شما اینجا هستید
استارتاپ و کارآفرینی » ۵ گام اساسی برای موفقیت در شروع کسب و کار الکترونیک

موفقیت در کسب و کار الکترونیک

کسب و کار الکترونیک

یکی از مزایایی که اینترنت برای جهانیان به ارمغان آورده است سهولت در خرید اینترنتی است . شما می توانید چیزهایی را که در اینترنت مشاهده می کنید به راحتی بخرید و در منزل تان آن ها را تحویل بگیرید . شما بدون توجه به مکان زندگی تان می توانید شروع به راه اندازی یک کسب و کار کنید و به صورت ۷/۲۴ (هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز ) به ارائه خدمات به مشتریان بالقوه خود از هر کجای جهان بپردازید .
اگر شما به دنبال چنین هدفی هستید ۵ گام اساسی زیر دارای اهمیت زیادی برای شما خواهند بود که حتما قبل از شروع کسب و کارتان باید به آن ها توجه کنید :
  • بررسی فرآیند سیستم پرداخت الکترونیک سایت تان :
پی پال (Paypal) تقریبا سریعترین و ساده ترین راه حل پرداخت وجه در اینترنت می باشد . تقریبا اکثر مردم این روش پرداخت را قبول دارند و برای شروع کار مناسب می باشد . اما بنابر تحقیقات Milo ، در حدود ۵۶% مردم انتظار دارند که شما از شیوه پرداختی سریعتر و مطمئن تری استفاده کنید .
  • SEO  را در اولویت خود قرار دهید :
در بررسی که در سایت Yotpo در زمینه مدیریت بازاریابی انجام شده است از بین ۱۸۰۰۰ سایت فعال در زمینه تجارت الکترونیک ۳۰٫۵% بخش عمده ای از ترافیک خود را از موتورهای جستجو دریافت می کنند . بنابراین با توجه به عدد ۳۰٫۵% ورودی از موتورهای جستجو باید توجه ویژه ای به SEO داشت تا توسط موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و از سایت های معتبر با کلمات کلیدی هدفمند  به راحتی لینک بگیرید .
  • استخدام یک مدیر در حوزه رسانه های اجتماعی:
حضور در رسانه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد . این کار برای مشهور ساختن برند شما و بدست آوردن نقاط اشتراک با مشتریان می تواند اهمیت داشته باشد . هم چنین از این طریق می توانید به راحتی ترافیک زیادی را به سایت خود گسیل کنید . اما شما برای این کار به یک متخصص نیاز دارید که بتواند مدیریت کانال های اجتماعی را بر عهده گیرد . بدین شکل شما خواهید توانست تمامی زمان و منابع خود را صرف رشد کسب و کار خود کنید .
پس فراموش نکنید که شما به یک مدیر متخصص در رسانه های اجتماعی نیاز دارید .
  • تمرکز بر روی لیست قیمت ها :
شما ممکن است تصمیم بگیرید که محصولات خود را زیر قیمت سایر عرضه کنندگان ارائه کنید . این کار برای جلب مشتریان ایده بسیار خوبی است اما مطمئن شوید که تبلیغات شما از نوع تبلیغات کاذب (false advertising) نباشد . اخیرا شرکت (سایت) overstock.com به علت تبلیغات غیرواقعی در حدود ۶٫۸ میلیون دلار جریمه گردید .
در مقاله ای در سایت upstream commerce (یک شرکت هوشمند خرده فروشی) به برخی از اتهاماتی که ممکن است مطرح شود اشاره شده است . از جمله این اتهامات می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  1. قیمت های اعلام می شود که هرگز برای فروش موجود نبوده است .
  2. استناد به قیمتی که در سبد کالا هیچ فروشگاهی وجود ندارد .
  3. ارائه محصولات انحصاری با اعلام قیمت های خاص (با توجه به ممنوع بودن انحصار در برخی از کشورها )
  • انتخاب یک نام ساده و دارای مفهوم برای کسب و کار تان :
آخرین نکته که شاید مهم ترین موضوع باشد این است که شما باید برای کسب و کارتان یک نام تجاری انتخاب کنید . این نام باید به راحتی در ذهن دیگران بماند و به خاطر آوردن آن برای دیگران کار سخت و پیچیده ای نباشد . وقتی که یک نام ساده را برای کسب و کارتان انتخاب می کنید آن نام به راحتی در ذهن می ماند و حتی در طول زمان نیز از ذهن پاک نخواهد شد .
این نام به راحتی قابل عرضه در بازار خواهد بود و به مرور زمان نیز قوی تر و ماندگارتر خواهد شد . نام انتخابی شما باید گویای همه چیز باشد و نباید نیازی به ارائه توضیحات برای این نام باشد .
راهنمایی فوق می تواند گامی موثر در راه اندازی کسب و کار الکترونیک شما باشد اما برای موفقیت نیاز به گام ها و مطالب بیشتری خواهید داشت .
آخرین نکته ای که باید به آن اشاره شود و شاید مهم ترین
منبع : www.entrepreneur.com
ترجمه و گردآوری : مسعود معاونی

https://telegram.me/moaveni_ir

https://telegram.me/moaveni_ir

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مهندس مسعود معاونی | آموزشی، تحلیلی،کارآفرینی،فناوری