کتاب مقدس راهنمای بازاریابی محتوا

کتاب مقدس به عنوان مهمترین راهنمای بازاریابی محتوا مطرح می باشد که همیشه می تواند به شما کمک نماید. در کتاب مقدس ۷۷۳۶۹۲ کلمه وجود دارد. در همه جای این کتاب شما پیام هایی را که به خوبی در درون محتوا جاسازی شده اند را دریافت می کنید. این پیام ها به راحتی و بدون کمترین کنکاشی به مخاطب انتقال پیدا می کنند.

کتای مقدس راهنمای بازاریابی محتوا

کتای مقدس راهنمای بازاریابی محتوا

کتاب مقدس؛ بهترین راهنمای بازاریابی محتوا

کتاب مقدس سرشار از استراتژی های تولید محتوا می باشد. هر کسی که به حوزه تولید محتوا علاقمند است می تواند خیلی چیزها را از آن یاد بگیرد. در ادامه ما به شکل موردی به بیان آیتم هایی که می تواند براساس کتاب مقدس، راهگشای ما در تولید محتوا باشد را بررسی خواهیم کرد.

لیست آموزه های کتاب مقدس در تولید محتوا

  • کتاب مقدس یک برند با نام مسیحیت را توسعه می دهد. کتاب مقدس با داستان های خود با پیروان خود (مشتریان) ارتباط برقرار می کند و این ارتباط در طول سالیان متمادی باعث گسترش مسیحیت گردیده است.
  • کتاب مقدس دارای ۱۰ فرمان کلیدی است که این ۱۰ فرمان به عنوان قوانین مسیحیت محسوب می شوند. در واقع این ۱۰ فرمان همان استراتژی های تولید محتوای دین مسیحیت می باشند. مسیحیت تعدادی باور را در قالب استراتژی محتوای خود به پیروانش انتقال می دهد. استراتژی شما باید دارای قوانینی در زمینه نحوه نگارش، شناخت مخاطبان هدف و نیازهای آن ها، شیوه پیام سازی و ایده یابی باشد.
  • در کتاب مقدس ما همواره شاهد یک ایده خلاق هستیم که محتوا سعی در پرورش و رشد دادن آن دارد. کتاب مقدس از داستان سازی برای مطرح کردن برند تجاری خود به خوبی استفاده می کند. شما باید در تولید محتوای خود همواره چنین ایده ای را داشته باشید و با تمرین بسیار به پرورش و بزرگ شدن آن ایده کمک کنید.
  • چرخه بازاریابی خود را هرگز متوقف نکنید. همان گونه که کتاب مقدس یک نقطه شروع برای مسیحیت محسوب می شود و برند مسیحیت را پایه گذاری می کند، امّا این برند هیچ گاه محدود به محتوای کتاب مقدس نشده و نمی شود. سعی کنید برای مصرف کنندگان محتوای خود نقاط لمس چندگانه‎ای را در نظر بگیرید تا آن ها بتوانند با شیوه‎های ارتباطی مختلف پیام محتوای شما را دریافت کنند.
  • سعی کنید همواره محتوای خود را در رسانه های مختلف انتشار دهید و از طریق انتقال بین رسانه ای مخاطبان خود را به سوی وب سایت خود انتقال دهید. محتوای خود را با استدلال های قوی به مخاطبانتان عرضه کنید. همان طور که دین مسیحیت هیچ گاه محدود به یک روش تبلیغی و جذب مخاطب نگردید و با استدلال سازی های مستمر به ترویج این دین در نقاط مختلف جهان پرداخت.
  • شعر، ادبیات و هنر می تواند باعث جذب مخاطبان شما شود. همان گونه که در کتاب مقدس از این صنایع ادبی و هنری به خوبی برای جذب مخاطب استفاده گردیده است. امروزه بازاریابان محتوا نیازمند این هستند که توانایی خود و تیم کاری شان را در زمینه های نگارشی، سمعی و بصری توسعه دهند. ابزارهایی هم چون اینفوگرافیک، انیمیشن، پادکست و کلیپ‎های تصویری می توانند با کمک رسانه هایی هم چون فیسبوک، اینستاگرام، پینترست، توئیتر و یوتیوب فرصت بسیار ارزشمندی را برای برندسازی و ارتباط‎ گیری بهتر با مشتریان برای بازاریابان محتوا فراهم آورند .
  • بازاریابان محتوا اغلب فراموش می کنند که بازاریابی آن ها می تواند به صورت آفلاین هم اجرا شود. مگر تمام مسیحیان جهان تنها از طریق کتاب مقدس با این دین آشنا شده اند؟ مسلما عده زیادی از مسیحیان از طریق تبلیغات چهره به چهره به این دین گرویده اند. شما هم باید برای بازاریابی محتوای خود از کنفرانس های مطبوعاتی، رویدادهای وبلاگ نویسی، ملاقات های کاری، آموزش و انتشار کتاب بهره ببرید. ابزارهای فوق راهی برای انتقال پیام شما به مخاطبانتان می باشند و از این شیوه‎ها می توانید نام تجاری‎تان را بر سر زبان ها بیندازید.
  • از کتاب مقدس می توان یاد گرفت که نام تجاری(برند) را باید از طریق اشخاص قابل نفوذ (مانند عیسی) ترویج داد. معمولا مردم به افراد مطرح راحت تر اعتماد می کنند. به عنوان مثال مارک زاکربرگ فیسبوک را ارتقاء داد و یا نقشی که استیو جابز و بیل گیتس در مجموعه هایشان داشتند. اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ را هرگز فراموش نکنید.
  • در کتاب مقدس ما شاهد مراسم مذهبی مانند عید پاک ، کریسمس و … هستیم. این مراسم مذهبی براساس تعطیلات و جشن های قدیمی پایه گذاری شده اند. شما هم باید در تقویم تولید محتوای خود نگاهی به تعطیلات و مراسم مذهبی و ملی داشته باشید. سعی کنید برخی از تعطیلات را بر پایه برند خود ترویج و گسترش دهید. تولید کنندگان محتوا باید با کمک توانایی قلم خود و امکانات سمعی و بصری، برخی از ایام را برای مشتریان و برندشان پررنگ تر نمایند.
  • از شکست نترسید. بسیاری از استراتژی‎های محتوا با شکست مواجه می شوند چرا که آن ها نمی توانند به خوبی تمامی نیازهای مخاطباان خود را پوشش دهند. توجه داشته باشید که اگر شما بتوانید یک استراتژی درست برای محتوای خود انتخاب کنید، مصرف کنندگان محتوای شما، پاداش های مناسبی را به شما خواهند داد. کتاب مقدس نیز چنین رویکردی را دارد و از چندین استراتژی محتوا بهره می برد.

