نقش انگیزه در موفقیت فردی و تیمی

انگیزه را می‌توان میزان تمایلی که یک فرد برای انجام یک کار دارد تعریف کرد که باعث می‌شود تا افراد توانایی‌ها و مهارت‎‌های خود را به صورت کامل در عمل به کار گیرند. در واقع می‌توان انگیزه را مهمترین محرّک در افراد برای انجام فعالیت‌های مختلف دانست. از همین‌رو محققان معتقدند انگیزش نقش کلیدی در موفقیت فردی دارد. انگیزه باعث می‌شود تا افراد ذهنیت متفاوتی را نسبت به یک موضوع پیدا کنند. تحمل سختی و مشکلات از مهمترین نتایجی است که برای یک انسان باانگیزه بوجود می‌آید. افرادی که انگیزه کافی برای انجام یک فعالیت را ندارند با کوچکترین مشکلات میدان را خالی می‌کنند، این در حالی است که افراد پرانگیزه سخت‎ترین مشکلات و چالش‎ها را به جان می‎خرند تا به هدف و خواسته خود دست یابند.

نقش انگیزه در موفقیت

مزایای باانگیزه بودن

انگیزه

انگیزه ترکیبی از ارزش‎ها، بینش‎ها و تقاضاها می‎باشد. انگیزش مهمترین محرک درونی برای حرکت‎دادن انسان‎ها به سوی اهداف‌شان محسوب می‌شود. انگیزه باعث می‌شود تا:

  • اهداف مشخصی را برای خود تعیین کنید.
  • تلاش و پشتکار بیشتری برای رسیدن به اهداف داشته باشید.
  • نظم و ترتیب در کارها بوجود می‌آید.
  • دستیابی به اهداف نوعی انگیزه‌های جدید در فرد بوجود می‌آورد.
  • امکان شبکه‌سازی و ارتباط با افراد جدید در جهت دستیابی به اهداف گوناگون بوجود می‌آید.
  • انگیزش باعث مثبت‌اندیشی و ایجاد نگرش سازنده در افراد می‌شود.
  • رقابت‌پذیری و جدیّت در انجام کارها از مزایای هدفمند بودن و انگیزه داشتن محسوب می‌شود.

انگیزش و هیجان چگونه زندگی ما را می‌سازند؟

نقش انگیزه در حرکت رو به جلو

نقش انگیزه در موفقیت

انگیزه را می‌توان انرژی موتور انسانی دانست که باعث حرکت و تغییر موقعیت در انسان می‌شود. انگیزه را باید ساخت و آن را بوجود آورد. شاید یک علاقمندی، رقابت یا حتی نیاز باعث ایجاد انگیزش در هر انسانی شود. باید توجه داشت که موفقیت هرگز بدون داشتن هدف بدست نخواهد آمد. بنابراین اگر قصد شروع یک کسب و کار جدید را دارید باید قبل از شروع هر فعالیتی، انگیزه‌های لازم را در خود ایجاد کنید. البته بسیاری از انگیزه‌ها در حین کار و فعالیت بوجود می‌آیند. سعی کنید برای هر موفقیتی که بدست می‌آورید به خودتان پاداش دهید. هرگز به دنبال دریافت تاییدیه و احسنت شنیدن از دیگران نباشید. همواره ذهن خود را برای موفقیت‌های بزرگتر آماده نگهدارید. آمادگی ذهنی باعث تقویت انگیزه‌ها در انسان می‌شود. از شکست وناکامی نترسید و اگر شکست خوردید، امیدوار به آینده به دنبال رفع معایب گذشته و استفاده از تجربیات ارزشمند خود در کارهای جدید باشید.

