زمان مطالعه تقریبی: 4 دقیقه
بازاریابی محتوای تاثیرگذار

شما به مطالعه این مطلب علاقمند شده اید ، چرا که احتمالا بازاریابی محتوا تاثیرگذار برای شما اهمیت پیدا کرده است . امروزه هرکسی می تواند با کمی تلاش و تمرین ماشین بازاریابی محتوا خود را راه اندازی کند . بازاریابی محتوا یک نوع از بازاریابی های استراتژیک می باشد که تاثیر بسزایی بر روی روند رو به رشد فرآیندهای کسب و کار خواهد داشت .

بازاریابی محتوا با کمک محتوای باارزش ، مرتبط و سازگار به دنبال جذب و حفظ مخاطب می باشد و هدف نهایی آن ، تبدیل مخاطب به یک مشتری سودمند است . در واقع بازاریابی محتوا تاثیرگذار به دنبال ایجاد اعتماد در بین مخاطبان یک کسب و کار می باشد تا آنها را ترغیب به اقدام مدنظر آن کسب و کار نماید (Call to Action) . هنگامی که مخاطبان اعتماد کافی به یک برند بنمایند به راحتی می توانند اقدام به خرید ، ثبت نام و … بنمایند .

قیف بازاریابی محتوا

یک محتوا باید قدرت لازم را برای جذب هدفمند افراد را داشته باشد . در واقع هر مخاطبی مناسب ما نمی باشد . محتوا باید توانایی ایجاد تمایز بین مخاطبین و ارسال مخاطب مناسب را به سوی اهداف ما را داشته باشد . بازاریابی محتوا تاثیرگذار هنر برقراری ارتباط با مشتری در یک چشم انداز بلندمت می باشد و هدف نهایی آن تنها فروش یک محصول نمی باشد (بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است ).

داشتن چارچوبی برای ایجاد محتوا

چرا یک کسب و کار نیاز به چارچوبی برای ایجاد محتوا دارد ؟

یک استراتژی بازاریابی محتوا تاثیرگذار باید امکان انتشار آسان محتوا را برای علاقمندان به راحتی امکان پذیر سازد . هنگامی که شما به دنبال ایجاد محتوا در یک مقیاس بزرگ هستید بایستی تمامی زیرساخت های مورد نیازتان را در اختیار داشته باشید .

بسیاری از فرآیندهایی که شما در تولید محتوا انجام می دهید فرآندهای تکرار پذیر هستند . بنابراین شما نیاز دارید تا فریمورک های مختلف برای هر یک از فعالیتهای خود را در اختیار داشت باشید . شما به صورت روزانه پست های مختلف وبلاگی تولید می کنید یا به انتشار کتاب های الکترونیکی می پردازید . شاید هم وبینارها ، پادکست ، ویدئوکست و .. را در اختیار کاربرانتان بگذارید . برای تمامی این موارد نیاز دارید که یک چارچوب مشخص را در اختیار داشته باشید .

فرآیند بررسی تولید محتوا تاثیرگذار :

همواره سعی کنید محتوای خود را از لحاظ چارچوب و ساختار مورد بررسی قرار دهید . در بررسی محتوا به موارد زیر توجه داشته باشید :

  • تولید محتوا و تعیین وظایف هریک از تولیدکنندگان محتوا (سازندگان محتوا ، کنترل کنندگان محتوا ، ویراستاران ، بازنشرکنندگان محتوا و ..)
  • ایجاد محتواهای جانبی قبل از تولید محتوای اصلی
  • انتشار سند تولید محتوا ، که در این سند بایستی تمامی جزئیات و روش های تولید محتوا ذکر شود و همه افراد موظف هستند تا از آن در تولید محتواهایشان تبعیت کنند .
  • تعریف یک فرآیند مشخص برای بازبینی محتوا ؛ که در این فرآیند شما باید به بروزرسانی محتوا براساس نیازهای کسب و کارتان بپردازید .

گردآوری : مسعود معاونی


مطالب مشابه: