زمان مطالعه تقریبی: 3 دقیقه

شاید در چندسال گذشته، کمتر کسی فکر می کرد که زمانی پیش آید که زندگی روزمره ما تا این حد با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گره بخورد به طوری که حتی تصور زندگی بدون اینترنت غیرقابل تصور شود. امّا تکتولوژی هیچ گاه توقف نخواهد کرد و هم اکنون با تمام سرعت به سمت ساخت چت بات ها پیش می رود .

چت بات ها و نحوه ساخت آنها

“آینده زندگی انسان ها با چت بات ها گره خورده است . “

چیزی که امروزه زیاد درباره آن می شنویم جمله بالا است. محققان بدنبال ساخت بات های کوچکی هستند که به سخنان شما گوش می دهند و به شما کمک می کنند تا کارهای روزمره خود را بهتر انجام دهید.

چت بات چیست ؟

چت بات ها نرم افزارهایی هستند که در زندگی روزمره به شما یاری خواهند رساند. آنها می توانند شما را سرگرم کنند و حتی بسیاری از کارهای معمول شما را به انجام رسانند. در آینده نه چندان دور به جای چندین اپلیکیشن بر روی گوشی شما تنها یک Chat Bot وجود خواهد داشت که شما می توانید با فرامین صوتی به راحتی با آن ارتباط برقرار کنید.

این باتها به زودی خریدهای روزانه شما را به کمک سیستم های دستیار صوتی برعهده خواهند گرفت. آنها هتل و بلیط هواپیمای شما را رزرو خواهند کرد. همچنین قرارهای ملاقات روزانه شما را هماهنگ خواهند کرد و حتی به شما برای انجام کارها مشاوره خواهند داد.

Chat Bot ها نحوه تعامل ما را با دستگاه های دیجیتال تغییر می دهند. آنها با انواع گوناگون خود می توانند در حوزه های مختلف از جمله سلامت الکترونیک، نگهداری افراد مسن، ایمنی، کسب وکار و اتوماسیون کارگشا باشند.

چگونه یک چChat Bot بسازیم ؟

هر چند ساخت چت بات ها موضوع جدیدی محسوب می شود و شرکت هایی همچون فیسبوک، مایکروسافت، گوگل، تلگرام و اپل در این مسیر اقداماتی را انجام داده اند. امّا فراگیری دانش ساخت ربات برای مهندسان نرم افزار و البتّه سازندگان سخت افزارها، ضروری بنظر می رسد .

در حال حاضر این ربات ها به کمک Node.js و بانکهای اطلاعاتی Mongo DB ایجاد می شوند. افرادی که می خواهند وارد حوزه طراحی و ساخت چت بات ها بشوند بایستی با مباحث هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و پردازش تصویر هم آشنا باشند. طراحان اینگونه از بات ها باید امکان بکارگیری عناصر چندرسانه ای همچون تصاویر، متون، صوت و ویدئو را در ساخت پلتفرم‎ها را داشته باشند.

قطعا Chat Bot ها آینده بسیاری از کسب و کارهای سنتی و حتی استارتاپ ها را تغییر خواهند داد. بنابراین شرکت های دانش بنیان بایستی از همین امروز در واحدهای تحقیق و توسعه خود آموزش ساخت چت بات را شروع کنند.

ماشین هایی با توانایی یادگیری زبان