راهکارهایی برای اندازه‌گیری توسعه فردی

نقش انگیزش در موفقیت استارت‌آپ ها

معمولا استارتاپ‌ها کسب وکارهای هستند که از تیم‌های کوچک و چابک شکل گرفته‌اند. چنین تیم‌هایی مملو از هیجان و اشتیاق برای موفقیت‌های بزرگ هستند. وجود ریسک بالا در کسب و کارهای نوپا باعث می‌شود تا در برخی از مواقع اهضای تیم‌های استارتاپی انگیزش خود را برای ادامه کار و فعالیت از دست بدهند. واقعیت‌های چند سال اخیر نشان داده است، استارت‌آپ هایی که دارای ایده مناسب و تیم خوب و با پشتکاری باشند و همیشه انگیزه لازم برای کشف ناشناخته‌های جدید را داشته باشند قطعا پیروز و موفق خواهند شد.

پرسونا مخاطب و اهمیت آن در دیجیتال مارکتینگ

پرسونا مخاطب (Audience Persona) یک نمای فرضی و حدودی از تعدادی مخاطب است که به طور شفاف ویژگی‎های مورد علاقه آنان را مطرح می‎نماید و نیازهایی که مخاطبان یک پرسونای خاص به دنبال دستیابی به آن هستند برای مدیران، طراحان یا دیجیتال مارکترها معلوم می‎شود. به طور معمول یک پرسونا باید تعداد زیادی از مخاطبان را در برگیرد. به عبارتی دیگر ما برای یک نفر پرسونا در نظر نمی‎گیریم بلکه برای یک تعداد از افراد پرسونای مشخصی تعیین می‎کنیم. به عنوان مثال در یک سیستم آموزشی ما پرسونای معلم، دانش‎آموز، مدیر، اولیا و.. را داریم.

پرسونا مخاطب

پرسونا مخاطب به مجموعه‎ای از خصوصیات، علائق، توانایی‎ها، نیازها، هنجارهای اجتماعی، تفکرات و رفتارها اشاره می‎کند. امروزه از پرسونا در حوزه‎های کاری مختلفی از جمله بازاریابی، تولید محتوا، ارتباط با مشتریان، مدل‎سازی کسب وکارها، جذب مخاطب و برندینگ استفاده می‎شود. شناخت شخصیت مخاطبان هر کسب و کاری می‎تواند در رشد وتوسعه آن بیزینس تاثیر بسزایی داشته باشد.

باید همواره به این نکته توجه داشته باشیم، مهم نیست که مالکان هر کسب و کاری چه می‎خواهند و به چه علاقه دارند، بلکه مهم این است که مشتری آن برند به چه چیزی علاقه دارد و به دنبال خرید چه محصولات/خدماتی می‎باشد.

نکات مهم در تعیین پرسونای مخاطب

شناخت پرسونای مخاطب

هنگامی‎که یک پرسونا طراحی می‎کنیم بایستی به یک سری از نکات توجه داشته باشیم تا بتوانیم در کارمان نتیجه بهتری بگیریم.در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‎کنیم:

  1. پرسوناهای مختلف ممکن است بر اثر تغییر شرایط دچار تحول شوند.
  2. یک نفر می‎تواند در یک یا دو دسته پرسونا قرار بگیرد، هرچند بهتر است پرسوناها طوری طراحی شوند تا جامعیت و یکپارچگی در آن‎ها رعایت شود.
  3. هر پرسونا بایستی تعداد قابل ‎توجهی از مخاطبان را در برگیرد.
  4. پرسونا به تمامی جزئیات اشاره نمی‎کند بلکه یک رویه کلّی از افراد حاضر در آن پرسونا را توصیف می‎کند.
  5. شناسایی رسانه‎ها، اینفلوئنسرها، علاقمندی‎ها و… در افراد حاضر در هر پرسونا
  6. طراحی پرسشنامه‎ها، مصاحبه‎ها، نظرسنجی و.. به هدف بروزرسانی مستمر پرسونای مخاطبان.
  7. توجه به تفاوت موجود بین پرسونای مخاطب و پرسونای مشتری(مخاطب کسی است که به شما علاقمند شده در حالی که مشتری مرحله مخاطب بودن را طی کرده و حاضر شده به ازای خدمات شما وجهی را پرداخت نماید)