محتواهای مفید و پیشنهادی برای مطالعه:


تهیه و گردآوری : مسعود معاونی

۱۲ نوع تیتر که باعث افزایش ترافیک یک وب سایت می شوند

تیترهای بازدیدساز

تیتر های بازدیدساز

وقتی که شما شروع به خواندن یک مقاله ، یک صفحه روزنامه و یا پستی در وبلاگی می نمایید ، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند تیتر می باشد . تیتر نمای یک محتوا می باشد که می تواند باعث ایجاد کشش در شما برای خواندن آن متن شود .

اکثر متخصصان معتقدند تیتر می تواند بیشترین تاثیر را برای جذب مخاطبان برعهده گیرد . در ادامه این پست به بررسی ۱۲ نوع تیتری می پردازیم که می تواند برای وب سایت شما ترافیک قابل توجهی را ایجاد کند .

لیستی از تیتر های پربازدید

  • بهترین راه : عبارت ” بهترین راه ” در بسیاری از جستجوها استفاده می شود . بنابراین داشتن این عبارت در عنوان می تواند شانس شما را در بیشتر دیده شدن در جستجوگرها افزایش دهد .
  • ساده ترین راه : عبارت ” ساده ترین راه ” هم جزء مهم ترین گزینه های مورد استفاده در جستجوگرها می باشد . معمولا افرادی که دچار مشکلی شده اند و سعی دارند به آسان ترین شکل ممکن از آن مشکل رهایی یابند از این کلمه استفاده می کنند .
  • سریع ترین راه : معمولا افراد دوست دارند کارها را با بیشترین سرعت به پیش ببرند ، بنابراین عبارت ” سریعترین راه ” می تواند ترافیک قابل توجهی را برای شما فراهم آورد .
  • کاری که ما انجام می دهیم : امروزه افراد و شرکت ها به دنبال شفافیت هستند و سعی می کنند اطلاعات و راهکارهای مختلفی را که در موضوعات مختلف و حوزه های کاری گوناگون بدست می آورند را با دیگران به اشتراک بگذارند . مدیران شرکت ها به درستی دریافته اند که صداقت می تواند به عنوان پلی برای حرکت به سوی موفقیت بیشتر باشد .
  • منبع علمی : وقتی که در مورد یک موضوع مطالعاتی انجام می دهیم برای ما یافتن منابع علمی درباره آن موضوع اهمیت دارد ، بنابراین استفاده از این کلمه در تیتر می تواند در جذب مخاطب تاثیر داشته باشد .
  • نکات مهم : معمولا مطالبی ه به صورت فهرست وار به نکات مهمی در موضوعات مختلف می پردازند از بازدید بالایی برخوردار هستند . البته سعی کنید در چنین پست هایی هر نکته را به صورت کوتاه و خلاصه بنویسید .
  • علت انجام برخی از کارها : معمولا مردم جستجوگر و به نوعی “کنجکاو” هستند . آن ها می خواهند بدانند که دیگران چه کارهایی را و به چه شکلی انجام می دهند و علّت انجام آن چیست ؟ بنابراین تیترهایی که با عناوینی نظیر چرا و چگونه شروع می شوند می توانند برای جذب مخاطب موثر باشند .
  • بیان تجربیات : مردم همواره به دنبال تجربه کردن می باشند و با توجه به اینکه تجربه همه مسائل برای آن ها هزینه بر است ، تمایل دارند تا از تجربیات دیگران بهره ببرند . شنیدن تجربیات موفق و ناموفق اشخاص مطرح و یا شرکت های بزرگ نیز معمولا برای مردم جذاب می باشد . بنابراین پست هایی که در آن ها به انتشار تجربیات واقعی پرداخته می شود معملا بازدیدخور مناسبی دارند .
