شما اینجا هستید
آموزش » سر ریز محتوا : آیا شما محتوای زیادی تولید می کنید ؟

تولید محتوا

تولید محتوا

محتوای زائد (محتوای بیش از حد) چه محتوایی است ؟

این موضوع چندین سال است که بین محققین و نویسندگان مطرح مورد بحث می باشد . ویکتور هوگو همواره معتقد بود که مفاهیم را باید با حداقل کلمات در اختیار دیگران قرار داد اما با همه تلاش ویکتور هوگو در این زمینه ، خلاصه رمان های ویکتور هوگو از اصل رمان های وی پرفروش تر هستند و این نشان می دهد که محتوای تولیدی توسط ویکتور هوگو نیز دارای اضافاتی می باشد .

امروزه فضای تولید محتوا از کتاب به فضای وب انتقال یافته است . برای سالیان متمادی کارشناسان موتورهای جستجو معتقد بودند که باید محتواها تا حد امکان طولانی باشند ، سپس آن ها بر کلیدواژه ها و نقش آن ها در بهینه سازی موتورهای جستجو تاکید می کردند و تولید کنندگان محتوا به دنبال ایجاد کلمات کلیدی بیشتر و موثرتری بودند . اما آن چه که یک رمان نویس قرن ۱۹ و یا یک تولید کننده محتوا قرن ۲۱ باید به آن توجه نماید ایناست که تعداد کلمه در یک محتوا آن چنان مهم نیست بلکه جذب مخاطب است که اهمیت زیادی دارد و جذب مخاطب را باید یک هنر دانست که تنها با تجربه آموزی و گذر زمان بدست می آید .

امروزه به شدت SEO در حال تغییر است ،در اوایل موتورهای جستجو بسیار کلمه محور بودند و این برای افرادی که به دنبال رفع نیازها و مشکلات خود به وسیله موتورهای جستجو بودند چندان مناسب نبود . طراحان موتورهای جستجو این واقعیت را خیلی سریع دریافتند و به سرعت به دنبال تغییر و بروزرسانی الگوریتم های خود رفتند .بسیاری از کلمات کلیدی امروزه نیازها و اهداف مخاطبان را برآورده نمی کنند و این موضوع در نتایج و میزان اعتماد به یک موتور جستجو تاثیر خواهد گذاشت .

امروزه باید محتوا را به گونه ای تولید کرد که بیشترین ارتباط را با کلمات کلیدی داشته باشد و از طرفی دیگر کلمات کلیدی دارای چگالی مناسبی در محتوا باشند و البته توجه به این نکته ضروری است که این کار ، کار ساده و آسانی نخواهد بود . شما باید صادقانه به دنبال خواننده واقعی برای محتوای خود باشید و به سوالات خوانندگان (در حقیقت مشتریان شما) خود در محتوای تولیدی پاسخ دهید و آن ها را به آن چه که دنبالش بوده اند برسانید .

تعیین طول محتوا در حالت ایده آل آن کار بسیار پیچیده و دشواری است ، برخی از وبلاگ ها یک عدد ثابت (مثلا ۱۵۰۰ کلمه) را برای یک محتوا توصیه می کنند . بسیاری از نویسندگان حرفه ای محتوا ، پست های خود را در نسخه های کوتاه ، متوسط و بلند تنظیم می کنند و سپس به بررسی و آنالیز نتایج گوگل و نظرات خوانندگان می پردازند و در نهایت براساس این که اکثریت خوانندگان آن ها از نسخه های ویندوزی و یا موبایلی استفاده می کنند بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ می کنند .

باید توجه داشت که امروزه بسیاری از مردم از موبایل هایشان برای وب گردی و جستجو نیازمندی هایشان استفاده می کنند و آن ها نیاز به محتوای کم حجم و غنی دارند . نکته قابل تامل این است که تنها ۴۵ درصد افراد در مقالات بلندو طویل ، آن مقاله را تا انتها می خوانند . بقیه افراد با مطالعه ظاهری مقاله صفحه را خواهند بست که این یک نتیجه منفی در موتورهای جستجو باقی خواهد گذاشت .

تولید محتوا

تولید محتوا

در شکل بالا میزان باز بودن یک صفحه با تعداد کلمات مختلف و درصد مطالعه کامل مقاله را مشاهده می کنید .

طبق نتایج ۵۲۴ کلمه برای محتوا های مورد استفاده در گوشی های همراه مناسب هستند و ۱۰۵۵ کلمه برای دارندگان کامپیوترهای دسکتاپ مناسب می باشد . هم چنین می توان گفت که محتوای کوتاه تر همواره برای خواننده جذاب تر است . امروزه موتورهای جستجو بر اساس مدت حضور یک مخاطب در یک صفحه به آن سایت امتیاز می دهند و طول محتوا امروزه چندان نقشی در امتیازدهی موتورهای جستجو ندارد . در این مقاله ما به ارزش خود محتوا توجه ای نداشته ایم و بیشتر به جنبه های بازاریابی محتوا پرداخته ایم .

نویسنده و گردآورنده : مسعود معاونی

منبع : www.marketingland.com


https://telegram.me/moaveni_ir

https://telegram.me/moaveni_ir

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مهندس مسعود معاونی | آموزشی، تحلیلی،کارآفرینی،فناوری