زمان مطالعه تقریبی: 3 دقیقه

چشم انداز رسانه ها در آینده

در هفته های اخیر Paul Lee تحلیل گر ارشد شرکت Debitte پیش بینی خوش بینانه ای برای اینده رسانه ها مطرح کرده است که برای صنعت چاپ شاید چندان خوشایند نباشد .
وی چشم اندازی جدید را باتوجه به پتانسیل نوآوری های جدید مطرح کرده است . استقرار تکنولوژی های هم چون wonder material که می تواند در متن مکالمات شرکت کند و Touch commerce که بر پایه finger print می باشد نشانه ای از آغاز تغییر و تحول در جامعه رسانه ای می باشد .
درباره ۱۵ سال گذشته Lee می گوید :

یک دوران طلایی برای نوآوری بوده است او به یاد می اورد که در سال ۲۰۰۲ اینترنت بر پایه dialup بوده و تلویزیون های جعبه ای مستقر بوده اند . هم چنین در آن زمان فقط به خطوط تلفن ثابت و کاتالوگ های فیزیکی دسترسی وجود داشته است . این در حالی است که این ابزار آلات امروزه به عنوان اشیایی باستانی محسوب می شوند .

هفته گذشته گاردین اعلام کرد که ۲۵۰ نفر شغل خود را در این نشریه از دست داده اند که تعداد ۱۰۰ نفر از آن ها کسانی بودند که در کار خبرگذاری بوده اند . امروزه اکثر نشریات به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده اند .
اما به هر شکل این رشد فناوری از سال ۲۰۰۲ به بعد امکان دسترسی غیرقابل تصوری به اخبار ، اطلاعات و سرگرمی های متنوع را بوجود اورده است . امروزه شما می توانید آخرین فیلم ها را در منزل انتخاب و در کمترین زمان ممکن آن را دانلود کنید .
در Guildford تیم پروفسور رحیم تفضلی در حال کاربرروی تکنولوژیی است که امکان دانلود فیلم ها را در کمتر از ۵ دقیق خواهد داد . این مرکز نوآوری برای اولین بار در جهان به معرفی و ارائه اینترنت نسل پنج ۵G می پردازد . اینترنتی که در حقیقت مبتنی بر اینترنت اشیا (IOT)  بوده و می تواند به یخچال ، تلویزیون ، اتومبیل و گوشی های هوشمند ما متصل خواهد بود .
وجود چنین اینترنت با سرعتی با توجه به تکنولوزی موجود و واقعیت های موجود می تواند نقطه پرتابی برای ایجاد کسب و کارهایمیلیاردی مدرن باشد . این تکنولوژی در قاالب تبلیغات اینترنتی به وضوح قابل مشاهده است .حتی مسابقات ورزشی نیز از طریق شبکه های پرسرعت اینترنتی پخش می شود و دیگر تقاضای چندانی برای تلویزیون های کابلی سنتی و ماهواره ای وجود ندارد .
مسلما بازار تجارت تلویزیونی از مباحثی است که می تواند جای بسیاری از بخش های دیگر رسانه ای را پر کند و شاید دیگر نیازی به صفحات چاپ و نشریات سنتی نباشد . در نتیجه برای ورود به این بازار باید سریع عمل کرده و به دنبال توسعه تکنولوژی های نوین بود .

https://telegram.me/moaveni_ir