  • اشتباه نکنید : همه از اشتباه و شکست به شدت بیمناک هستند . متونی که با عناوینی نظیر ” اششتباه نکنید ” ارائه می شوند معمولا بسیار مورد خوانش و توجه قرار می گیرند .
  • بی خبر نمانید : معمولا همه دوست دارند از آخرین اخبار و رویدادهای مختلف آگاه شوند . بنابراین تیترهایی که حاوی اخبار می باشند و یا به یافته های جدیدی اشاره می کنند معمولا بسیار مورد توجه قرار می گیرند .
  • حس رقابت : همه افراد عاشق رقابت اند . سعی کنید در عناوین خود حس رقابت را در مخاطب خود برانگیزید . این کار در محتواهای ورزشی می تواند بسیار مفید واقع شود .
  • طعمه گذاری : حس کنجکاوی افراد را تحریک کنید . افراد را با کمک عناوین تحریک کنید تا آن ها وارد متن شما شوند و بدین شکل پیام مدنظر خود را به آن ها القاء کنید . البته باید توجه داشته باشید که هرگز سعی نکنید مخاطب خود را فریب دهید ، چرا که در دراز مدّت مخاطب اعتمادش را به شما از دست خواهد داد و نتیجه معکوس خواهید گرفت .

تیترهای عالی تیترهای عالی

توجه داشته باشید که شما می توانید در طراحی یک عنوان از ۱۲ راه حل فوق به فراخور نیاز و ساختار محتواهایتان استفاده کنید . هم چنین با گذشت زمان و با توجه به روحیات مخاطبانتان به کلیدواژه های حیاتی دیگری نیز دست خواهید یافت .

محتوای مرتبط:


گردآوری : مسعود معاونی


پله ، پله تا ملاقات محتوا

اول مهر همزمان است با بوی نوشتن و بوی قلم ، چنین ایّامی همیشه یادآور تولید محتوا می باشد . محتواهای که از دوران کودکی برای ما تبدیل به نوستالژی های تلخ و شیرینی گردیده اند !!!

پله پله تا ملاقات محتوا

پله پله تا ملاقات محتوا

نوشتن اساس و بنیان تولید محتوای موثر است . اگر یک محتواساز بتواند محتوای جذاب و کاربر پسندی را تولید کند ، می تواند اولین گام بازاریابی محتوا را به خوبی بردارد . برای تولید محتوای خوب باید در سه حوزه زیر توانا باشیم :

  1. محتوادانی
  2. محتوارانی
  3. محتوابانی

در ادامه به تفصیل به شرح هریک از موارد فوق می پردازیم :

محتوا دانی

در این بخش به توصیف دانش تولید محتوا می پردازیم . در تولید محتوا اصل مهم و اساسی این است که مشتری مهم است و ما باید عاشق مشتری شویم . اگر چنین شود شما (تولیدکننده محتوا) حاضر خواهید شد تا برای رضایت عشق تان (خواننده/مشتری) هر سختی و رنجی را تحمل کنید .

اگر شما توانستید به درک مشتری از علائق و نیازهای عشق تان (همان خواننده/مشتری تان) دست پیدا کنید ، خواهید توانست محتوایی را تولید کنید که جذابیت لازم برای جذب مشتری تان را داشته باشد . پس بدانید و آگاه باشید که تولید محتوا یک ماجرای تمام رمانتیک و پر از احساس است که شما باید در آن با تمام وجود دوستدار و خیرخواه مشتری تان باشید . اگر چنین شد شما توانایی تولید محتوا را خواهید داشت و در حقیقت به دانش تولید محتوا (محتوادانی) دست خواهید یافت .