اهمیت پرسونای مخاطب در کسب و کارها

شناخت پرسونا

یک استارت‎آپ نوپا بایستی بتواند محصولات خود را براساس نیازهای بازار طراحی کند. برای اینکه از نیازهای بازار به شناخت درستی برسیم باید پرسونای مخاطبان هر کسب و کاری را بشناسیم. برای شناخت درست پرسونا مخاطب باید اطلاعات کاملی در زمینه‎های زیر درباره مخاطب داشته باشیم:

  • جنسیت
  • سن
  • تحصیلات
  • محل زندگی
  • علاقمندی‎ها
  • فرمت محتوای مورد علاقه
  • نیازهای مخاطب
  • شغل ومهارت‎های مخاطب
  • میزان درآمد
  • سرمایه‎های مادی ومعنوی مخاطب
  • تیپ شخصیتی
  • تفریحات مخاطب
  • شناسایی افراد تاثیرگذار بر روی مخاطب
  • شبکه‎های اجتماعی مورد علاقه
  • تجهیزات کامپیوتری مورد استفاده(لپ‎تاپ، تبلت، اسمارت‎فون و…)

طراحی دقیق پرسونا به بیزینس‎ها کمک می‎کند تا نرخ تعامل با مشتریان خود را بهبود دهند و بتوانند آن‎ها را ترغیب به خرید مجدد نمایند. توجه به الگوهای رفتاری، اهداف، مهارت‎ها و عقاید مخاطبان باعث می‎شود تا محصول/خدمتی متناسب با نیاز آن‎ها طراحی شود و فعالیت‎های دیجیتال مارکتینگ به صورت کاملا هدفمند و مدوّن طراحی شود.

تعیین پرسونای مشتریان یک کسب وکار آنلاین

امروزه دیجیتال مارکتینگ نقشی فعال و بسیار گسترده‎ در بین مشاغل مختلف پیدا کرده است. شناخت پرسونای مشتریان در کسب و کارهای آنلاین تا حدود زیادی پیچیده‎تر از کسب و کارهای سنتی است. اگر مالک یک کسب و کار آنلاین هستیم باید گام‎های زیر را برای شناسایی پرسوناهای مخاطبان خود برداریم:

  1. استفاده از تجربه‎های قبلی یا حتی رقبا در طراحی پرسوناها
  2. برگزاری نظرسنجی، مصاحبه یا توزیع پرسش‎ نامه‎های اینترنتی در بین مخاطبان
  3. بررسی ترندهای روز و تحقیق بر روی کلمات کلیدی طلایی در هر کسب وکاری
  4. بررسی آمار گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به هدف شناسایی پرسونای کاربران و بهبود رویه‎ها
  5. بررسی آمار شبکه‎های اجتماعی و شناسایی نقش اینفلوئنسرها بر روی کاربران هدف
  6. استفاده مستمر از تست A/B
  7. پاسخ به سئوالات زیر به هدف شناخت زوایای پنهان هر پرسونا
    1. who
    2. what
    3. why
    4. how

پرسونا مخاطب در بازاریابی محتوا

تاثیرگذاری برروی مخاطب

هم‎اکنون بسیاری از کسب و کارهای آنلاین به دنبال استفاده از بازاریابی محتوایی برای جذب مخاطبان ارگانیک می‎باشند. در تولید محتوا نیز توجه به پرسونای مخاطبان از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا که می‎تواند تولید محتوا را هدفمند نماید. شناخت این که هر پرسونایی به دنبال چه محتوایی می‎باشد، می‎تواند ایده‎های جدیدی را به محتواسازان بدهد. تولید محتوا مورد علاقه مخاطب می‎تواند نرخ تعامل با محتوا، نرخ اشتراک‎گذاری محتوا و نرخ تبدیل را بهبود دهد و منجر به Call to Action شود.

و در پایان…

شناسایی درست پرسونا باعث می‎شود تا فرآیندهای تفکر طراحی به درستی انجام شود چرا که تعریف درستی از نیازهای مشتری و آن‎چه اومی‎خواهد وجود دارد. تعیین دقیق پرسونا به صاحبان کسب وکارها امکان خروج از پیله‎ای که به دور خود پیچیده‎اند را می‎دهد. مدیران ارشد سازمانی با استفاده از داده‎ها و تجربیات قبلی و با الهام گرفتن از پرسوناهای مخاطبان، الگوهای جدید و کارآمدی برای درآمدزایی از کسب وکارشان طراحی می‎کنند.

