاری را ارائه می دهد . اما یک نویسنده به عنوان تولید کننده محتوا فرآیند تخصصی تری را دنبال می کند .

نویسنده محتوا وظایف بسیار گسترده تری را نسبت به یک کپی رایتر دارد . به طوری که می توان یک کپی رایتر را زیر مجموعه ای از شغل نویسنده محتوا دانست . یک نویسنده محتوا باید شناخت خوبی از حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ را داشته باشد . همچنین یک نویسنده باید ذاتا یک ویراستار باشد و توانایی نگارش محتوا را هم داشته باشد .

نویسنده محتوا تنها محتوای تجاری تولید نخواهد کرد ، بلکه سعی می کند محتوایی را تولید کند که برای او و برند مدنظرش ارزش افزوده ای قابل توجه ای را ایجاد کند . این ارزش افزوده اثر خود را در بلند مدت برای یک کسب و کار نشان خواهد داد .

تولید محتوا امروزه آنچنان اهمیتی یافته است که همه شرکت ها و مجموعه های بزرگ به آن به طور جدّی نیازمندند .

دیدگاهی دارید؟