تولید محتوا می تواند باعث افزایش نفوذ و تاثیر گذاری شما در میان سایر افراد و اطرافیانتان گردد . محتوا ؛ امکان برندسازی را برای شما فراهم می آورد . محتوای موثر و قوی می تواند رضایت مخاطب شما را تامین کرده و در جذب و حفظ مشتریان شما تاثیر داشته باشد و به طور کلی محتوا برای شما ارزش آفرینی خواهد کرد .

امروزه در هر حوزه ای که فعالیت می کنید نیاز بسیاری به محتوا دارید ، چرا که محتوا نقش سوخت (بنزین) را برای به حرکت درآوردن موتور کسب و کار شما برعهده دارد .

ما افراد مختلف را از روی محتواهایشان می شناسیم . یک محتواساز(نویسنده) به راحتی توانایی متقاعد کردن افراد را دارد ، چرا که می تواند مطالب پیچیده و غیرقابل درک را برای افراد به صورت ساده بیان نماید . یک محتواساز به مرور زمان این امکان را می یابد که موضوعات مختلف را از دیدگاه های مختلفی بررسی کند و قدرت نقدپذیری خود را افزایش دهد .

محتواسازان ، ویراستاران خوبی هم هستند . بنابراین این امکان را دارند تا اضافات را به راحتی از زندگی خود و دیگران حذف کنند . هم چنین کسانی که تمایل دارند وارد حوزه آموزش شوند باید بیش از هرکاری توانایی نوشتن و تولید محتوا را داشته باشند تا بتوانند در حوزه آموزش موفق شوند .

۱۰ فرمان موثر برای تولید محتوا

  1. استمرار داشته باشید ، یعنی این که در تولید محتوا قطع و وصل نشوید و به مسیری که انتخاب کرده اید ادامه دهید . سعی کنید همواره پیش فعال حوزه نویسندگی باشید و تمامی دغدغه های ذهنی خود را بر روی کاغذ بیاورید (ذهن خود را خالی/سبک کنید) .
  2. کیفیت مخاطبان ؛ هیچ گاه کیفیت را فدای کمّیت نکنید و بدانید که کمیّت در کنار کیفیت می تواند باعث ماندگاری و تاثیرپذیری یک محتوا شود .
  3. صبر ؛ طاقت بیاورید و صبر داشته باشید چرا که کار نویسندگی و تولید محتوا کاری طولانی مدت است که در نهایت می تواند با اتفاق های خوبی همراه شود .
  4. پاسخگویی : همیشه و در همه جا حاضر باشید و پاسخ مخاطبان خود را با متانت و حوصله بدهید و آگاه باشید که محتواسازی یک فرآیند یک طرفه نمی باشد و تعامل می تواند محتوا را زنده و سرپا نگه دارد .
  5. هویت انسانی : سعی کنید دارای یک هویت زنده و پویا باشید . در حقیقت با محتواهایتان برای خود یک برند شخصیتی ایجاد نمایید .
  6. دیدگاه : در محتواهایتان نظرات و عقاید خود را بروز دهید و به ابراز خود بپردازید . از مخالفت ها نترسید . هیچ نیازی نیست که در موضوعات مختلف خود را بی طرف نشان دهید .
  7. ارتباط با گروه های مرجع : افراد تاثیر گذار در موضوعات و حوزه های کاری مختلف را شناسایی کنید . همچنین افرادی که به همراهی با شما می پردازند را همراهی کنید زیر که شما نمی توانید برای همه باشید . پس سعی کنید نیازهای مخاطبان خود را شناخته و محتواهای خود را براساس کمبودهای آنان بسازید .
  8. بازخورد : همواره گوش شنوا داشته باشید و نظرات مثبت و منفی کاربرانتان را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید . انتقادات می تواند نقطه رشد و تعالی شما در نویسندگی و تولید محتوا باشد .
  9. مخاطب هدف : در تولید محتوا بدانید که برای چه کسانی و چه زمانی و چه مکانی ، محتوا تولید می کنید . این موضوع می تواند در جذب مخاطب و میزان تاثیرگذاری محتوای شما تاثیر فراوانی داشته باشد .
  10. نیاز شناسی : شما باید نیازها و کمبودهای مخاطبان خود را با محتوای تولیدی تان پوشش دهید ، به طوری که تمام کمبود آن ها برطرف گردد و دیگر آنها ، احساس نیاز به منابع و محتواهای دیگر ننمایند . در این صورت شما می توانید به مرور زمان اعتماد مخاطب خود را جذب کرده و ضریب اثر بخشی محتوای خود را افزایش دهید .

