شما اینجا هستید
اخبار » کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیکی

تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک

 کسب و کار الکترونیکی

به زبانی ساده، کسب و کار الکترونیکی، توانایی یک شرکت را برای اتصال الکترونیکی، به چندین روش، به سازمانهای زیادی، هم داخلی و هم خارجی، برای مقصودهای بسیار متفاوتی، ترکیب می کند. کسب و کار الکترونیکی به یک سازمان اجازه می دهد تا مبادلات الکترونیکی را با هرموجودیت فردی در طول زنجیره ارزش یعنی عرضه کنندگان، تامین کنندگان تدارکات، عمده فروشان، توزیع کنندگان، تامین کنندگان خدمات، و مشتریان نهایی، انجام دهد. بطور فزاینده ای، کسب و کار الکترونیکی به یک سازمان اجازه می دهد تا پیوندهای زمان وقوع را همزمان میان موجودیتهای متعددی برای مقصودهای ویژه ای از قبیل بهینه سازی جریان آیتمهای فیزیکی (مواد خام، قطعات، کالاهای ساخته شده) از طریق زنجیره تامین ایجاد کند.
کسب و کار الکترونیکی شامل کارکردهای فناوریهای اطلاعات و ارتباطات در همه فرایندهای تجاری از قبیل اتوماسیون اداری، مبادلات مالی، فرایندهای تولید، هماهنگی با دیگر کارخانجات، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت زنجیره تامین، و مدیریت شبکه های توزیع می باشد

تجارت الکترونیکی

تحقیقی از OECD که روی تجارت الکترونیکی متمرکز است، آنرا اینگونه تعریف می کند “فروش یا خرید کالاها یا خدمات، خواه میان کسب و کار، خانه داران، افراد، دولتها، و دیگر سازمانهای عام یا خاص که روی شبکه های واسطه کامپیوتری انجام می شود. کالاها و خدمات، روی آن شبکه ها سفارش داده می شوند اما پرداخت و تحویل نهایی کالا یا خدمات ممکن است بصورت آنلاین یا افلاین انجام شود”. تحقیقی دیگر از OECD کارکرد فناوریهای اطلاعات و ارتباطات را در مبادلات مالی که تجارت الکترونیکی نامیده می شود را بررسی می کند که زیر مجموعه ای از کسب و کار الکترونیکی است.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مهندس مسعود معاونی | آموزشی، تحلیلی،کارآفرینی،فناوری