بررسی تاثیر تقویم محتوا بر روی استراتژی‎های بازاریابی

تقویم محتوا یا Content Calendar یک ابزار مهم برای موفقیت در بازاریابی محتوایی می‎باشد. یک تقویم کامل ومناسب می‎تواند استراتژی‎های بازاریابی یک برند را نظم بخشد و احتمال موفقیت فرآیندهای بازاریابی را تقویت کند. برای تهیه یک تقویم محتوا می‎توان از نمونه‎های موجود در فضای وب استفاده کرد. امّا بهتر است قبل از استفاده از نمونه‎های آماده، یک تعداد شاخص برای خود تهیه کنیم و با استفاده از این شاخص‎های کلیدی عملکرد (KPI) برای کسب وکارمان، استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنیم. سپس با توجه به استراتژی بازاریابی که برای کسب و کار خود تهیه کرده‎ایم، یک تقویم زمانی برای تولید، انتشار و بروزرسانی محتواها بنویسیم.

تقویم محتوا

اگر قصد داریم در حوزه دیجیتال مارکتینگ موفق شویم باید به تقویم محتوایی به عنوان یک زیربنای مهم توجه کامل داشته باشیم و همیشه به آن پایبند بمانیم. یک تقویم دقیق به تولید محتوا نظم می‎دهد و این نظم می‎تواند فرآیندهای کاری دیجیتال‎مارکترها را هدفمندتر کند.

آشنایی با اشتباهات رایج در بازاریابی محتوا

دلایل اهمیت تقویم محتوایی

چرخه محتواسازی

تقویم محتوا بر روی نگرش تولیدکنندگان محتوا تاثیر مستقیم دارد. این‎که هر محتوایی کجا، چه زمانی، با چه کیفیتی و برای چه مخاطبانی تولید شود توسط استراتژی محتوا تعیین می‎شود امّا اجرایی شدن برعهده تقویم محتوایی می‎باشد. در واقع یک تقویم به عنوان یک سند اجرایی محسوب می‎شود. تقویم محتوا یک برنامه زمانی برای همه‎ی افراد تیم دیجتال مارکتینگ می‎باشد. تقویم محتوا به تیم محتواساز یادآوری می‎کند که سرنوشت یک محتوا تنها با تولید محتوا خاتمه نمی‎پذیرد بلکه با تولید محتوا یک سیکل(چرخه) محتوایی باید بوجود آید که این چرخه در یک تقویم باید بصورت کامل لحاظ شود.

بررسی جایگاه استراتژی در بازاریابی محتوایی

مزایای داشتن یک Content Calendar

یک نمونه تقویم محتوا
  1. مشخص بودن استراتژی‎های تولید محتوا
  2. زمان‎بندی ارسال محتواها
  3. شناخت کانال‎های نشر و بازنشر محتوا
  4. مشخص‎ شدن ابزارهای تبلیغاتی
  5. نقطه ارتباطی اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ و آگاهی همه اعضا از اهداف کوتاه‎مدت و بلندمدت
  6. امکان برنامه‎ریزی موثر و ساده
  7. یافت ایده‎های جدید و سردرگم‎نشدن در میان ایده‎ها و فرصت‎ها
  8. آنالیز آسان داده‎ها و دسته‎بندی اطلاعات
  9. نظم بیشتر، رضایت مخاطب، مشتری بیشتر و رونق کسب و کار
  10. جلوگیری از تولید محتوای تکراری و موازی‎کاری توسط تیم‎های مختلف دیجیتال مارکتینگ
  11. برندینگ علمی و هدفمند
  12. شناسایی رویدادهای مهم آینده و تولیدمحتوای متناسب با آن‎ها
  13. تهیه مخزنی از محتواهای آماده برای انتشار در آینده
  14. استفاده درست از منابعی هم‎چون فریلنسرها و اینفلوئنسرها
  15. شناخت دسته‎بندی‎ها، برچسب‎ها، فرمت محتوا، پرسونای مخاطبان، لحن و چگونگی نگارش محتواها