چرا محتوای موثر کمیاب است ؟

محتوای موثر

محتوای موثر

  1. وجود نگرش های نادرست به تولید محتوا
  2. آموزش نادرست
  3.  زمانبر بودن فرآیند آموزش
  4. عدم کارآیی ابزارهای موجود در ترکیب بازاریابی و نویسندگی

محتوارانی :

در این بخش به دانش مربوط به حرکت دادن محتوا می پردازیم . برای این که محتوای شما ، به درستی به سمت مخاطب انتقال پیدا کند و مخاطب پیام محتوای شما را به صورت کامل دریافت کند باید مراحل زیر را به طور جدّی دنبال کنید :

  1. تعیین اهداف : هدف گذاری همواره در هر فرآیندی کاری سخت و پیچیده است . امّا داشتن اهداف درست در تولید محتوا می تواند کار شما را در ادامه مسیر بسیار ساده تر کند .
  2. مخاطب شناسی : از ابتدا بدانید که برای چه کسانی می خواهید محتوا تولید کنید و یک تصویر ذهنی از مخاطب خود و ابعاد وی در ذهن خود داشته باشید .
  3. استراتژی محتوا : همواره یک برنامه مدون برای تولید محتوا داشته باشید و رئوس کاری خود را بشناسید.
  4. تقویم سردبیری : وجود یک تقویم برای نحوه انتشار محتوا می تواند یک نظم خاص در روند تولید محتوای شما ایجاد کند .
  5. تولید محتوا : محتواها می توانند دارای سه شکل خوب ، بد و درست باشند . محتوای خوب محتوایی است که فرم خوبی دارد ولی پیام ملموسی ندارد و یا پیام ملموسی دارد و فرم خوبی ندارد . محتوای بد محتوایی است که نه فرم خوبی دارد و نه نگارش در آن رعایت شده و نه پیام درستی را به مخاطب می رساند . محتوای درست محتوایی است که هم فرم خوبی دارد و نگارش در آن به درستی رعایت شده و پیام مدنظر را به صورت کامل به مخاطب انتقال می دهد .
  6. انتشار محتوا : سعی کنید زمان طلایی انتشار یک محتوا را پیدا کنید . هم چنین مکان و بستری که محتوای از طریق آن به مخاطب خواهد رسید را هم شناسایی کنید .
  7. ترفیع محتوا : هدایت بین رسانه ای یا هاب محتوا را مورد توجه قرار دهید . شبکه های اجتماعی مانند چادری هستند که در وسط ویلای دیگران مستقر شده اند و شما باید به زودی آن ها را جمع کنید . پس سعی کنید هدایت بین رسانه ای را به شدت مورد توجه قرار دهید و از آن برای انتقال ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید .
  8. آنالیز و گزارش گیری : از ابزارهای گزارش گیری و آنالیز به خوبی و به جا استفاده کنید.

محتوابانی :

در این بخش به دانش حفاظت از محتوا می پردازیم . در تولید محتوا همواره نیاز به یک شورای نگهبان تیم محتوا داریم . این شورا وظیفه صیانت از محتوا را برعهده دارد . فرض کنید اگر کل تیم تولید محتوا به هر دلیلی از همکاری سرباز زدند ، نباید ساختار محتواهای تولیدی ما تغییر چندانی پیدا کند و مخاطب هرگز نباید متوجه این تغییرات شود ( البته ما قصد فریب مخاطب را نداریم).

وظیفه شورای نگهبان محتوا این است که به تنظیم سند استراتژی محتوا برای یک سایت و یا سازمان بپردازد . در این سند باید با یکپارچه سازی محتوا ، مسیر محتوا ، مرجع تصمیمات محتوایی و نحوه تولید محتوا اشاره شود .


بازنویسی: مسعود معاونی

براساس ورکشاپ یوسف فراهانی مدیر تولید محتوای علی بابا


استارت آپ های مطرح در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸

استارتاپ های جوان در سال 2018

استارتاپ های جوان در سال ۲۰۱۸

هرروزه کارآفرینان بسیاری تنها با یک ایده و باور جدید و اعتقاد به اجرای آن ، کار و کسب خود را شروع می کنند . البتّه آنها همیشه هم موفق و پیروز نمی شوند و شکست ها باعث مشود تا آن ها نگرش خود را به موضوعات اصلاح کنند و تلاش بیشتری را برای ایجاد تحول و تغییر در جهان اطراف خود شروع کنند . استفاده از تجربیات استارتاپهای سایر کشور ها نیز می تواند در جای خود ارزشمند باشد . در این پست به بررسی استارتاپ های آمریکایی که در سال ۲۰۱۸ رشد قابل توجهی داشته اند می پردازیم .

