مدیریت اعتماد با نگرشی درباره سایتepinions.com

Epinions.com
Epinions.com
Epinions.com یک سایت عمومی برای ارائه توصیه های مناسب برای مصرف کنندگان کالا و خدمات می باشد که در سال ۱۹۹۹ ایجاد گردید . این سایت به بررسی انواع کالاهای جدید و قدیمی در حزه های مختلف می پردازد و حتی حوزه خدمات را هم پوشش می دهد و به مصرف کنندگان برای خریدی مطمئن و آگاهانه سرویس های مناسبی را ارائه می دهد .
این سایت از یک سیستم شهرت خاص که قابل جعل نمی باشد استفاده کرده واساس کار سایت خود را  بر مبنای اعتماد  متقابل قرار داده است که در آن نظرات صحیح دیگر کاربران آنالیز شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد .این سایت در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از ۱۰ وب سایت برتر جهان معرفی شد .
اما برای معرفی بیشتر نحوه عملکرد این وب سایت بهتر است  به بررسی مفاهیم مدیریت اعتماد و شهرت به صورت تخصصی تر بپردازیم . شبکه اعتماد در واقع گرافی است که به وسیله آن امکان بررسی و رتبه بندی مداوم ارزش اعتماد وجود خواهد داشت . در این شبکه همه افراد دارای یک سابقه ثبت شده می باشند و بدین وسیله می توان مشاوره های خوب را تشخیص داد و به اشتراک اطلاعات درست و معتبر با سایر افراد شبکه پرداخت . شما می توانید به راحتی عضو جدیدی را از طریق پروفایل خود به شبکه اعتمادتان بیفزایید . ساختار شبکه اعتماد به شما کمک خواهد کرد تا به ترویج اعتماد خود و دیگران نسبت به سایر اعضا و یا موضوعات خاص بپردازید .به عنوان مثال در Epinions.com نیاز به صرف وقت در سایت های دیگر برای یافتن محصول و خدمات مورد نیاز (موسیقی ، فیلم و… ) خود ندارید و برای دریافت صحت یک موضوع و اطلاع از کیفیت آن می توانید به نظرات درباره آن موضوع مراجعه کنید .
شبکه اعتماد
شبکه اعتماد
در این سایت الگوهای اعتماد به بررسی نظرات پرداخته و نظرات تبعیض آمیزانه را شناسایی و از لیست نظرات درست و معتبر خارج می کنند و اعتماد را براساس آیتم های صحیح بررسی می کنند . اگر شما در تلاش برای خرید یک محصول خاص هستید یک مدل اعتماد می تواند بیشترین کمک را به شما بنماید . این مدل با بررسی اعتماد و نظر سایر اعضا به آن محصول ، بهترین پیشنهادات ممکن  را به شما ارائه خواهد کرد .
شما اعتماد به شبکه را از دیگران به ارث خواهید برد . یعنی نظرات دیگران برروی میزان اعتماد شما به یک موضوع و یا یک شی تاثیر خواهد گذاشت و البته اعتماد شما هم به یک موضوع چنین تاثیری را در شبکه اعتماد خواهد داشت . در واقع اعتماد دارای یک مکانیزم بازخوردی می باشد و شاخص آن بر رفتار جامعه هدف تاثیر خواهد گذاشت .این تاثیر باعث افزایش و یا کاهش سهم موموضوعات و محصولات مختلف از مدل اعتمادی می شود .در سایت های نظیر Epinions.com هر کسی می تواند شبکه اعتمادی را که شما برای خود به وجود آوردید را ببیند ، البته شما قادر خواهید بود تا از طریق پروفایل خود این حالت را تغییر دهید .
هم چنین در وب سایت epinions.com شما می توانید یک لیست از تمامی اعضای که به شما اعتماد کرده اند را مشاهده کنید (در پروفایل تان) . اگر شما یا یکی از اعضا به صورت مستمر به حمله و ارائه نظرات نادرست مشغول شود امکان قرارگیری نام فرد خطاکار در بلاک لیست وجود دارد و این باعث می شود که نظر چنین کاربری از وزن کمتری برخوردار شود .

https://telegram.me/moaveni_ir
https://telegram.me/moaveni_ir

نوشته‌های تازه

آخرین نظرات

    بایگانی

    دسته‌ها

    مسعود معاونی نوشته شده توسط:

    مسعود معاونی کارشناس ارشد فناوری اطلاعات ، طراح وب ، سئو سایت
    مدیر ارشد کسب و کار الکترونیک

    اولین کسی باشید که یک دیدگاه ارسال میکند.

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *