زمان مطالعه تقریبی: 3 دقیقه

شبکه سازی در کسب وکار

یکی از مسائل مهم که می تواند موجب توسعه کسب و کار شما شود شبکه های اجتماعی می باشند . شما می توانید از طریق این شبکه های اجتماعی با متخصصین مختلف آشنا شده و از تجارب آن ها بهره ببرید . شما برای این منظور نیاز دارید از یک سری قوانین و دستورالعمل  های خاص استفاده کنید تا بتوانید یک شبکه حرفه ای برای خود به وجود بیاورید . در ادامه به ۵ قانون طلایی و کلیدی در این زمینه می پردازیم :
  1. ایجاد روابط دوستانه و در عین حال حرفه ای : هدف از شبکه سازی ایجاد روابط تجاری و توسعه کسب و کار می باشد ، بنابراین سعی کنید در حالی که روابط دوستانه ای با افراد مختلف ایجاد می کنید همه مبادلات و رفتارهای خود را حرفه ای و کاری در نظر بگیرید .
  2. ایجاد روابط متعادل : در نظر داشته باشید که شبکه نظیر یک خیابان دو طرفه است و روابط تجاری در آن شامل مشاوره به متخصصان دیگر و البته کسب تجاربی از آن ها می باشد .
  3. صادق و قابل اعتماد بودن : در شبکه سازی هیچ جایی برای پنهان کاری و یا انگیزه های پنهانی وجود ندارد . افراد نباید تصورشان از شما منفی باشد و گمان کنند که شما تنها برای دریافت مشاوره از آن ها وارد شبکه شده اید . برای نشان دادن صداقت خود می توانید با آن ها وارد گفتگو شوید .
  4. شبکه ارتباطی محدود : سعی نکنید با هرکس و هر شرکتی به ایجاد شبکه بپردازید . ارتباطات و مشاغل حرفه ای خود را محدود به شرکت های مرتبط با فعالیت تجاری خود کنید . فراموش نکنید که ارتباطات باید برای هر دو طرف سودمند باشد . در ارتباطات تخصص افراد و گروه ها را در نظر بگیرید و روش انجام کار آن ها را بررسی کنید . این به شما در توسعه روابط تجاری تان کمک شایان توجهی خواهد کرد .
  5. تعدیل انتظارات : از روابط در شبکه انتظار زیادی نداشته باشید . مطمئن باشید که مشاوره و کمک گرفتن از دیگران در شبکه امکان پذیر است امّا برای بسیاری از امور باید هزینه مرتبط با آن نیز پرداخت شود .
شبکه سازی اغلب منجر به مشارکت موفقیت آمیزی می شود و باعث می شود که تکمیل فرآیندها با سرعت بهتری انجام شود امّا در بسیاری از زمان ها شما باید برای بهبود امور هزینه کنید و بدین شکل با زمان کمتری به نتایج بهتری دست یابید .

نویسنده : معاونی
منبع : www.careerfaqs.com
کد مطلب : ۹۶۰۸۲۶۰۱

https://telegram.me/moaveni_ir