نگاهی به آینده بازاریابی محتوا

تقویم محتوا از دیدگاه سئو

نقش Content Calendar در سئو

از دیربازدر بین سئوکاران نظم در تولید محتوا از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است. بروزرسانی منظم یک سایت می‎تواند باعث موفقیت بیشتر در فرآیندهای سئو شود. الگوریتم‎های موتورهای جستجو امروزه هوشمند هستند و بیش از هر چیزی به یک محتوای با کیفیت اهمیت می‎دهند. فرآیند بازاریابی محتوا یک فرآیند زمان‎بر است. Content Calendar می‎تواند نشان‎دهنده روند و رویه‎های موثر در بازاریابی باشد. با کمک یک تقویم دقیق و مدوّن می‎توان از هدر رفت منابع و نیروی انسانی اجتناب کرد و رشد بیشتری را برای هر کسب و کاری به ارمغان آورد.

تقویم محتوایی در شبکه‎های اجتماعی

رسانه های اجتماعی

همانطور که یک سایت یا وبلاگ نیاز به تقویم دارد، شبکه‎های اجتماعی هم نیازمند یک تقویم برای زمان‎بندی تولید محتوا هستند. بهتر آن است که تقویم تولیدمحتوا برای شبکه‎های اجتماعی با تقویت تولید محتوا سایت مرتبط باشد و یک پیام مشترک از هر دو تقویم ارسال شود. زیرا که سیگنال‎های دریافتی از شبکه‎های اجتماعی می‎تواند بر روی وضعیت یک سایت تاثیر بگذارد.

باید توجه داشت که هر شبکه اجتماعی دارای شرایط خاص خود می‎باشد. مثلا در اینستاگرام بهتر است روزانه یک یا دو پست انتشار دهیم، این در حالی است که در لینکدین انتشار دو پست در هر هفته مناسب می‎باشد. تقویم محتوایی کمک می‎کند تا در فرآیند تولیدمحتوا دچار فراموشی و خطا نشویم.

انواع ابزارهای مهم برای داشتن یک تقویم محتوا مناسب

  • Hootsuite:سایتی برای مدیریت محتواها که دارای دونسخه تجاری و رایگان می باشد.
  • Buffer: امکان شناسایی بهترین زمان برای انتشار محتوا
  • Wistia: ابزاری برای انتشار ویدئوها در یوتیوب
  • TweetDeck: ابزاری رایگان برای مدیریت محتوا در توئیتر
  • SocialOomph: یک ابزار مفید برای مدیریت شبکه‎های اجتماعی
  • Socialpilot: ابزاری مناسب برای شرکت‎های دیجیتال مارکتینگ

یک تقویم محتوایی علاوه بر نظم بخشیدن و ساماندهی محتواها می‎تواند در بهینه‎سازی و مدیریت زمان نیز کمک‎کننده باشد. پیشرفت بازاریابی محتوا می‎تواند باعث توسعه هر کسب و کاری شود. با استفاده از بازخوردهایی که از مشتریان/مخاطبان گرفته می‎شود بایستی تقویم را بروزرسانی کرد. پویایی یک Content Calendar باعث می‎شود تا بتوان به سرعت موضوعات جدید را به تقویم اضافه کرد و به نویسندگان برای تولید محتواهای با کیفیت‎تر، ایده‎های جدیدتری داد.

آشنایی با اصول مهم در بازاریابی محتوایی

تغییر در بازاریابی رسانه ‎های اجتماعی توسط اینترنت اشیا

امروزه بازاریابی رسانه‎های اجتماعی (Social Media Marketing)، یکی از موضوعات ترند در بین دیجیتال مارکترها می‎باشد. از دیگرسو، اینترنت اشیا (Internet of Things) قدرت و ویژگی‎های خود را در موضوعات مختلف نشان داده است و توانسته است حوزه‎های گوناگونی را در دنیای تجارت تحت تاثیر خود قرار دهد بازاریابی رسانه‎های اجتماعی نیزدیر یا زود با اینترنت اشیا مواجه خواهد شد و دچار تغییرات گسترده‎ای خواهد شد.