تنها برخی از استارت آپ ها هرساله موفق به ایجاد تحولات شگرف در صنایع مختلف ، شیوه های زندگی و فعالیت های کسب و کار می شوند . این موضوع باعث شده است که سرمایه گذاران بسیاری به دنبال شناسایی این استارت آپ ها و بهره برداری از منافع آن ها باشند .

در این پست قصد داریم تا به معرفی شرکت های جوانی بپردازیم که در سال ۲۰۱۸ توانسته اند خود را در حوزه های کاری مختلف مطرح کنند و حداقل ۵۰ نیروی فعال را به استخدام خود درآورند . سوال مهمی که درباره این شرکت ها ، ذهن هرکسی را به خود درگیر می کند این است که آیا این شرکت ها توانایی رشد انفجار گونه را خواهند داشت و یا مانند هزاران استارتاپ دیگر با شکست و نابودی مواجه می شوند .

لیستی از استارتاپ های مطرح آمریکایی در سال ۲۰۱۸

۱- Lyft : این شرکت یکی از رقبای جدّی شرکت اوبر می باشد که در سال ۲۰۱۸ توانست به خوبی رشد کند و ۳۵ درصد از بازار ایلالات متحده آمریکا را به خود اختصاص دهد . این شرکت در حال حاضر ارزشی معادل ۱۵٫۱ میلیارد دلار دارد . Lyft به فراتر از خودروهای مرسوم فکر می کند و به دنبال پیاده سازی ایده دوچرخه و اسکوترهای اجاره ای می باشد . همچنین این شرکت در حوزه افزایش کیفیت سازمانی و مشاوره به شرکت ها نیز فعالیت هایی را آغاز نموده است .

۲-Halo Top Creamery : این شرکت توانست در سال گذشته خود را به عنوان پرفروش ترین شرکت در زمینه کرم بستنی در فروشگاه های مواد غذایی آمریکا مطرح کند و به نسبت سایر رقبا از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار شود . این شرکت توانست با ارائه محصولات جدید و کم کالری خود نظر بسیاری از مردم آمریکا را به خود جلب نماید . یکی از ویژگی های مم این شرکت این است که دفتر ثابتی ندارد و کارمندان از طریق دورکاری وظایف خود را به انجام می رسانند .

۳- Coin base : کیف پول دیجیتالی که در سال ۲۰۱۸ به شمشمین سال تولد خود رسید . این کیف پول دیجیتال در حال حاضر از ۲۰ میلیون حساب کاربری میزبانی می کنند . این شرکت به بسیاری از افراد اصول رمزنگاری و بلاکچین را می آموزد . این شرکت قصد دارد تا پایان سال کارمندان خود را تا دو برابر افزایش دهد .

۴-Noodle.ai : این شرکت به ارائه سرویس های به مشتریان خود می پردازد تا مشتریان بتوانند بهترین اقدامات را به کمک الگوریتم های پیشرفته تصمیم گیری و یادگیری انجام دهند . این شرکت در حال حاضر خدمات خود را برای پروازهایی با بهترین قیمت و یا روش های برای کاهش ضایعات در زنجیره تامین ارائه می دهد .

۵-Bird : این استارت آپ به عنوان یک شرکت دوچرخه سواری کم هزینه که با محیط زیست سازگار است مطرح می باشد . آن ها از ابزارهایی هم چون دوچرخه و اسکوترهای برقی بهره می برند . هسته مرکزی موسسان این شرکت از دو شرکت رقیب یعنی Lyft و Uber تشکیل یافته است . هزینه سواری این شرکت تنها بین ۲ یا ۳ دلار می باشد و در ۳۰ شهر آمریکا فعالیت می کنند. ارزش فعلی این شرکت بیش از ۲ میلیارد دلار است .

۶-Robinhood : این شرکت که با همکاری دانشگاه استنفورد تاسیس شده است در حقیقت یک نرم افزار سرمایه گذاری می باشد . آن ها به دنبال ایجاد شیوه های جدید و کم ریسک برای سرمایه گذاری هستند .

۷-Ripple : امور مالی پیشرفته همواره برای همه جذاب است . ارسال پول بین بانک ها و مرزهای بین المللی هیچ گاه متوقف نمی شود . Ripple با استفاده از تکنولوژی بلاکچین فرآیندهای پیچیده چند روزه را تنها در کسری از ثانیه انجام می دهد .

