زمان مطالعه تقریبی: 4 دقیقه

نوروز همواره برای ایرانیان نویدبخش اتفاقات خوب بوده است. سال نو ایرانی با فصل بهار که همزمان با رویش شکوفه‌ها می‌باشد آغاز می‌شود. سفره هفت سین یک نماد مهم و قدیمی در نوروز ایرانی می‌باشد. ایرانیان معمولا هفت نماد مهم را بر سفره خود قرار می‌دهند. در این نوشتار کوتاه می‌خواهیم به معرفی ” هفت سین یک بلاگر ” می‌پردازیم.

وبلاگ‌نویسی کاری سخت و زمان‌بر است زیرا که برای نتیجه گرفتن در آن باید حوصله زیادی داشت و با پشتکار و علاقه فراوان کار را پیش برد. علّت شکست بازاریابی‌های محتوایی این است که محتواسازان زود خسته می‌شوند ومداومت خود را از دست می‌دهند.

معرفی هفت عنصر مهم در هفتسین یک بلاگر

هفت عنصر مهم در بلاگنویسی که ما آن‌ها را در سفره هفت سین یک بلاگر قرار داده‌ایم، سعی دارند تا فرآیندهای وبلاگ‌نویسی را بهبود دهند. در ادامه این عناصر مهم بلاگری را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

هفت سین یک بلاگر

۱- سرچ کلمات کلیدی

شناسایی کلمات کلیدی طلایی در یک وبلاگ برای هر محتوانویسی از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا که موجب می‌شود تا تولید محتوا اثربخش‌تر شود. برای شناخت کلمات کلیدی حیاتی اولین گامی که هر وبلاگنویس باید روی آن تمرکز کند جستجو برای یافتن عبارات کلیدی مورد نیاز مخاطبان می‌باشد.

۲- سرعت سایت

بهبود سرعت سایت از موضوعاتی است که باعث می‌شود تا کاربران ما تجربه کاربری بهتری نسبت به وبلاگ ما پیدا کنند. همچنین افزایش سرعت بارگذاری یک وبلاگ بر روی سئو یک سایت تاثیر می‌گذارد. یک بلاگر حرفه‌ای باید با بهبود کدها وکیفیت تصاویر وبلاگ خود سرعت لود سایت را به حد قابل قبولی برساند.

۳- سئو (SEO)

سئو ( Search Engine Optimization) یا همان “بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو” موضوعی است که در تولید محتوا باید مورد توجه قرار گیرد. هر چند که یک وبلاگ‌نویس باید محتوا را برای مخاطب خود و با توجه به پرسونا و نیازهای او بنویسد، امّا توجه به اصول سئوی محتوا نیز باید همواره مدنظر یک نویسنده در فضای دیجیتال باشد.

۴- سایت مپ

نقشه سایت برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا که موتورهای جستجو با کمک سایت‌مپ محتواهای تولید شده در یک وبلاگ را می‌یابند. یک بلاگر باید سایت‌مپ خود را ایجاد کند و آن را در سرچ کنسول به گوگل معرفی کند.

۵- ساخت لینک

لینک‌سازی داخلی و خارجی در یک وبلاگ موجب می‌شود تا خزنده‌های گوگل بتوانند به راحتی محتواهای جدید را پیدا کنند. لینک‌های داخلی به خوبی ارتباط بین محتواهای مختلف در یک وبلاگ را نشان می‌دهند. یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای سعی می‌کند تا با ساخت لینک‌های داخلی محتواهای مرتبط را به یکدیگر پیوند دهد و همچنین از سایر وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبر لینک‌ خارجی متناسب دریافت کند.

۶- سوشال مدیا

رسانه‌های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. با کمک شبکه‌های اجتماعی، پیامرسان‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توان توجه مخاطبان زیادی را به یک محتوا جلب کرد. انتقال ترافیک از طریق سوشال مدیا می‌تواند تاثیر زیادی بر روی یک وبلاگ بگذارد. همچنین با کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توان ترندهای جدید را شناسایی کرد و از نظرات مخاطبان آگاه شد.

۷- سنجه‌های کلیدی

سنجیدن(اندازه گرفتن) موضوع مهمی است که می‌تواند عملکرد و کارآیی فرآیندهای مختلف را در فضای دیجیتال نمایش دهد. سنجه‌های کلیدی یا KPI در وبلاگنویسی از اهمیت بسیاری برخوردارند چرا که به خوبی عملکرد یک بلاگر را نمایش می‌دهند. یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای معیارهای مشخصی را برای اندازه‌گیری فعالیت‌های خود تعیین می‌کند و آن‌ها را به صورت دوره‌ای و منظم مورد بررسی قرار می‌دهد.

در پایان آرزوی سالی خوب و خوش را برای همراهان وبلاگ آرزومندم. بنظر شما خواننده گرامی چه عناصر دیگری می‌تواند در سفره هفت سین یک بلاگر یا دیجیتال‌مارکتر قرار بگیرد؟ نظرات خود را برای من کامنت کنید تا دیگران هم از آن مطلع شوند.