بازاریابی رسانه‎های اجتماعی

بازاریابی رسانه‎های اجتماعی

با رشد رسانه‎های اجتماعی مختلف به خصوص شبکه‎های اجتماعی، بازاریابان آنلاین فرصتی فوق‎العاده برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود در فضای آنلاین پیدا کرده‎اند. هر شخصی که به اینترنت متصل است و در یکی از پلتفرم‎های شبکه‎های اجتماعی نظیر توئیتر، فیس‎بوک، اینستاگرام و.. عضو باشد می‎تواند یک هدف مناسب برای دیجیتال مارکترها باشد. از طرفی دیگر، IoT به عنوان یک تکنولوژی لبه، دامنه عملیاتی گسترده‎ای را در اختیار دارد. اهمیت بازاریابی آنلاین نیز باعث شده تا متخصصان بازاریابی به دنبال بهبود عملکرد بازاریابی با استفاده از فناوری‎های نوینی هم‎چون اینترنت اشیا باشند.

معرفی شاخص‎های کلیدی عملکرد رسانه‎های اجتماعی و نحوه محاسبه آن‎ها

مزایای بازاریابی رسانه‎های اجتماعی

مزایای بازاریابی

رسانه‎های اجتماعی بستر مناسبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت‎های و برندهای تجاری می‎باشند. رسانه‎های اجتماعی مشتریان بالقوه‎ای که در عرصه‎های مختلف جغرافیایی پراکنده هستند را به کسب و کارها متصل می‎کنند. امّا جدا از دسترسی گسترده به مخاطبان، رسانه‎های اجتماعی جاذبه‎های بیشتر دیگری هم برای بازاریابان دارند از جمله:

  • مقرون به صرفه‎بودن: دیجیتال مارکتینگ یکی از سریع‎ترین و کم ‎هزینه‎ترین مسیرها برای تبلیغ یک محصول و برندینگ موفق در بین مخاطبان هدف می‎باشد. شبکه‎های اجتماعی به راحتی می‎توانند ترافیک پول‎ساز برای هر سایتی را به ارمغان آورند.
  • پشتیبان سئو: امروزه کمتر سئوکاری است که از تاثیر سیگنال شبکه‎های اجتماعی بر روی سئو یک سایت چیزی نشنیده باشد. یکی از عناصر مهم بهینه‎سازی یک سایت برای موتورهای جستجو(SEO)، فعالیت مثبت و سازنده در رسانه‎های اجتماعی می‎باشد. اگر شرکتی در شبکه‎های اجتماعی فعال باشد و هم‎زمان سایت خود را بروز کند، شاهد رشد قابل توجهی در رتبه و جایگاه سایت خود در موتورهای جستجو خواهد بود.

چگونه رسانه‎های اجتماعی را آنالیز کنیم؟

تنوع کاربران شبکه‎های اجتماعی، داده های بزرگ و اینترنت اشیا

ارتباط با مشتری و شناخت نیاز مشتریان با کمک IoT بسیار راحت خواهد بود. اینترنت اشیا حجم بزرگی از داده‎ها را از مشتریان هر کسب و کاری جمع‎آوری می‎کند. پردازش درست این اطلاعات می‎تواند مسیر بازاریابی شبکه‎های اجتماعی را به کلی تغییر دهد. دانشی که از اطلاعات مشتریان بدست می‎آید می‎تواند علائق مشتریان را به خوبی نشان دهد و یک کسب و کار را با سرعت قابل توجهی به درآمدزایی برساند. تجهیزات اینترنت اشیا امکان ارتباط با مشتری را بهبود می‎بخشند و با آنالیز داده‎ها و تحلیل سریع آن‎ها باعث بهبود فروش خواهند شد. اینترنت اشیا به طور کلی استراتژی بازاریابی رسانه‎های اجتماعی را دستخوش تغییر خواهد کرد.