۸-Rubrik : یک شرکت مدیریت داده های ابری که به شدت در حال رشد و توسعه می باشد . این شرکت به بسیاری از شرکت ها کمک می کند تا اطلاعات خود را ایمن نگهدارند .این شرکت در سال ۲۰۱۷ مشتریان خود را تا ۴ برابر افزایش داد و همچنین توانست تا کارمندان خود را تا ۳ برابر افزایش دهد .

۹-Plus : شرکتی که در سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را به عنوان مرکزی برای نگهداری و تعمیری تلفن های هوشمند آغاز کرد و به مرور زمان به عنوان یک شرکت مشاور در زمینه تجهیزات هوشمند خود را مطرح کرد . این شرکت در حال حاضر همکاری های گسترده ای را با گوگل و سامسونگ آغاز نموده است .

۱۰-Flex port : این شرکت در زمینه حمل و نقل و لجستیک فعال می باشد و با دیجیتالی کردن بسیاری از فرآیندها به کاهش هزینه ها پرداخته است و با ردیابی ساده تر محموله ها ، به ساده سازی فرآیندهای پیچیده کمک زیادی نموده است . درآمد این شرکت در سال گذشته به ۳ برابر افزایش پیدا کرده است و با ۱۵۰۰۰ شرکت در زمینه حمل و نقل همکاری نموده است.

۱۱- Outreach : زمانی مدیر شرکت Manny Medina توانست با نمایش یک اسلاید در حدود ۲٫۳ میلیون دلار فروش کند و این به معنای هنر فروش می باشد . شرکت Outreach به بیش از ۲۴۰۰ شرکت کمک می کند تا آن ها بتوانند معاملات خود را از طریق یادگیری ماشین بهبود دهند و بهترین شیوه های برقراری ارتباط را به مدیران فروش آموزش دهند .

۱۲- Samsara : توجه داشته باشید که حسگرها و نرم افزارهای Samsara می توانند در صنعت حمل و نقل هر چیزی را نظیر موقعیت مکانی و دما را در زمان واقعی اندازه گیری کنند . این شرکت کلیه شیوه های کنترلی را به صورت سیستم مستقل به مشتریان خود ارائه می دهند .

۱۳-ArgoAI : زمانی که شرکت های خودروسازی خودران در سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را به صورت جدّی آغاز کردند ، شرکت ArgoAI توانست از شرکت خودروسازی فورد یک تعهد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای مدت پنج سال را بدست آورد . با این حال Argo توانست استقلال خود را از فورد حفظ کند و رشد و تسعه قابل قبولی را داشته باشد .

۱۴-Snow flake computing : این شرکت در زمینه ذخیره سازی داده ها مبتنی بر ابر و ارائه تحلیل های بسیار دقیق فعالیت می کند که آنالیزهای این شرکت از لحاظ ساختاری و کیفیت توانایی رقابت با شرکت اوراکل را دارد .

۱۵-Clutch : کسب و کارهای کوچک و متوسط با استفاده از داده های Clutch می توانند به توسعه کسب و کار خود بپردازند . Clutch می تواند راهکارهای موثری را به توسعه دهندگان موبایل ، طراحان گرافیک و مشاوران سئو ارائه دهد .


ترجمه و ارائه : مهندس معاونی

منبع : لینکدین


کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی های آنلاین

باید همواره به این نکته توجه داشت که صنعت بازاریابی به صورت مستمر در حال تغییر و دگرگونی است . در بازاریابی همواره شاهد یک رابطه مستقیم بین هزینه صورت پذیرفته و سود حاصل شده وجود دارد و مقیاس پذیری تبلیغات تابعی از هزینه است و همین دلیل باعث می شود که همه صنعتگران و افرادی که به بازاریابی نیاز دارند به دنبال هدفمندی تبلیغ و شناسایی نیازها و سلیقه مشتریان خود قبل از ارائه تبلیغ به مشتری می باشند . این موضوع باعث می شود که برنامه ریزی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی اهمیت بسیاری را بیابد .

کمپین‎های تبلیغاتی

کمپین‎های تبلیغاتی

در شرایط کنونی بازار ، بسیاری از متخصصان صنعت بازاریابی معتقدند که بهترین شیوه بازاریابی ، حفظ مشتریان کنونی می باشد . این متخصصان توصیه می کنند که تا می توانید از مهندسی داده به عنوان ابزاری مهم برای هدفمندی تبلیغات و تاثیرگذاری بیشتر برروی مشتریان خود استفاده کنید . صنعت بازاریابی در بازه های ۱۰ ساله با تغییرات شگفتی مواجه می شود . ما در آینده ای نه چندان دور در صنعت بازاریابی شاهد ترکیبی از بازاریابی شبکه های اجتماعی ، هوش مصنوعی و داده کاوی می باشیم که این سه تکنولوژی در کنار هم صنعت بازاریابی را به غول عظیم اقتصادی تبدیل خواهند کرد .

بررسی نقش بازاریابی محتوا در کمپین های تبلیغاتی

تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی در کمپین های تبلیغاتی

امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی توانسته به خوبی بر روی ظرفیت های اجتماعی افراد متمرکز شود . در هر فعالیتی ، اگر شما بتوانید تاثیر خوبی بر روی افراد بگذارید آن ها خودشان به راحتی اطلاعات شما و محتواهای شما را به اشتراک خواهند گذاشت و باعث ایجاد موقعیت مناسب در کسب و کار شما خواهند شد . تِرند شدن در شبکه های اجتماعی باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی ذکاوت و هنرمندی خود را با کمترین هزینه در معرض دید و قضاوت همگان قرار دهید .

این واقعیت در صنعت بازاریابی که هزینه صورت پذیرفته باید درآمد متناسب با آن را برای تبلیغ کننده فراهم آورد باعث شده است ، تا افراد و صنایع مختلف به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی متناسب با محصولات و مشتریان خود توجه نمایند . کمپین تبلیغاتی به معنای استفاده از کانال های مختلف برای رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطبان است . بسترهای مختلف تبلیغاتی که می توانند به صورت هدفمند ، باعث بهتر دیده شدن یک محصول یا خدمت به مشتریان هدف شوند ، در کمپین های تبلیغاتی از اهمیت فزآینده ای برخوردارند .

قبل از راه اندازی هر کمپین تبلیغاتی ، شما باید مراحل تحقیق بازار و شناخت مخاطبان هدف خود را انجام داده باشید و هم چنین میزان بودجه خود را که برای آن کمپین در نظر گرفته اید را تامین کنید . برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی باید حتما چند گام زیر را دنبال کنید .

گام های مطرح در طراحی یک کمپین

گام صفر : هدف خود را از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی مشخص کنید . مثلا بدانید که به دنبال ثبت نام افراد در وب سایت خودتان می باشید و یا به دنبال افزایش فروش می باشید .

گام یک : قبل از شروع راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی ، شاخص های اندازه گیری کمپین خود را تعیین کنید تا بتوانید در هر مرحله ای میزان موفقیت کمپین تبلغاتی خود را به سادگی تعیین کنید . به عنوان مثال نرخ تبدیل مطلوب را برای خود تعیین کنید و بر اساس همین نرخ تبدیل به  طراحی صفحات فرود (Landing Page)  خود بپردازید تا بتوانید میزان پرش از صفحات فرود خود را کنترل کنید .

گام دو : پلتفرم خود را انتخاب کنید و از همان ابتدا تصمیم بگیرید که از چه نوع بنری و یا مدل های HTML و یا تبلیغات همسان (Native) می خواهید استفاده کنید . شما می توانید در این زمینه از کتاب “ایده یابی و تبلیغات” ژان بقوسیان استفاده کنید . (پ.ن : تبلیغات همسان ، تبلیغاتی می باشد که سعی می کند با همانند سازی ظاهر تبلیغ با رابط کاربری اپلیکیشن ، باعث توجه بیشتر کاربر شود . تبلیغات همسان جریان درآمدی بیشتری را برای تبلیغ دهنده ایجاد می کنند و همزمان کمترین آزار و آسیب را برای کاربر فراهم می آورند ) .

گام سوم : اندازه گیری مستمر و تحلیل رفتار کاربران .(یکی از ابزارهای مهم در این زمینه ماژول رهگیری کمپین های تبلیغاتی گوگل یا UTM می باشد . UTM به شما اجازه می دهد تا بتوانید بهترین استراتژی های بازاریابی خود را شناسایی کنید) . همچنین می توان از ابزارهای نظیر گوگل آنالیتیکس و Smartlook (به ضبط ویدئو از رفتار کاربران می پردازد) و Hotjar (نقشه هایی از کلیک های کاربران را می دهد ) و سرویس Wistia (که در وسط ویدئو نمایشی از کاربر ایمیل دریافت می کند) اشاره کرد .

همواره به نرخ تبدیل تبلیغات خود توجه داشته باشید چرا که موفقیت یک کمپین تبلیغاتی به شدت به آن وابسته است ، به طوری که متخصصان بازاریابی معتقدند که اندازه گیری های کمپین های تبلیغاتی باید به بی رحمانه ترین شکل ممکن صورت پذیرد .

کمپین تبلیغاتی چیست؟ (آشنایی با مفهوم کمپین تبلیغاتی از دیدگاه سایت متمم)