تغییرات ایجاد شده توسط اینترنت اشیا در بازاریابی‎‎های آنلاین

اینترنت اشیا اجتماعی

با ادغام اینترنت اشیا با دیجیتال مارکتینگ جهش‎های بسیاری را در روش‎های بازاریابی آنلاین شاهد خواهیم بود. اینترنت اشیا بستر را برای بازاریابی رسانه‎های اجتماعی بهبود خواهد داد و از طرفی دیگر خود نیز باعث گسترش و تنوع بازار برای مشتریان خواهد شد. در زیر لیستی از مزایا یک پلت‎فرم بازاریابی مبتنی بر اینترنت اشیا عنوان گردیده است:

  1. شخصی‎سازی: اینترنت اشیا کمک زیادی به رسانه‌‎های اجتماعی برای شخصی‎سازی آسان‎تر می‎نماید. شبکه‎های اجتماعی امروزی با توجه به علائق کاربران، پیشنهادی مختلفی را به آن‎ها می‎دهند. اینترنت اشیا شکل تبلیغات در رسانه‎های اجتماعی را دگرگون خواهد ساخت و تبلیغاتی کاملا تعاملی مبتنی بر شخصیت کاربران ارائه خواهد کرد.
  2. آنالیز و پیش‎بینی: اینترنت اشیا با کمک تکنولوژی‎های موازی همچون هوش‎مصنوعی، پردازش داده‎های حجیم، یادگیری ماشین، وب‎کاوی و مدل‎سازی بهترین تحلیل‎ها را از شرایط مشتریان به مدیران کسب و کارها ارائه خواهد کرد. ردیابی مشتریان و جمع‎آوری اطلاعات درباره آن‎ها، سلائق و اولویت‎های مشتریان را در اختیار تحلیل‎گران و برنامه‎ریزان قرار می‎دهد. کسب و کارها نیز از این اطلاعات برای ارائه پیشنهادات جدید به مشتریان در خریدهای بعدی استفاده می‎کنند.
  3. استراتژی‎های جدید در بازاریابی: اینترنت اشیا باعث بازتعریف استراتژی در بازاریابی شده است. استراتژی رسانه‎های اجتماعی امروزه به صورت کاملا شخصی و براساس پرسوناهای مختلف مشتریان تعریف می‎شود. در بازاریابی مدرن، مشتری و نیازهای وی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‎باشد.

تاثیرات منفی اینترنت اشیا بر رسانه‎های اجتماعی

همانطور که درباره مزایای اینترنت اشیا بر رسانه‎های اجتماعی صحبت کردیم باید به معایب و مشکلات ترکیب این دو تکنولوژی (اینترنت اشیا و رسانه‎های اجتماعی) هم اشاره کنیم. در ادامه به چند تاثیر منفی بزرگ این دو تکنولوژی بر زندگی انسان‎ها می‎ پردازیم:

  1. مسائل حریم خصوصی
  2. هک و دسترسی غیرمجاز
  3. تاثیر اینترنت اشیا بر سبک زندگی
  4. آماده نبودن زیرساخت‎های اینترنت اشیا برای تجارت
  5. تاثیرات منفی رسانه‎های اجتماعی بر شئون مختلف زندگی انسان‎ها

بازاریابی تنها صنعتی است که در سالیان اخیر بیشترین تغییرات را به خود دیده است. فناوری‎های جدید باعث شده‎اند تا بازاریابی روزبه‎روز شکل علمی‎تری را به خود بگیرد. برای عقب نماندن از سرعت رشد بازاریابی علمی، بایستی بازاریابان دانش خود را به صورت مستمر بروز کنند و با توجه به تکنولوژی‎های روز، شیوه‎های جدیدی برای جذب مخاطب ارائه کنند.

Hoaxy ابزاری برای یافتن اخبار جعلی در رسانه‎های اجتماعی